Frannie: makkelijk vergelijken inderdaad. Ik zal dalijk is kijken wat onze dochter woog op die termijn. Zij is geboren 36+2 en woog 2160 gram Maria: ja dat kan natuurlijk ook kindjes zitten allebei op de psz dus ja daar kunnen ze wel wat meenemen.
De gewone (bv)curve, maar dan gecorrigeerd met 10 weken. Dan zitten onze dochters maar ietsje onder de middellijn.
Als het 10 wkn gecorrigeerd is zal het wel een beetje in de buurt komen van de premature curve, lijkt me! Ben benieuwd hoeveel onze dochter op die termijn weegt! Voorlopig groeit ze ontzettend goed!
Onze zoon woog met ruim 5 maanden ongecorrigeerd 6950 gram. Dit was maar 1 lijn onder de gemiddelde lijn terwijl hij toch 6 wkn te vroeg was. Hij ging dus ook heel hard!! Met bijna 2 jaar is hij 90 cm en 12200 gram. Onze oudste dochter woog met precies 5 maanden ook al 6430 gram, zij was altijd vrij klein. Met ruim 3 jaar en 1 maand is ze 89 cm en 12440 gram. Ze is steeds minder snel gaan groeien Ze schelen 13 maanden maar zijn dus even groot
Ik heb het nu nog over de 30 weken prematuur curve hè. De normale curve valt ze totaal buiten op geen enkele lijn zit ze nog.
Als onze jongste doorgroeit op dit tempo weegt ze ongeveer 6250 bij 5 maanden, dat klinkt echt reusachtig on vergelijking bij julie kids!!
Bij 5 mnd en 2 wkn zit ze dan al op 6700 gram ongeveer. Scheelt gewoon dik 2 kilo! Ben benieuwd of Luna later nog een inhaalslag maakt of altijd een kleintje zal blijven.
Onze dochter krijgt trouwens nu ook geen bmf meer omdat ze alles al uit de borst drinkt nu maar de groei blijft nagenoeg gelijk.
Ze zeggen dat ze meestal rond een jaar in de normale curve groeien maar misschien zit ze dan wel rond de onderste lijn. Misschien maakt bijvoeding nog wat uit straks.
Prematuren maken ergens in de eerste twee jaar een inhaalslag. Bij ons was dat vooral na 6 maanden ongecorrigeerd, maar het kan ook later. Ik vind L trouwens helemaal geen kleintje. Bij ons op de ko lopen er wel meer tengere kinders rond, en die zijn niet eens prematuur .
Het gewicht en de lengte die ik noemde had ze hier ook bij 3 maanden gecorrigeerd. Voor de duidelijkheid.
Oké ja dan is het goed.... ik zeg altijd maar; dit is onze laatste en we hebben extra lang een klein baby formaat. Je hebt ook kinderen van 5 maanden die 8 kilo wegen...
Lekker genieten Frannie! Heerlijk toch als ze zo lekker lang baby zijn!! De kids van mijn zus waren inderdaad 8 kg bij 5 maanden! Gewoon het dubbele