3e zwangerschap, relaxed!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Babyopkomst, Jan 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

Nov 3, 2017
    530
    337
    63
    Ik hoor wel vaker dat moeders die van de derde zwanger zijn zich zo relaxed voelen.

Ik kan me momenteel nergens druk om maken. Voel me erg ontspannen. Ik voel de baby bijvoorbeeld nog niet (ruim 17 weken) en bij de andere zwangerschappen voelde ik dat wel, maar ik maak me geen zorgen. Komt wel goed.

Ik ben zzp'er en vond het bij de andere 2 enorm moeilijk mijn werk los te laten. En nu kan ik dat ineens heel goed. Als mensen dan zeggen, 'dan ben je er gewoon 4 maanden niet? Hoe moet dat nou? ' dan denk ik 'misschien maak ik er nog wel 6 maand van' bij de andere 2 was ik 6 weken na de bevalling alweer aan het werk omdat ik daar stress om had.

Wellicht ook omdat het de laatste is. ..ik geniet enorm
    Meerdere mama's dit?

Zonnestralen and Ukkie1 like this.
  2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    2e zwangerschap hier, herken t dan Ook niet maaar klinkt heerlijk!!

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben nu in mijn tweede zwangerschap al zoooo veel relaxter dan bij onze eerste... Misschien ook gewoon omdat je er al een rond hebt lopen, waardoor je er niet continu mee bezig kunt zijn.

4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Hier ook zwanger van de derde en ik herken het helemaal. Ik fiets ook echt met gemak door deze zwangerschap heen, voel me top en de kwaaltjes zijn te verwaarlozen.

Ik maak me niet druk om een kamertje (hebben we niet, hahaha, baby komt bij ons, maken we een leuk, gezellig plekje van), speur heel relaxed Marktplaats af voor kinderwagen, box, wiegje etc.

Ik geniet echt zo! Een hele fijne, allerlaatste zwangerschap voor mij.

Babyopkomst likes this.
  5. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Ik maak me juist meer zorgen om de gezondheid van het kindje. Omdat ik nu beter weet wat er allemaal mis kan gaan/zijn ofzo.

Qua materiële en praktische zaken indd een stuk minder. Met 30 weken hebben we bijv. nog geen naam en voor een geboortekaartje hebben we ook nog niet gekeken :D

6. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Ik ben me er inderdaad wel meer bewust van geweest dat het ook fout kan gaan, als in een miskraam, of een 20 weken-echo die echt niet goed is. Maar aan de andere kant weten we ook als geen ander dat een perfecte zwangerschap, perfecte 20 weken-echo en een goede NIPT (alhoewel die er in 2009 nog niet was) uiteindelijk helemaal niks zegt over de gezondheid van je kindje.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Dat had ik bij de tweede :D
    Bij de eerste had ik nog constant het "zolang het er maar levend uit komt Red ze het wel" gevoel, bij de tweede was dit helemaal weg.
    Misschien ook omdat voor de eerste ik twee miskramen heb gehad en t bij de tweede meteen "goed" ging.

8. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

Nov 3, 2017
    530
    337
    63
    Fijn he!

Oohja de naam. ..nog niet eens echt serieus over gesproken. .. kamertje hebben wij ook nog niet. Komt er wel maar waarschijnlijk pas als de baby er al is. Maar het maakt me ook niks uit:)

9. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    2e had ik dit wel maar nu met 3e helemaal niet !! Veel meer stress en onrustig.
    Ook de angst voor hoe ongelofelijk druk t straks wordt en hoe ik dat eigenlijk ooit voor elkaar ga krijgen?

Normaal kan ik prima alle ballen omhoog houden maar nu kan ik echt half in paniek wakker schrikken snachts haha

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Dit had ik dus ook. Daarbij ook flink bloedverlies gehad tot 13 wk en was zo bang ons kindje kwijt te raken. Daarbij voelde ik me echt Heel beroerd de laatste zwangerschap en daardoor al heel snel niet meer aan net werk.

11. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Ja zo herkenbaar!!!

Ik ben 19 weken en we moeten nog zooo veel doen.. Maar maak me er niet zo druk om, soms met momenten denk ik wel, ah gaat dit goed komen?? Maar dat ben ik dan na een uurtje alweer vergeten..
    Ik blijf alleen wel heel moe, dat vind ik vooral heel irritant..

Share This Page