Miskraam, curretage en nu bang voor asherman

Discussie in 'Miskraam' gestart door loncocacola, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of iemand mij hier advies kan geven wat te doen.

Mijn verhaal: ik heb op 24-8-15 een curettage gehad bij 11 weken zwangerschap wegens een missed abortion. Voor de curettage nog geprobeerd om de miskraam op te wekken middels cytotec pillen, maar dat heeft niks geholpen. Na de curettage heb ik nog 2 weken lang gevloeid. Daarna was het vloeien opgehouden. Toen op 19-9-2015 begon ik in avond te vloeien en de volgende dag de hele dag door menstruatie gehad. (Niet veel, maar wel om de paar uur maandverband verwisselen). Daarna was het in avond weer opgehouden met vloeien en toen dus niet meer gebloed. Was dit een nabloeding van de curettage of was dit alweer mijn nieuwe menstruatie periode? Normaal als ik ongesteld was, dan vloeide ik toch 4 tot 5 dagen lang, nu dus maar anderhalve dag.

En gisteren dus 17 oktober heb ik (weer) mijn menstruatie. Het lijkt vandaag alweer bijna over te zijn, heb nauwelijks meer bloed op mijn maandverband. Dus ik weet nu echt niet wat ik ervan moet denken. Ben wel bang voor asherman. Kan het dat als je asherman hebt, je veel minder bloedverlies hebt en veel kortere menstruatie cyclus? Wie kan mij hierover informeren? Is het verstandig om een verwijzing te vragen naar de gynaecoloog vanwege deze korte menstruatie dagen en het weinige bloedverlies? Of kan het zich nog normaliseren. Ik hoop dat jullie mij beetje advies kunnen geven.

Groetjes loncocacola.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had dit ook de eerste 3 maanden, bleek even geen eisprong te hebben en daardoor minder bloedverlies. Bij mij kwam t allemaal goed.

3. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik heb na mijn eerste curretage elke 2 weken gebloed.. toen ben ik terug gegaan naar de gyn en ik had nog restweefsel.. toen weer een 2e curretage gehad.. daarna indd heel lang geen normaal cyclus/eisprong gehad.. ik weet met ook maar vrij korte menstruatie. ( 4 tot 5 dagen maar normaal had ik altijd 7 tot 8 dagen dus was wel een groot verschil.) Het hoeft niks te betekenen hoor. Als je je echt heel veel zorgen maakt moet je gwoon bellen.. daarvoor zijn ze der maar ik zou het nog even afwachten en misschien even je temperatuur bij houden of ovulatietesten doen dat geeft miscchien meer duidelijkheid..
    Ik kan me je angst heel goed voorstellen hoor, ik was ook echt ontzettend bang voor asherman en zeker al die verhalen die je leest..
    Ik zou me als ik jou was gewoon niet teveel mee bezig zijn hoe moeilijk het ook is.. en als het wel anders word je cyclus ( dat die uitblijft of dat je vaker ongesteld word) gewoon bellen..
    Heel veel succes meid en hoop dat je snel weer een mooie positieve test jn je handen mag hebben

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Bij onzeketheid je gyn bellen

Maar denk dat je lichaam zich nog moet herstellen

Maar korte menstruaties heb ik ook. Nu nog afwachten na mk wat ik nu krijg

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    asherman is heel zeldzaam en behoorlijk pijnlijk. Na een mk/ ma / curretage moet je baarmoederslijmvlies herstellen. Bij de een duurt fit langer aks bij de ander. Bij m'n eerste curretage werd ik 3 maanden niet ongesteld. Daarna heftig en pijnlijk. Toen weer zwanger. Bij 2e en 3e ( en 4e nacurretage) vrij snel weer normale cyclus maar wel minder bloedverlies. T kan echt bij je herstel horen. Je cyclussen zijn van normale lengte?

6. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Dames bedankt voor jullie reacties. Voor de curettage had ik cyclussen van 30 dagen. Dat is nu wel anders na de curettage.

Ik ben bang voor asherman omdat ik heb gelezen dat je veel minder bloedverlies hebt of dat je menstruatie helemaal wegblijft als je dus wel asherman hebt.

Ik heb dan wel bloedverlies, maar wel minimaal en maar zo kort. (Normaal 4 tot 5 dagen lang en nu dus maar anderhalve dag). En daarbij is het bloedverlies ook een stuk minder dan voor mijn curettage. Daarom maak ik mij zorgen om asherman. Maar sommige van jullie hebben dit dus ook meegemaakt. Ik hoop maar dat het zich gauw weer gaat herstellen.

Deel Deze Pagina