Dag, Mijn zoon is nu 8,5 maanden oud. Ik wil de voedingen overdag gaan vervangen door flesvoedingen en daar zijn we gisteren mee begonnen door 1 middagvoeding te vervangen door een fles van 180+6 schepjes FV. Dat is de dosering die op de verpakking staat + daar staat max 3 voedingen per dag op voor zijn leeftijd! Maar ik zit aan veel meer dan drie voedingen. Mijn zoon drinkt 4 tot 6 keer per dag, vaak 1e keer 5.30 (bij mij) dan 2/3 keer overdag (gekolfde melk, doordeweeks kinderdagverblijf en door vriend) en dan 's avonds rond zeven uur weer bij mij en soms nog een keer. Als ik de voedingen overdag vervang door FV dan krijgt hij dus 2x 180 en dan nog 2-4 keer BV. Wat vind je van die hoeveelheid? Is dat dan niet te veel? Ik hoor het graag. groeten van Rem
Hoi Rem. Wat eet je zoontje naast de FV/BV? Fruithapje/groenten/brood (korstje)? Bv mag je onbeperkt naast het vaste voedsel blijven geven, daar zit geen limiet aan. Aan flesvoeding zit inderdaad wel een maximum en dit gaat ook samen met zijn gewicht en wat hij ernaast eet. Overleg hiervoor even met het CB welke hoeveelheid bij jou kindje past. Groetjes Saskia
Dag saskia, Dank voor je reactie. Mijn zoontje eet sinds 6 maanden, en nu ongeveer: - 's ochtends een fruithapje - lunch een boterham met boter of appelstroop (maar dat is meer in zijn mond stoppen, wat sabbelen en er weer uit werken) - 's midags een soepstengel '- s avonds een groentehapje (die eet ie erg wisselend, ene keer wel andere keer paar hapjes) Zou je dus naast 2 flessen FV (van de max. van 3) + vaste voeding, onbeperkt bv erbij mogen geven? Groetjes van Rem
Hoi, Als je alleen BV geeft naast de vaste voeding, dan mag je naast de vaste voeding onbeperkt BV geven. Ik zou niet weten hoeveel FV je erbij mag geven? Dat zou je even na moeten vragen bij een kinderdietiste of het CB. En hoe dit dan in relatie staat tot de BV. Groetjes Saskia