grootte vruchtzakje zegt dat iets over hoe ver je bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama1803, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Kan er namelijk niks over vinden. Weten jullie nog hoe groot het vruchtzakje was bij hoeveel weken?

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Meid, zou je niet even je volgende echo afwachten? Ik denk echt dat jij je door al je topics alleen maar onzekerder gaat voelen...

3. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Je hebt gelijk hihi...... maar ben nu alleen thuis zoontje bij zo'n vader Veel te veel tijd om na te denken pfffffff

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zeiden ze dat niet bij je echo dan? Of alles in orde was.

5. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Nou was gelijk heel negatief en dat ik van een miskraam uit moet gaan. ...omdat er test lege vruchtzakjes waren. Maar het rare was het was mijn eerste echo. .. ben ongepland zwanger dus weet niet hoe ver.... en lees hem veel verhalen dat het vak voorkomt dat er een lege vruchtzak is maar bij de volgende echo wel een vruchtje met kloppend hartje zit. Ik weet het het is kwestie van afwachten maar das zo verschrikkelijk die onzekerheid.

6. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Test is twee

7. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    ik wist ook niet hoever ik moest zijn vanwege ongeplande zwangerschap, vruchtzakje werd opgemeten en zou dan 5 w en 2 dagen zijn later bij termijn echo bleek ik tov het ziekenhuis echter 10 dagen verder te zijn..... dus nee ik denk niet dat de grootte iets zegt. daarbij zag ik helemaal niets op een wit vlekje na in de vruchtzak, ik was dus achteraf eigenlijk al bijna 7 weken en er was bijna niets te zien.....
    ongepland zegt al iets geen idee wanneer het gebeurt kan zijn... (ik was gewoon aan de pil dus tja dan kan alles he?!)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Had hij wel je vruchtzak opgemeten? In principe hebben die toch wel een bepaalde grootte hoor, uitzonderingen zijn er altijd.
    Maar als jij niet eens weet hoe ver je kan zijn vindt ik dat hij wel erg voorbarig is

9. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ze had hem opgemeten maar de echo gaf niet aan hoe ver ik dan was. Ze zei 15mm. Daarstraks las ik een topic van iemand die bleek 5, 5 week te zijn en haar vruchtzakje was 13, 8 mm en ook bij haar was op dat moment leeg maar latere echo zat er wel vruchtje met hartslag.

10. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik heb dus net gelezen dat met 5 weken de vruchtzak 1cm is en per dag 1mm groeit dus komt er op neer dat ik 5 weken en 5 dagen was ongeveer. Daarom snap ik de verloskundige nu helemaal niet meer. Ze maakte de opmerking dat weet met deze grote van de vruchtzak iets te zien zou moeten zijn

11. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Alles kan, bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik een vroege echo ivm bloedverlies. Er was toen alleen een leeg vruchtzakje te zien waarbij de schatting van ongeveer 4 wk 2 dgn werd gemaakt (weet de afmeting niet meer). Twee weken later weer een echo gehad, en toen was er een prima vruchtje van 8wk5 dgn te zien.
    Denk dus toch dat die lege vruchtzakje, ongeacht de afmeting, niet zo heel veel zeggen over de duur van de zwangerschap.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou in principe moet je ook iets zien.... Maar lees wel eens vaker zo'n verhaal met niks te zien en uiteindelijk toch een vruchtje.

Hou rekening met beide kanten....;)

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik heb even op m'n echo van vorig jaar terug gekeken, daar was ik 5+1 en op de foto staat dat de vruchtzak 5.3mm is en je zag er verder nog niets in.

Ik hoop dat de volgende echo een mooi kloppend hartje laat zien (of twee :))

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    5 wk echo gehad kon alleen een vermoeden uitgesproken worden waar de kleine zou zitten... nog niet eens duidelijk vruchtzak

6 wk echo, hartslag!

aantal echos verder met 9+5 echo gehad en zou korter zwanger zijn

afgelopen week echo gehad en poof weerd na meerdere keren meten 5 dg vooruit gezet...

vroeg is het zo moeilijk te meten, t bevestigt alleen A een zwangerschap in buikholte B hartslag C een goeie groei die doorzet en een schatting van hoever je zou kunnen zijn

Deel Deze Pagina