Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 32 jaar en heb 2 kinderen van 5 en 3 jaar (nou ja, binnen 2 weken dan , ze zijn met carnaval jarig). Werk 20 uur per week, maar neem nu nog ouderschapsverlof op, dus feitelijk maar 15 uur. 2012 is tot nu een heftig jaar. Begin januari kreeg ik allerlei zwangerschapskwaaltjes en bleek ik zwanger te zijn, ondanks dat ik een koperspiraal had. Een hele schok, maar we hadden ergens in ons achterhoofd altijd wel de wens voor een 3e kindje, dus toch ook blij. Helaas is het (ws ook door de spiraal) een miskraam geworden. Verdrietig natuurlijk, maar heeft ons natuurlijk ook (flink) aan het denken gezet over een 3e kindje (nu het even 'echt' is geweest). Na goed gesprek hebben we besloten om er in juli echt voor te gaan. Spannend, maar ik vind het wel heel fijn om nu ergens naar toe te kunnen leven. Het idee is om mijn cyclus te leren kennen, want eigenlijk weet ik nu niet meer dan 'ongeveer 1 keer per maand' (maar of dat 25 of 35 dagen is? geen idee). Maar ja, nu komt het. 3 weken na de miskraam kreeg ik weer allerlei zwangerschapskwaaltjes . In principe zou zwangerschap niet moeten kunnen, want condooms gebruikt, maar ja, die zijn natuurlijk niet 100% betrouwbaar en na miskraam kun je extra vruchtbaar zijn, toch? Inmiddels zit ik op cyclusdag 28, volop misselijk, moe, slijmerige afscheiding, gevoelige tepels, verstopping, opgeblazen buik en iedere ochtend spugen. De enige 2 keren in mijn leven dat ik me zo gevoeld heb, was ik zwanger ... Maar goed tot op heden nog geen positieve test, maar bij vorige zwangerschappen heeft het ook langer geduurd (misschien ben ik wel een van die vrouwen die weinig HCG maakt??), en nog geen ongi dus alles is nog open. Ik kan me bijna niet anders voorstellen dan dat ik zwanger ben, maar aan de andere kant ben ik (omdat kans met anticonceptie natuurlijk klein is) erg bang dat lichaam me vreselijk aan het bedriegen is. Maar ja, dat dacht ik een maand geleden met spiraal ook en toen klopte mijn gevoel toch echt! Het wachten valt me dus zwaar... Wil maandagochtend (dan dag 30) een nieuwe test doen. @ Niek: ik zie dat je nog niet overtijd bent, zolang er geen bloed komt is er hoop! Succes met afwachten.
spannend meid! dat wachten is vreselijk, welkom en klets lekker mee! Ik heb even teruggerekend, met alle drie mijn zwangerschappen testte ik pas rond 5 weken, bij mijn oudste heb ik op 4,5 week negatief getest en 2 dagen later positief, dus ik heb nog hoop. Ook ik heb allerlei kwaaltjes en echt het gevoel zwanger te zijn, we wachten rustig af en anders op naar de volgende ronde
@ mama2girls, dank je wel voor je welkom! Hoe is het nu met je??? Ik hoop dat het bloedverlies niet is doorgezet en dat je vandaag of morgen een positieve test in handen hebt. @ Mayke, jij ook bedankt voor het welkom! Ik heb me weleens laten vertellen dat je na een mk extra vruchtbaar bent. Ik weet niet of dat een bakerpraatje is, maar ik hoop het voor je meid. Is je ei inmiddels al geweest? @ Niek, balen van je negatieve test! Dikke knuf ... maar idd zolang je nog niet ongi bent kan het alle kanten nog op. @ Kache welkom! Ik hoop dat er gauw duidelijk komt. Zou het niet kunnen dat er misschien nog wat hormoontjes uit je zwangerschap door je lijf gieren? Ik hoop natuurlijk voor je dat je gewoon zwanger bent. @ All, ik ben inmiddels op het wachtbankje beland, donderdag of vrijdag mijn eisprong gehad. Mijn gevoel zegt donderdag, maar ik twijfel, dus heb heem maar op vrijdag gezet, zit ik altijd save.
Ha, ha, , je wilt niet weten hoe vaak ik me dit heb afgevraagd. Maar ja, het was een vroege miskraam, met weinig HCG, en 4 dagen na miskraam was ik op echo helemaal schoon en was HCG in bloed 0. En na een week voelde ik me lichamelijk weer normaal, na nog een week ook geestelijk. In de week 2 tot 3 na de miskraam voelde ik me helemaal weer als vanouds, bijna als er nooit zwangerschap/miskraam was geweest. En toen begon het dus opeens weer opnieuw. Er zijn al veel mogelijke verklaringen in mijn hoofd rondgegaan. Heftige eisprong? Heftige PMS? Gewoon een buikgriep? Een aandoening van mijn maag? Maar ik kom toch altijd weer terug bij, hoe onwaarschijnlijk ook, zwanger... De tijd zal het moeten leren. Maar tjonge, alweer plaats kunnen nemen op het wachtbankje. Daar heb je al vaak gezeten . Ik hoop dat dit nu echt je ronde gaat worden! Jullie zitten niet in medische molen, begrijp ik? @ mama2girls: pffff, wat moet dat spannend zijn. Als er een beetje bloed komt, weet je het echt nooit, he? Ik hoop dat het 'gewoon' innesteling of iets dergelijks was en dat je straks toch een positieve test in handen hebt. Sterkte met afwachten. @ Mayke80: ik zie dat jij ook net een miskraam hebt gehad. Verdrietig. Hopelijk ben je nu idd extra vruchtbaar en wordt dit jullie ronde! Het is zover ik weet geen bakerpraatje, vanwege meer doorbloeding e.d. zijn omstandigheden na een miskraam heel gunstig voor een zwangerschap. Succes! @ hier: idem .
Ik ben heel benieuwd deze maand. Het was namelijk niet de bedoeling deze maand al voor 'het echie' te proberen. Wel een keer zonder condoom gedaan en dat was rond mijn ei. Heeel klein kansje dus ga er niet vanuit. Toch altijd spannend wel!
Hoi meiden.. Niek balen van de test, maar misschien te vroeg getest.. het kan nog alle kanten op.. Kache wat gruwelijk spannend zeg... hopen dat je snel duidelijkheid krijgt Hier een dubbele dag.. Zondag test gedaan omdat het er nog steeds niet op leek dat er iets aan zat te komen, maar helaas negatief! Vandaag, uitgerekend op mijn verjaardag, ongesteld geworden.. het is nog niet veel en het is anders dan anders, maar het is er wel.. en de test was negatief dus ... nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen.. Precies waar ik bang voor was is gebeurd.. test gedaan en meteen ongesteld.
Hoi, Grrrrr ik weet dus niet deze maand waneer ik mijn ei heb gehad... Had net niet genoeg ovutesten... En normaal voel ik me ei wel maar dat is nu ook niet gebeurt... Vorige maand allerlei klachtjes en nu nix... Weet ook echt niet wanneer ik moet gaan testen...
Welkom Kache, apart om door de spiraal heen zwanger te worden. Heb zelf ook dat spiraaltje gehad... bizar. Het is wel vroeg voor je planning als je nu zwanger bent toch? Maar vast niet minder gewenst Toch een spannende tijd tot aan je menstuatie! Succes! Zelf werk ik 3 dagen, dus 24 uur. Dit heb ik na de eerste zo gepland dus dat gaat goed. Heb heerlijk werk en leuke collega's. Het werk is in dezelfde stad als waar ik woon dus mooier kan eigenlijk niet! Mirtjuh, nu denk ik ook steeds als het niet gelijk raak is dan ben ik wel erg blij met mijn 2 gezonde jochies! Dat moet je maar in je hoofd houden. M'n vruchtbare dagen zijn voorbij en nu wachten... volgens mij kan ik maandag de 27e testen. Maar wacht denk ik nog wat langer. De menstruatie kan ook wat later komen en zoiezo is dit de eerste keer zonder koperspiraal dus dat kan ook nog iets anders zijn. Al iemand getest dit weekend?
@ mama2girls: he wat jammer dat ongi doorgezet heeft. Als je overtijd wordt, ga je toch hopen he. Heel veel succes voor de volgende ronde. @ lynn: oe, dat is balen dan! Heel irritant als je niet weet wanneer ei was. Door miskraam weet ik het ook niet, geen idee wanneer ik overtijd zou moeten/kunnen zijn. @ bessie turf: dank je . Ja, bizar, dat is het zeker, zwanger bij spiraal. Had ook al best een tijdje klachten voordat ik ging testen, want ik bleef maar denken, het kan toch niet!? Huisarts werkte ook niet echt mee (moest perse ook daar een nieuwe test doen en die was negatief) en 'had dit nog nooit meegemaakt'. :x Maar goed, het was toch echt zo, ik had het goed gevoeld in mijn lijf! Daarom ben ik nu ook minder snel geneigd om te denken dat het wel niet zo zal zijn alleen omdat anticonceptie gebruikt is. En ja, het was nu nog zeker niet onze planning, maar als het toch zo is, is het natuurlijk welkom! @ hier: vanochtend een test gedaan (CD30), helaas negatief. Maar ja. Ook nog geen menstruatie en nog steeds kwaaltjes. Vanochtend weer 'gewoon' gespuugd, nu al ruim een week vaste prik. Vanmiddag voelt mijn buik heel opgeblazen, alsof ik een 10 gangen diner heb gehad. Knoopje van de broek lekker open gedaan. En ik wacht maar weer verder af. Ik kan er toch niets aan veranderen, he?
@ Mama2girls, heh nee, weet je wel precies de dag van je eisprong dan? Je was immers toch 4 dagen overtijd. Dikke knuf voor je! Enne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je ondanks het negatieve nieuws toch een fijne dag hebt gehad. @ Lynn1986, oef das idd lastig, heb je geen vruchtbaar slijm gehad, of let je daar niet op? @ BessieTurf, succes op het wachtbankje. Ik vind het wachten nu al weer te lang duren. Ben er weer veels te veel mee bezig pff @ Kache, je zou toch zeker denken dat er iets moet, zeker omdat je spuugt, dat is volgens mij niet iets wat bij bij ongesteld worden hoort. Jammer van je test, maar je maakt nog steeds kans. Hoop het voor je.
Kache, spannend, ik duim voor je! Niek, heb je er al een testje tegenaan gegooid? Ik ben benieuwd! Mirtjuh, ronde 22 alweer zie ik ineens. Duurde het bij je eerste kinderen ook zo lang? Hopelijk over 11 dagen een mooie test in handen! Hoe is t met jullie Andere kinderen niet ziekjes? Hier is Lynn ziek.. Arm hupke.. Vandaag een druk werkdagje. Manlief was thuis maar die maakt er soms een grotere bende van dan dat het was voordat ik ging werken.. Zucht. Nu alles weeropgeruimd. Coen is naar vrijwillige brandweer. Heerlijk een avondje voor mezelf! Overigens nog steeds geen ei gevonden. Ik snap er werkelijk niets van. Ik heb wel gelezen dat een ei later kan springen maar ik geef de moed een beetje op! Fijne avond allemaal!
Mirtjuh Dank je wel.. Ik heb wel een fijne verjaardag gehad hoor.. mijn mannetje had gister stiekem een halve dag vrij genomen en de meiden van school gehaald, kadootjes gekocht (nieuw horloge, grote bos bloemen, doos bonbons) en het huis versierd.. dus dat was heel erg fijn thuis komen. Mayke1980 hier geen zieke, maar wat niet is kan nog komen, op school zijn er namelijk veel ziek. Wanneer mijn ei is weet ik niet ik was. als ik tel bij 28 dagen vorige week woensdag dus 8 februari. was dus idd 4 dagen overtijd. maar dat was gerekend zoals ik aan de pil was. ik heb dus geen flauw idee hoelang mijn cyclus is en wanneer mijn ei deze ronde is...pfff wat een geklooi eigenlijk he Verder nog meiden die hebben mogen testen?
@ hier: slechte dag. Buik nog steeds erg opgezet, moe en meer spugen dan voorheen. Ben ook erg emo, voel me enorm huilerig, ziek gemeld op mijn werk (waren ze niet zo blij mee, dus voel me ook nog schuldig ). Naar de huisarts geweest omdat ik eigenlijk nog een week afwachten gewoon te zwaar vind (en ook niet eerlijk tegenover mijn werk!). Die was sceptisch, mompelde wat over stress en virus :x, en ik was toch nog nauwelijks overtijd? Maar goed, na een huilbui van mijn zijde ->) mocht ik toch bloed gaan prikken. Morgenochtend mag ik bellen voor de uitslag...
goed zo Kache! denk aan jezelf! Hier vandaag weer negatief getest, dus denk niet dat het wat gaat worden, al heb ik nog steeds onwijs gevoelige borsten, met name in de kou. Ik ga er vanuit dat ik ongesteld wordt, indien ik dat niet wordt, test ik van het weekend weer..
Niek balen van je negatieve test , ik snap dat de moed meteen in je schoenen zakt. Ik hoop dat je ongi toch weg gaat blijven en je van het weekend op roze mag. Kache hoe is het met jou, heb je de uitslag van de bloedtest al??? Mayke, bij mijn oudste dochter duurde het 7 maanden, bij de jongste was het meteen raak. Maar ja, ben inmiddels 10 jaar ouder nu
@ hier: HCG in bloed was zo goed als 0, dus ik ben zeker niet zwanger (met heel veel moeite heb ik om 16:45 uur vanmiddag eindelijk de uitslag gekregen :x). Ik had vanochtend zelf opeens twijfels omdat ik maagpijn en beetje diarree heb gekregen, terwijl de misselijkheid stukken minder is, wat dan weer helemaal als een infectie voelt. Ken mijn eigen lijf blijkbaar niet meer , of het is meer 'overhoop' gehaald door de miskraam dan ik wellicht dacht. Of ik ben gewoon te paranoide geworden na mijn onverwachte zwangerschap . Ik moet nog een weekje aankijken, als de klachten dan nog aanhouden, wil arts verder gaan kijken (want dan zou het te lang zijn voor een gewone infectie). Ik voel me nu... tja, ik weet het niet zo goed. Het is een beetje dubbel. Ben wel heel blij dat ik naar arts gegaan ben, tussen de oren geeft het wel rust dat het nu duidelijk is. Nu CD32, nog geen enkel teken van menstruatie, dus het is echt afwachten wat mijn cyclus gaat doen. Maar nu kan ik dus zonder verdere spanning afwachten en rustig toe leven naar de zomer. Manlief zei het heel passend: ik hoop dat het dan nu een paar maandjes rustig blijft in jouw lijf!! @ Niek: ik blijf heel hard voor je duimen, zonder bloed altijd hoop!! @ Mayke: geen zieke kindjes nu, gelukkig. Want ze zijn beide komende week jarig, zou sneu zijn . Ze zijn beide al vorige week flinke verkouden geweest. Hopelijk Lynn al wat beter? (moet zo lachen , volgens mij zijn echt alle mannen hetzelfde, ha ha! Die van mij is net zo, wat je zegt... zucht)
helaas meiden, vanmorgen echt misselijk en was echt overtuigt, maar toch ongesteld geworden. Eigenlijk de eerste keer dat ik mijn lichaam blijkbaar niet zo goed kan vertrouwen. misschien door de miskraam? we gaan er weer vol goede moed tegenaan, al vind ik het balen dat mijn gemiddelde cyclus 32 dagen duurt... Kache: kan me voorstellen dat het dubbel voelt, hopelijk gaat het nu beter
Kache; inderdaad dubbel. Hopelijk geeft je lijf snel uitsluitsel! M2g: enenenenenenenenenenen? Nog getest? Ik duim nog steeds heel hard! Niek: verschrikkelijk balen. Die lange cyclus is rot. Ik ken het, ik zit normaal tussen de 35 en 49 dagen. Hier is iedereen weer beter. Gelukkig we gaan volgende week op vakantie dus hoop dat iedereen op de been blijft! Vandaag met nieuwe ovu testen binnen gekregen, zag nu een 2e lijntje dat zag ik op de andere sticks niet. Hopen op een eisprong! Gaan jullie carnaval vieren?? Ik ben niet van de carnaval, de kinderen zijn er wel helemaal in de feeststemming! Erg grappig.
wij wonen in het westen, dus geen carnaval.. wel volgende week meester en juffendag en dan moeten ze als held naar school. Ik heb geen heldenpak, alleen een prinsessenpak, hopelijk mag dat ook.. wij hebben over twee weken vakantie, ik ben er echt aan toe!
@ Mayke1980: als nog voor mij duimt mag je nog 3 a 4 weken door duimen hoor ben afgelopen maandag ongesteld geworden.. maar wel heel leif van je dat je er nog aan denkt. Hier morgen carnaval op school en dan zaterdagavond mama en papa alleen stappen en zondag optocht en kindercarnaval.. ben vorig jaar voor het eerst weer zelf carnaval wezen vieren zonder kinderen, maar 1 avond vind ik zat hoor. @ Kache wel fijn dat je duidelijkheid hebt, maar idd laat nou die menstruatie dan ook maar komen he.. dan weet je waar je aan toe bent. @ Niek balen meid... knuf