Ik begin me een beetje zorgen te maken, ben nu bijna elf weken zwanger en heb sinds gistermiddag buikpijn en veel gele afscheiding. Is dit normaal of een voorteken van een miskraam? Groetjes Jet
Ik denk dat het onschuldig is hoor. Bij een zwangerschap kan je last hebben van meer afscheiding (heel normaal) en zolang je geen helder rood bloed verliest met erge buikkrampen erbij, hoef je je niet ongerust te maken. Wel moet je in de gaten houden dat je geen vaginale schimmelinfectie hebt (sorry, beetje vies praatje zo 's morgens haha). Bij dat laatste kan je altijd even langs de dokter voor een middeltje. Fijne zwangerschap!
Rustig aandoen en niet direct aan een miskraam denken Tijdens de zwangerschap heb je nu eenmaal een stuk meer afscheiding dan normaal, ik moet onderhand ook 4 keren per dag een schoon inlegkruisje indoen wat eerder werkelijk nooit nodig was. Buikpijn kan veel betekenen, kan ook echt de groei van de baarmoeder zijn, ik vind dat ook best wel pijnlijk, heb dat het eerste termijn veel gehad, nu nog om de zoveel tijd. Mocht je het echt niet vertrouwen kan je altijd je Verloskundige eventjes bellen.
Ik denk zolang je geen bloed verliest en geen erge krampen hebt dat je geen zorgen hoeft te maken. Ik ben ook 11 weken zwanger en heb ook veel afscheiding, voel het er soms gewoon uitlopen (sorry) echt goor. Maar als je het toch niet vertrouwt kan je altijd de vk bellen, daar zijn ze voor .
Wat vervelend, afscheiding is heel normaal bij een zwangerschap. Waar zit de buikpijn precies? Het zouden je darmen kunnen zijn of je baarmoeder die groeit. Even afhankelijk van waar de pijn zit en hoe het precies voelt. Een miskraam die spontaan op gang komt gaat samen met bloed, het zou ook met krampen kunnen zijn maar ik ken ook miskramen (waaronder de tweede van mijzelf) waarbij geen krampen waren. Je bent bijna elf weken, heb je al een echo gehad?
Wat fijn om jullie reacties te lezen, wij hopen vrijdag de eerste echo te hebben! Bedankt! Ik maak me al minder zorgen nu!