Mag vanmiddag naar huis. Nu mobiliseren en dan thuis rusten! Helemaal blij. Natuurlijk blijft het onzeker maar voor nu is de dreiging weg en kunnen ze niks meer voor me doen. Remmen gaan ze niet meer doen. Laagdrempelig bellen bij opspelende buik!
Je houdt het wel spannend zo! Fijn dat je naar huis mag maar doe wel rustig aan hè... Geen huishoudelijke dingen doen!
Haha beetje spannend houden!! Meisje zit gelukkig nog binnen! Vanmiddag om 16.00 nog een ctg en dan lekker op huis aan!
Als je jezelf maar wel rustig houdt dan.....! Fijn hoor lekker thuis maar je gaat al snel teveel doen is mijn ervaring. En dan weet je het stiekem wel maar toch denk je even dit of toch nog even dat.....
Je hebt gelijk hoor! Ben zelf enorm blij maar mijn man heeft me liever nog niet thuis. Weet hoe ik ben.... Maar ik ga echt proberen niks te doen!
Kan ik me voorstellen van je man. Wonen jullie dicht bij het ziekenhuis? Tot de 32 weken een academisch ziekenhuis zeker? Kan je wat hulp krijgen voor de andere kinderen? Dan zou al wat schelen.
Zo iets later dan verwacht thuis, heerlijk. Lig lekker in mijn eigen bed, wat zal ik lekker slapen. We wonen op 20 minuten afstand van een academisch ziekenhuis dus mocht het toch voor 32 weken komen dan ben ik daar redelijk snel. Voor de kids hebben we extra ochtend opvang voor volgende week en veder veel hulp van ouders en schoonouders en oppas. Als er veranderingen zijn kom ik het vertellen hoor Wat ze trouwens nog in het ziekenhuis zeiden was dat ze tot 34 weken wel remmen als je vliezen gebroken zijn... Bij jou is dit niet gedaan toch?
Hopelijk blijft het rustig!! Mijn vliezen waren gebroken met 34+4 en toen gingen ze niet meer remmen. Volgens mij zouden ze het daar wel voor 34 doen
Ik denk bij mij niet omdat mijn vliezen nog verder kapot waren. Ben heel veel vruchtwater verloren de dagen voor de keizersnede. En ik denk dat ze langer wachten ook niet overleefd hebben daar ze er qua longen slecht aan toe was direct na de geboorte. Door een wonder is ze er ontzettend goed uit gekomen.
Hanneke: volgens mij is het inderdaad tot 34 wel en daarna niet meer. Frannie: heeft jullie dochter een erg slechte start gehad? En zijn er nu nog veel zorgen om haar? Je schrijft dat de longen zo slecht waren, hebben de longrijpingsprikken hun werk dan niet goed gedaan? Ben me zo zachtjes aan wel meer aan het inlezen... Stel dat. Bij onze jongste waren weinig problemen met 34 weken, af en toe wat dipjes en hij had moeite met temperatuur en drinken en heel lang geel maar nooit echt erge dingen. Is 32 weken heel veel slechter?
Heb bijna de hele zwangerschap te weinig vruchtwater gehad door een scheur in de vliezen een dat heeft bij haar dry lungs veroorzaakt. Vruchtwater is nodig voor de ontwikkeling en ontplooiing van de longen. Wel longrijping gehad zelfs 2x met 24 weken en vlak voor de geboorte. Na de geboorte kon ze de zuurstof slecht opnemen maar de neonatoloog heeft haar aan de praat gekregen. Nu geen zorgen meer! Maak jij je daar geen zorgen om bij jou is alles intact!
Nee 32 weken is niet zo goed als 40 weken maar zeker een goede termijn. Vanaf 28 weken hebben premature baby's al hele goede kansen. En het is niet voor niks dat je vanaf 32 weken in een streekziekenhuis mag bevallen!
Ik begrijp wat je zegt! Is ook totaal niet te vergelijken natuurlijk! Bij andere twee kids ook dit gerommel gehad en toen gebroken vliezen. Ik heb dus sterk het gevoel dat deze nu ook te vroeg gaan breken. Ik weet dat 32 weken te vroeg is maar omdat onze jongste het met 34 weken zo goed deed, ga je hier nu stiekem ook weer vanuit. Super fijn dat het met jullie dochter nu zo goed gaat. Heeft ze veel last van haar gewrichten vanwege het niet hebben van vruchtwater? Ze heeft daardoor natuurlijk veel minder kunnen bewegen in de buik. En haar hersentjes? Is dat gewoon afwachten wat de toekomst brengt? De arts zei tegen mij dat het nu vooral de hersenen zijn die nog niet klaar zijn, vandaar de vraag
Tot nu toen geen problemen nadat ze uitgevouwen is. Ze lag helemaal dubbelgevouwen in mijn buik. Omdat ik al weken wist dat vroeggeboorte erin zou zitten heb ik me helemaal suf gelezen op internet om de omstandigheden zo goed mogelijk te houden. Veel tips van hier trouwens. Ben aan de magnesium tabletten gegaan daar dit de kans op hersenbloedingen verkleint. Heb trouwens ook bij de weeën remmers een magnesiuminfuus gehad om diezelfde reden. Tot nu toe is alles goed; geen afwijkingen in hersenen te zien door zuurstof tekort en geen bloedingen gehad. Echo heupjes ook goed ondanks stuitligging. Je weet het nooit wat er komen gaat maar er heeft een engeltje op mijn schouder gezeten denk ik...
Sta je nu vanaf het begin van de zwangerschap onder controle? Want als ik weer zwanger zou worden (wat ik niet meer wil) dan zou ik onder controle komen en medicijnen krijgen om vroegtijdig breken van de vliezen te voorkomen. Bij jou is er lijkt me dan ook iets wat niet klopt als de geschiedenis zich blijft herhalen....!
Er heeft zeker een engeltje op je schouder gezeten! Ik wist dat niet van magnesium, jij schreef dat eerder al! Wat een angstige tijd moet jij gehad hebben! Helaas weten ze niet waarom ze te vroeg komen maar omdat ook bij deze zwamgerschap vanaf 28 weken de groei begint af te buigen kan het zijn dat er in het laatste trimester op de een of ander manier niet genoeg voeding meer bij de kleintjes komt en ze eruit willen... Artsen weten het in mijn geval niet en omdat 34 wkn niet echt te vroeg is zijn ze er ook niet verder naar gaan zoeken. (Placenta zag er overigens wel goed uit en ze hebben tijdens de zwangerschap ook de doorbloeding van de navelstreng bekeken en dit was ook steeds goed) Het is nu vooral jammer dat het allemaal nog wat vroeger begint. Ik ben Niet bang voor prematuur met 34 weken en ook niet als het toch al sneller komt alleen is dit weer nieuw en daar word je onzeker van! We kunnen het alleen maar afwachten... En rust houden!
Ik ben onder controle van de verloskundige omdat ik dit zelf gewoon heel graag wilde, zo min mogelijk medische! Maar heb daarnaarst ook controles van de gynaecoloog maar dan alleen voor de medische onderzoeken. (Metingen cervix e.d.)
Wij hebben als voordeel dat we voorbereid zijn met longrijping dat gaf mij wel een beetje extra geruststelling... Toch raar dat ze er dan toch niet echt een verklaring voor hebben als de placenta toch goed is.. En ik vergeet trouwens te zeggen dat borstvoeding als je dat wilt ook bijdraagt bij ee vroeggeboorte. Tegen mij zei de neonatoloog dat het van levensbelang kan zijn. Ik ga slapen want om 3u weer een nachtvoeding! Jij ook welterusten en hou het rustig!
Helaas is er nog veel onduidelijk over vroeggeboorte en überhaupt over de geboorte. Ze weten niet wat de bevalling in gang zet, het kindje of de placenta... Beetje grijs gebied allemaal. Ik ga zeker weer borstvoeding geven, is bij de andere ook goed gelukt dus zal nu ook vast lukken! Heb jij trouwens een ks gekregen vanwege de stuit ligging of omdat ze bang waren dat een 'gewone' bevalling te zwaar zou zijn voor jullie kindje? Of een andere reden uiteraard.. Ik ben twee keer natuurlijk bevallen en een ks lijkt me zo erg... Slaap lekker en succes met de voeding! Hoeveel weegt jullie meisje nu?!
Ik had de placenta ook nog eens een stukje voor de uitgang en ik moest met 31 weken een echo of deze goed verschoven was. Die echo nooit gehaald Tot die tijd zou het een keizersnede worden. Maar ik koos bij stuitligging altijd voor een keizersnede. Uiteindelijk gingen de weeën toen zo snel dat ze al ingedaald was en iket spoed naar de ok moest. Ruggenprik lukte niet dus onder narcose.