Hallo, Ik ben 18 weken zwanger en zit al een paar dagen enorm verstopt. Heb het gevoel alsof ik zwanger ben van een tweeling terwijl het er toch maar echt 1 is. Ik heb een hele zware buik en het zit me zo in de weg. Ik gebruikte voorheen weleens dulcolax zetpillen, ideaal...en ik zou ernu ook graag 1 willen gebruiken zodat ik die druk op m'n buik kwijtraak. Maar mag dit? Ik lees op internet dat je het alleen mag gebruiken na overleg met je arts, maar die kan ik vandaag op zondag niet bereiken. Om nou het spoednummer te gaan bellen vind ik weer wat overdreven. Heeft er iemand ervaring met dulcolax zetpillen tijdens zwangerschap?
toen ik nachtdienst had en 20 weken was, zat ik ook enorm verstopt. Dit was in het weekend. Na het weekend direct gebeld en kreeg zakjes movicolon van de ha. Heb toen wel advies gehad om veel te drinken. Ik neem aan dat jij dit ook doet? Ik zou wel de HAP bellen, mijn ha zei dat als de darmen een bepaald ritme krijgen, dat de baarmoeder mee gaat doen. Je krijgt dan een soort van voorweeën. Een andere arts zei echter dat dit onzin was, dus of dat nou waarheid bevat...... Anyway ik zou bellen! Jij voelt het en als de hap zegt dat je het best nog wel even uit kan houden, dan moet hij een ander beroep kiezen.
Ik heb ook de movicolon maar helpt geen jota, gebruik ook microlax, drink veel warm water, eet veel rijpe kwi,s en peren en nog ga ik maar 1x in de week Succes!!
ik heb een keer zo'n zetpil gebruikt toen ik net 10wk was. Nooit weer. Ik denk dat ik er niet goed tegen kon. Heb nog nooit zo'n kramp gehad. En viel bijna flauw. Je mag het best gebruiken hoor. maar ik gebruik veel liever microlax als de boel verstopt zit