3e zwangerschap. Weer vroeg gerommel

Discussie in 'Prematuur' gestart door januari2010, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Een infectie klinkt niet al te waarschijnlijk, waarschijnlijk prikken ze daarom morgen pas. Dat dippen hoort erbij, en kan zeker tot 37 weken. Bij ons duurde het zelfs nog wel iets langer. Heel frustrerend, maar ook heel normaal, en niet erg. Uiteindelijk groeien ze er allemaal overheen en houden ze er niets aan over.

Kan zeker door ophogen komen. Ze krijgt geen nutriton, toch? Want daar werd bij ons juist weer flink op gedipt. Het teruggeven zorgde steevast voor brady's.

Sterkte.

2. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Maria: ja ik denk dat je gelijk hebt hoor! Ik baal alleen dat het eerst niet was en sinds vrijdag ineens wel. Op vrijdag is haar voeding omhoog gegaan en er werd bmf toegevoegd, ze krijgt geen nutriton. Ik heb het idee dat het misschien wel door de bmf komt...
    Hoe ga ik dit aankaarten in het Zh? Wil de kinderarts niet voor het hoofs stoten, zij weet vast wat ze doet maar ik heb er eigenlijk geen lekker gevoel over.
    Ze hameren zo op het aankomen maar groeit ontzettend goed! Zit al ruim 100 gram boven geboortegewicht. (Is eerst 150 terug gevallen).
    Ik heb liever dat het langzamer gaat en zij er geen last van heeft dan snel en haar constant misselijk zien :(

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik hoop het niet maar Luna was dipvrij en ineens begon ze weer dips te krijgen en bleek het een infectie te zijn. En ons werd verteld dat infecties een veel voorkomende complicatie is... Na de antibiotica kuur waren de dips weer verdwenen.

4. januari2010

Hoop het ook niet Frannie...
    Ze is wek heel rustig de laatste dagen, ik ging er vanuit dat het kwam can de misselijkheid.
    Morgen weten we meer! Ik ga nu lekker slapen.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat was Luna ook de pit was eruit. Wij dachten alleen maar fijn lekker rustig; voeding en slapen daar groeit ze van.... Na de kuur wisten we weer hoe ze was en dat het rustige niet normaal was. Hopelijk is het bij jullie wat anders.
    Bij Luna dipte de satutatie richting 82% terwijl die eigenlijk altijd 99% - 100% was en haar hartslag dipte ook. Temperatuur was eigenlijk niet afwijkend maar die schommmele toch en dan werd de couveuse temperatuur weer bijgesteld.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Inderdaad even afwachten. Wij hebben beide meegemaakt, infectie en dippen door voeding. Dat laatste begon hier ook vanaf een bepaalde hoeveelheid voeding per keer. Ik weet niet of het echt te voorkomen is. Het omhoogkomen van voeding is een bekende prematurenkwaal en als ze zo jong zijn kunnen ze er een tijd flink op dippen. Gewoon vragenlijstje maken voor de ka. En als je het niet vertrouwt en je denkt dat ze toch ziek is, sta er dan op dat ze bloed prikken mocht dat morgen onverhoopt niet gebeuren. Jullie kennen je kind het beste. Trusten!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje heeft nooit bmf gehad omdat daar koemelk in zit dus ze is hier nooit explosief gegroeid. Gewoon normaal zoals elke baby groeit 100-150 gram per week. Dat moest ze aankomen en dat doet ze ook.

8. januari2010

Ik wist eigenlijk ook niet dat er koemelk in bmf zat. Ik ga het straks overleggen.
    Bloed is net afgenomen, ben benieuwd!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan beter vragen waar tegenwoordig géén koemelk in zit.... haha
    Ik duim voor jullie dat het geen infectie is en dat ze dan de voeding een beetje moeten minderen. ... om maar met Megacarls te spreken: "Je dochter is geen plofkip!"

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Die bmf vond ik ook altijd een beetje dubieus. Wij zijn ermee gestopt toen ze thuiskwam. Maar het is inderdaad wel protocol om het aan extreem prematuren te geven, om bepaalde vitamines en mineralen aan te vullen. Had nou niet het idee dat ze daar enorm van groeide.

Hopelijk geen infectie, Januari. Spannend.

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben het ook gehad de eerste weken, thuis mee gestopt omdat hij voldoende groeide. Het is trouwens wel gehydrolyseerde koemelk, net als HA voeding. Voor "normale" kindjes is de kans op allergie dan heel klein.

En ik zou het zeker aan de kinderarts voorleggen, daar zijn ze toch voor? Jij ziet jouw meisje het meest, de arts maar af en toen.

12. januari2010

Nou haar bloed is goed! Dat is fijn. Dipjes horen bij termijn.

Gesproken over de voeding en bmf maar hier heb ik weinig in te zeggen. Bmf blijft gewoon, voeding gaat pas weer omhoog bij een bepaald gewicht. Ik kijk dan gewoon hoe het met haar gaat! Vandaag was ze erg rustig.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gelukkig! Dan proberen niet in de stress te schieten als er een alarm gaat. Wij hadden op een gegeven moment door dat de verpleegkundigen niet hard liepen bij alarmen en dat wij ons dan ook geen zorgen hoefden te maken. Zeker als de kleine snel hersteld. Hoe zwaar is ze nu?

14. januari2010

Je schrikt van die alarmen maar zolang de ka zegt dat ik me geen zorgen moet maken dan ga ik dat zeker niet doen.
    Gisterochtend woog ze 1950 gram, 100 boven geboortegewicht.

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Gelukkig Januari, en die dippen zijn naar, maar heel normaal. Ze liggen niet voor niets aan de monitor. Hopelijk blijft ze rustig en blijft ze zo goed groeien.

Raar he, dat je zo weinig over je eigen kind te zeggen hebt. Het is begrijpelijk en logisch, maar ik vond dat soms erg moeilijk.

16. januari2010

Even een update: het gaat goed met onze dochter! Groeit ontzettend hard weegt al 2070 gram. Voeding is gelukkig al een tijdje niet opgehoogd dus dat is ook fijn!
    Wel nog steeds dipjes en soms ook wel behoorlijk laag! Vannacht hartslag van 32 en langzaam herstel bij oppakken.
    Het hoort erbij maar heb het liever niet!

Hebben jullie een sensormatje? Zo ja welke? (Zijn er überhaupt verschillende?) en hebben jullie dan daaroverheen een aerosleep ofzo?

Geloof dat ik ook wel een sensormatje wil... Al is het maar voor mijn eigen gevoel.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, ik heb er een. Een Luvion babysense en een aerosleep-matje. De laatste was vooral handig omdat ze veel spuugde. Ik ben superblij met de Luvion. In het begin ook fijn dat je gewoon kon kijken of het groene lichtje nog knipperde (op het ritme vd ademhaling) in plaats van paniekerig in de wieg te gaan hangen om het geluid van ademhaling op te vangen, en nog steeds, nu in het ledikant, vind ik het een fijn idee. Nog nooit (in 2 jaar nu) een vals alarm gehad, ik vind het topdingen.

Fijn dat ze zo goed groeit. Die brady's zijn om gek van te worden. Ik weet het. Maar op een dag is het ineens over en komen ze niet meer terug.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Goed nieuws! Dipjes blijven inderdaad vervelend.
    Mooi gewicht ook al!
    Ik heb een Nanny care sensormatje en werkt denk ik ongeveer hetzelfde als wat Maria beschrijft.
    Als ze ademt knippert er een groene smiley.
    Heb geen aerosleep in het wiegje maar wel straks in het ledikantje.
    Alleen alarm als we haar uit het wiegje tillen en het kreng vergeten uit te zetten. Dan tuiten je oren :)

19. januari2010

Dank weer voor de reacties en tips!
    Het matje van Nannycare word vergoed door de verzekering dus denk dat we daar voor gaan!
    Wij hebben voor de wieg ook een aerosleep als het goed is (even opzoeken) maar sensormatje is denk ik al genoeg.

Dipjes zijn echt vervelend omdat wij ons leek het toch enger vinden dan de artsen en verpleegkundigen!

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, zij zien het de hele dag én het is hun kind niet. Ze lopen af en aan met die alarmpjes overal, voor ouders is het andere koek. Na een tijdje zie je ze al mijlenver aankomen en schrik je minder. Iets ;).

Deel Deze Pagina