Oh, het is rustig in dit clubje, komt zeker doordat we het allemaal zo druk hebben met onze 2 kindjes Ik had dit weekend een gesprek met een neef en zijn vrouw, die sinds 1,5 jaar een derde hebben, en nu ben ik toch weer heel erg aan het twijfelen geslagen. Niet dat ze spijt hebben, want ze zijn natuurlijk gek op hun jongste dochtertje, maar ze zeggen wel dat ze echt hebben onderschat wat het logistiek vergt, en ook financieel, nu ze steeds meer echt gaat mee-eten. Hebben jullie nog twijfels? Ik dacht dat ik echt zeker was van mijn zaak, had manlief ook al zo ver... maar nu weet ik het echt even niet meer!
Hej Guapetona, ik twijfelde wel wat. Mijn instelling is dat er altijd een oplossing is en mijn ouders hadden het met 4 kinderen lang niet zo breed als wij nu. Ik en m'n broer en zussen zijn er niet slecht uitgekomen Dat hou ik altijd in m'n achterhoofd, ook qua drukte, het is hoe je ermee omgaat, ik kan erg van go with de flow!
Twijfels... de keuze voor een 3e vond/vind ik een moeilijke. De praktische kant is voor mij nooit een issue geweest, financieel komt het wel goed, we hebben ruimte. En als mijn oudste een 'normaal' kindje was geweest, dan was het heel simpel geweest. Wellicht was die 3e er nu dan al of op zijn minst in de maak. Maar hij is autistisch, heeft beperkingen en vergt intensievere en andere (opvoed)aanpak en veel minder mogelijkheden voor opvang. Daar heb ik wel lang over getwijfeld. Welke invloed zou een baby hebben op hem, op ons gezin, op mijn dochter? Ga ik iemand vreselijk te kort doen? En wat als 3e kindje ook zorgenkindje is (of ook autisme heeft), kan ik dat aan? Inmiddels ben ik er van overtuigd dat we daar onze weg ook in zullen vinden, je weet tenslotte toch nooit wat de toekomst gaat brengen. Als ik zie wat we nu allemaal al 'overleefd' hebben, geloof ik echt in ons aanpassingsvermogen. En als iemand nu tegen mij zou zeggen: nu of nooit! Dan was het zonder enige twijfel: NU! Ik denk dat ik enorm spijt zou hebben als ik er niet voor zou gaan en dat het heel lang aan me zou blijven knagen... (mijn manlief heeft al door laten schemeren dat hij niet uitsluit dat hij een 4e ook nog wel leuk zou vinden ) Maar verder, tja , druk met kinderen en dan vooral combi werk-gezin. Net carnavalsvakantie gehad, verjaardagen en ook nu wat drukkere periode op het werk. We zijn begonnen met het traject om zoonlief op speciaal onderwijs te krijgen en moeten ook nog naar kinderpsychiater om te kijken voor medicatie. En dochterlief moet binnenkort ook weer eens naar CB (goh, daar ben ik al lang niet meer geweest! ), altijd zo'n gedoe om dat een beetje handig met werk gepland te krijgen.
even een update. Vrijdag 24 een vroege test van matcare gedaan en duidelijk zwanger. Helaas zodagavond wat bloedverlies en uiteindelijk gisteren echt ongesteld geworden. Ik baal! Ondanks dat het niet gepland was.... We laten het een maandje rusten en gaan dan voor echt proberen!
Wuppie, wat ontzettend balen!! En ook schrikken denk ik... doe rustig aan en over een maand weer nieuwe kansen!
Jeetje wuppie, dat is toch wel verdrietig. Ik kan me voorstellen dat je erg baalt! Eigenlijk dus een vroege miskraam, toch? Je was al overtijd, of niet? Heel veel sterkte, al was het dan wel niet gepland, het idee heeft toch in je hoofd (en je hart) gezeten, niet makkelijk los loslaten. Hopelijk veel afleiding in de laatste loodjes verbouwing en dan straks er echt voor gaan! @ Bessie: het is het nu met jou? Beetje gewend al? @ allen: komt er nog een NOD aan van iemand? (kan ik flink voor jullie duimen ) @ hier: beetje down. Goede vriendin blijkt zwanger van 1e, en we zouden slechts 1 week gescheeld hebben als ik mk niet had gehad. Ben heel blij voor haar, maar toch ook wel weer even heel verdrietig voor mezelf. Misschien werken de hormonen ook niet helemaal mee, heb last van onderbuik en onderrug, rommelende darmen, heb het idee dat ei al geweest is. Tja, over 2 weken zullen we dat met zekerheid kunnen zeggen. Misschien ben ik ook wel weer te paranoide dat ik alles in onderbuik link aan cyclus .
Kache, je let natuurlijk nu op alle signalen van je lichaam en voornamelijk in je buik haha! Het is wel confronterend dat je vriendin nu zwanger blijkt... wist ze ook van jou mk? Het zwanger zijn is nu een beetje geestelijk ingedaald. Vinden jullie het niet vervelend dat ik hier blijf kletsen? Anders hoor ik het gewoon hoor! Heb nog geen klachten gelukkig gaat nog rustig.
waarom vervelend, leuk dat je hier blijft kletsen! hier ook veel mensen in mijn omgeving die zwanger zijn, soms wel moeilijk, maar onze tijd komt nog wel!
Wuppie...sterkte meid.. Bessie lekker blijven kletsen hoor. Ik merk dat ik er deze maand minder mee bezig ben dan vorige maand.. we zitten midden in een griepvirus thuis jongste dochter ziek en tevens heftige oorontsteking voor de zoveelste keer, man ziek en ik niet helemaal fit. oudste dochter zal dus ook nog wel komen.. Hou er dus al rekening mee dat het deze maand niks gaat worden..
Mama2girls, vervelend allemaal zieken thuis. Hopelijk knappen jullie snel op! Fijn dat ik mag blijven hihi Hier heb ik nog steeds geen klachten, niet misselijk (en dat was bij de vorige 2 wel al snel) ben wel erg moe maar dat is vaak na 3 maand wel over. Had ik ook bij de andere zs. Het voelt nu al wel anders dus zou het dan nu een meisje (minime ) zijn?? Had al wat namen opgezocht en man moet normaal gesproken altijd even wennen aan namen maar één naam vond hij nu al helemaal leuk dus dat is fijn! Heb het vandaag aan m'n leidinggevende verteld, dan weet ze ook wat haar te wachten staat met straks (duurt nog wel even..) vervanging regelen. Ze reageerde leuk maar volgens mij is het voor hun meer het gedoe wat het minder maakt als een medewerker zwanger is haha!
mama2girls: hier ook wat minder mee bezig, al hou ik mijn eisprong in de gaten, maar lijk hem deze maand niet echt te voelen. Wij ook allemaal ziek geweest en gister was ik weer niet echt lekker. het enig waar ik bang voor ben is dat ik niet meer zwanger word na de miskraam en dat onze leeftjd toe gaat nemen, terwijl we echt nog niet zo oud zijn, maar dat zit tussen mijn oren. net terug van land van Bartje, was erg gezellig, veel gezwommen, nu vanmiddag weer werken na een week vrij, helemaal geen zin!
Lijkt wel of iedereen niet helemaal lekker is. In m'n omgeving ook een hoop mensen, kinderen niet fit of griep. Niek, wat is dat, land van Bartje? Met je kids daar naartoe geweest? Ik kan me er je onzekerheid wel voorstellen (ondanks dat ik het niet heb meegemaakt een mk) en hoe oud ben je ook weer als ik vragen mag..? Alweer meiden die binnenkort mogen testen of bijna hun NOD naderen?
@ Bessie: natuurlijk moet je blijven! Het is toch juist de bedoeling dat we strakjes allemaal zwanger hier kunnen kletsen ? Fijn dat je je goed voelt nu, en tja, misschien is het wel een meisje, ha ha! Bij mij waren het 2 heel verschillende zwangerschappen, maar ja, het blijft toch een bakerpraatje. (nu al met namen bezig !?) Van vriendin was confronterend ja, maar ze wist wel van mk, daarom ook gewacht met mij vertellen. Nou ja, met een beetje geluk ben ik zelf weer zwanger als ik op kraamvisite ga . Maar zo, jij hebt het vroeg verteld op je werk! Specifieke reden? @ mama2g: beterschap! Wat vervelend als iedereen ziek is. Er heerst griep heb ik idd gehoord. Kan me voorstellen dat je minder mee bezig was, maar duim wel voor je deze ronde. Er is maar 1 zwemmertje nodig, he? @ Niek: vervelend van onzekerheid. Soms vraag ik me ook wel eens af, terwijl ik helemaal niet zo oud ben. Fijn dat vakantie leuk was! @ hier: flink PMS. Misselijkheid en spugen weer begonnen, maar iets minder heftig als vorige maand. Wat gegoogled, kan maanden duren na miskraam voor hormoonhuishouding weer tot rust is, fijn :x. Helaas nog zeker een week te gaan tot menstruatie, verwacht deze rond 15 maart. We zullen zien.
land van Bartje is van landall ik ben 32 jaar, voor een derde dus helemaal niet oud. mijn man is 35. hihi, dat denk ik ook steeds, van de zomer ben ik zeker zwanger
Hier ook allemaal zieken. Mijn man was begonnen 2 weken geleden, daarna mijn zoontje van 3, ik werd daarna ziek, en nu ik net weer beter ben is de baby voor het eerst in zijn leventje ziek! Zo zielig.... hij moest de laatste tijd alleen maar lachen, maar nu moet hij overal om huilen . Nou ik moet hem weer gaan voeden en vroeg naar bed, want morgen weer aan het werk. Wij hebben sinds dat gesprek met mijn neef toch wel veel twijfels. We hebben het nl niet breed, en ook is ons huis erg klein.Ik dacht steeds ach komt wel goed, want voordat de 3e baby er zal zijn, zijn we al gauw 2 jaar verder... maarja het kan natuurlijk ook sneller gaan... anyway we denken er nog maar eens heeeeel rustig over na. iedereen beterschap en sterkte met de zieke kindjes! EN met het spannende afwachten tot NOD!
hallo dames, ik ben een moeder van twee zonen en zwanger van mijn derde kindje. ik ben 34 wat ik zelf niet oud vind voor nog een kind. mijn zonen zijn 15 en zes. ik weet wat jullie bedoelen met negatieve racties van mensen om je heen. ook wij hebben de nodige reacties gehad toen we het vertelde dat we zwanger waren. over de maatschappij waar we inleven financien het feit dat ik hoe ik zwanger ben straks werkloos ben omdat ik het werk wat ik doe nu niet mag doen. dus dan hebben we een inkomen minder. of we wel weten waar we aan beginnen op onze leeftijd. bla bla bla. het is allemaal zo'n onzin. tuurlijk het leven word duurder en tuurlijk je krijgt een extra eter. maar sorry hoor waar twee eten kunnen ook drie eten.( of je moet echt precies voor twee koken) en ja je hebt in het begin wat extra kosten aan pampers en dat soort dingen maar dat kan je nu al gaan incalculeren. wat betrefd leeftijd je bent zo oud als je je voelt. ik begrijp al die negatieve reacties niet van mensen. al het mooie wat je ervoor terug krijgt is het toch waard. mijn ma had vijf kinderen en was alleen met een laag inkomen en ze heeft het gered dan moet ik het helemaal kunnen. als je nog een kindje wil is het jouw keuze en het is dan totaal niet belangrijk wat anderen ervan vinden. alleen wat jij wil . aan de dames die al zwanger zijn feli en de dames die nog bezig zijn succes
Gelukkig is de ziekenboeg hier weer een beetje opgeknapt.. Cook welkom en proficiat.. hoe ver ben je? Ik voelde bij mijn eerste juist heel jong (24) en het was heel vreemd om voor de eerste keer achter de wagen naar buiten te gaan, ik had het idee dat iedereen me aanstaarde en dacht: kijk daar die jonge griet nu al een kind.. ik was helemaal niet extreem jong, maar op de een of andere manier voelde ik me wel zo. Nu ben ik 32 en ik vind het een perfecte leeftijd voor een derde.. mijn man is daar in tegen al 45, maar voelt zich nog erg jong , maar die vind dit ook wel echt de laatste hoor..
hoi ik ben 32 jaar en heb 2 prachtige dochters van 9 en 3 jaar!en ik ben zwanger van ons 3e kindje wij hebben het alleen de naaste fam verteld en mijn 2 beste vriendinnen weten het!de reacties waren allemaal positief gelukkigniet leuk dat ze negatief reageren....ik heb maandag mijn 2e echo en vind het erg spannend heb na mijn oudste dochter een miskraam gehad en na dat zijn we de mm in gegaan en ik ben door iui zwanger geraakt van ons 2e...na de 2e dochter ook een miskraam gehad...en dan nu spontaan zwanger!!wel een hele verrassing maar o zo welkom!vanaf 20 wkn ga ik bij de gyn onder controle en ik krijg een geplande keizersnee...omdat onse 2e bevalling niet goed gegaan is.(ons kindje heeft bijna 3 mnd ook in umcg gelegen)maar dat is een heel verhaal....dus vandaar ook in de latere periode controles bij de gyn!ik was 22 toen wij ons 1e kindje hebben gekregen....
Mag ik me ook bij jullie voegen? Hebben 2 zoons van 5 en 2. Als alles loopt zoals het in de boekjes staat mogen wij over een week of 6 er ook weer helemaal voor gaan.
Welkom nieuwelingen! Van harte gefeliciteerd natuurlijk!! Eerlijkbeertje, wat leuk dat je al 2 echo's hebt gehad, alles was goed en was er al een kloppend hartje te zien? Net even erg schrikken op het toilet, had bij het afvegen heel licht bloedverlies. Schok me een ongeluk. Gelijk de dienstdoende vk gebeld. Ze kon me gelukkig geruststellen dat het waarschijnlijk door het vrijen binnen 24 uur komt. Dit zal na 24/36 uur stoppen en langzaam bruin bloed worden. Heb gelukkig ook geen krampen maar was even helemaal van slag!!! Ben nu weer wat rustiger maar er flitst gelijk van alles door m'n hoofd.