Ik moest vannacht acuut naar het ziekenhuis omdat ik niet kon plassen. Ik had geen heftige pijn, maar wel een ontzettende druk op mijn blaas. Ik was ten einde raad, dus heb daarom de Huisartsenpost gebeld. Toen ben ik in het ziekenhuis gekatheteriseerd en had meer dan 500 ml urine in mijn blaas. Er werd getest op een blaasontsteking, maar mijn urine was verder schoon. Ook de huisarts heeft vandaag voor de zekerheid een test gedaan, ook schoon. Wel kreeg ik een antibioticakuur mee 'voor de zekerheid' ??? Verder konden ze niets doen. Overdag plassen gaat wel, maar ik ben zo bang dat ik vanavond weer hetzelfde probleem ga krijgen. Herkent iemand dit??? Ik heb het alleen 's avonds nadat ik heb geslapen. Kan het zijn dat de baby dan de weg versperd? Ik ben nog maar 11 weken zwanger, dus volgens de huisarts is dit niet mogelijk. Ik hoop dat er iemand is die dit herkent, of weet wat het kan zijn want ik weet het echt even niet meer!
Het is misschien een beetje een gek idee, maar ik kan ook echt niet plassen als ik net seks heb gehad of als ik opgewonden ben voor/tijdens de seks. Dat zwelt allemaal op waardoor de uitgang blokkeert denk ik. Heb dat soms ook na een natte droom dat ik gewoon niet kan plassen en dat ik nochtans echt voel dat ik moet of dat het zelfs pijn doet. Nu ik zwanger ben heb ik het idee dat het daar allemaal standaard een beetje gezwollen is.
Ik kan al sinds een week 's nachts moeilijk plassen en vannacht dus helemaal niet. Ik heb wel pijn bij het plassen. Ik maak me ontzettend zorgen dat er weer iets met de baby is of dat hij snachts mijn urinebuis blokkeert of iets dergelijks... Is dit niet een mogelijkheid??? Gelukkig heb ik vandaag nog een afspraak bij de VK en krijg ik hopelijk goed nieuws...
Hoe slaap jij? Je zou altijd eens een andere houding kunnen proberen, andere zij? Rug? Buik? Maar mij lijkt het heel goed mogelijk dat alles gewoon opzwelt, soort van vocht vasthouden waardoor je moeilijk kan plassen. Vooral goed blijven drinken!
Tijdens deze maar ook tijdens de vorige zwangerschappen kon ik vanaf het begin heel moeilijk plassen. Er zijn weken geweest dat ik het er echt uit moest persen. (klinkt niet echt fris he) Maar gelukkig is dat nu over! Het enige dat ik af en toe nog echt moet doen is heel diep ademhalen en de spanning loslaten.
Ik had dat de eerste 12 uren na mijn bevalling... Zal idd toch iets te maken hebben met opzwellen of verkrampen ofzo..
Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen, kwam met dezelfde klacht binnen. Bleek een urineweginfectie te zijn inclusief nierstuwing. Het is fijn dat ze je antibiotica hebben gegeven, waren ze bij mij te laat mee waardoor ik er gratis en voor niets ook een blaasontsteking bij kreeg, welke weer weeen heeft opgewekt.
Bedankt voor jullie reacties. Gister ben ik bij de VK geweest. En ik kreeg te horen dat het misschien kon komen omdat ik overdag om de twee uur plas en dan snachts ineens 4 tot 6 uur achtereen niet, dat de blaas volloopt en dat de aandrang dan mogelijk verdwijnt. Dus eigenlijk onbewust je plas ophouden waardoor het daarna niet meer lukt. Ik moest om de twee uur de wekker zetten om te plassen en dat werkt inderdaad. Maar om dit nu elke nacht zo te doen...
LaDebs is een urineweginfectie anders dan een blaasonsteking??? Ik heb namelijk geen blaasonsteking (ze zagen geen bacterien) maar heb wel het gevoel dat de antibiotica aanslaat.