Jeetje, jij hebt wel alle pech gehad die je kan hebben zeg! Gelukkig heb je er nu een prachtig mooi kindje voor gekregen maar heb je deze periode wel een plekje kunnen geven? Echt heftig allemaal!
januari 2010 Ik heb een keizersnede gehad omdat mijn meisje veel te klein en zwak was om via de gewone weg te komen en ik kan je vertellen als je toch om 1 of andere reden een keizersnede moet hebben dit echt reuze meevalt. Ik wist dat ik zoizo een ks zou krijgen en had er enorme schrik voor maar het is me echt enorm meegevallen. Ik heb natuurlijk nog nooit een natuurlijke bevalling meegemaakt dus daar kan ik niet over meepraten
Vondebs: bedankt voor je berichtje maar angst voor keizersnede blijft denk toch... Ik ga er vanuit dat ik gewoon natuurlijk kan bevallen omdat er verder geen reden is om aan te nemen dat dit niet kan. Andere kids waren er super snel dus dat is ook een voordeel. Alles goed gekomen met jullie kleintje!! (Heel klein 900 Gr.!)
Ik heb het wel een plekje kunnen geven inmiddels. Eerst word je geleefd en daarna besef je pas wat een geluk je hebt gehad. Ik vond de keizersnede ook niet erg. Herstel verliep voorspoedig gelukkig.
ja de angst blijft inderdaad wel altijd omdat je niet weet wat je te wachten staat. vond het ook echt eng. ja hoor dochtertje is prima in orde. kon ook direct zelfstandig ademen na de geboorte. heeft nooit zuurstof of dergelijke moeten krijgen. ze moest gewoon flink groeien en aankomen. inmiddels is ze 8.5 maand en 61 cm en 5250gram. dus haar gewicht is aan de lichte kant. maar dat haalt ze wel in. ze is nog altijd erg klein maar ze komt dan ook van heel ver. zolang haar gezondheid in orde is is het goed voor mij. dat primeert toch altijd vind ik.
Het gaat... Merk dat ik echt niks moet doen omdat ik anders alweer snel een regelmaat heb in harde buiken. Vandaag twee keer in bad gezeten en verder zo min mogelijk maar met twee kleintjes thuis doe je toch al snel iets. Gelukkig is er veel hulp! Tot maandag probeer ik me echt zo rustig mogelijk te houden, daarna weer langzaam wat dingen oppakken. Bedankt!
Vandaag goede dag gehad. Niet veel gedaan en weinig last gehad. Begin het gelijk weer wat positiever in te zien allemaal!
Inderdaad volhouden! Positief denken heeft mij toen ver gebracht... Ben er van overtuigd dat het ook echt een bijdrage levert. Als je even wilt spuien 'zeur' dan maar lekker tegen ons
Nog steeds in mijn buik! Vandaag wel veel buikpijn en ben ook mijn bed helemaal niet uitgeweest. Mijn man begint hem behoorlijk te knijpen, heeft al een paar keer gevraagd of hij moest bellen maar omdat er geen regelmaat in zit en de pijn niet erger word wil ik nog wachten. (Bij twijfel ga ik echt wel bellen hoor!) Als ons kindje deze week geboren wordt met 32+ krijgt ze dan nog beademing? Ze heeft natuurlijk prikken gehad voor de longen en krijgt ze dan nog infuus e.d.? Onze zoon is met 34 geboren en kreeg alleen een sonde en natuurlijk monitor plakkers e.d. Maar geen infuus of beademing. Ze prikten hem dagelijks in zijn enkel voor bloed onderzoek.
Ons zoontje had wel een infuus, heeft daarin ook pijnstilling gekregen. Hij is exact geboren met 34 weken. Hij kreeg ook CPAP de eerste twee dagen, twee keer onder lamp vanwege geel zien. Ook een sonde voor de voeding. Dit alles maar een weekje, daarna ging het eraf. Ligt er ook een beetje aan of het voor de baby een heftige bevalling wordt of niet. Door de pijn van de bevalling kreeg ons zoontje CPAP en pijnstilling, dan werd zelf ademen wel erg zwaar. Anders had hij het waarschijnlijk niet nodig gehad.
Jatobe: jeetje wat heftig met 34 weken! Wij hebben dan wel veel geluk gehad. Is cpap met incuberen? Of zo'n slangetje met twee uitsteekseltjes voor in de neus? Had jij longrijping gehad?
Wat goed! Hoe jouw kleintje is na de geboorte weet je nooit.... Er zijn premature baby's die jonger zijn en die het meteen heel goed doen en er zijn oudere premature baby's die wel aan de beademing of ondersteuning moeten. De longrijping is zeker een ontzettend groot voordeel! Je weet het gewoon nooit! Heb je nog naar de magnesium gevraagd? Je kan ook zelf nog 2x daags 400 mg zelf nemen. Ik had het van het merk Orthica. Magnesium kan helpen een hersenbloeding te voorkomen. Dan moet je het in hoge dosis nemen. Kan voor jezelf geen kwaad hooguit iets dunnere ontlasting maar meestal is dat alleen maar fijn...
Cpap is met een tube ja echt beademing en met die sprietjes in de neus is easyflow dat is ondersteuning. Luna heeft de eerste 2 dagen aan de cpap gelegen en daarna easyflow en de 5e dag was ze van alles af.
Ik weet ook wel dat niemand me zekerheid kan geven ben gewoon erg nieuwsgierig! Mijn man heeft magnesium tabletten gehaald maar volgens mij wel lagere dosis... Dalijk gelijk even kijken. Cpap klinkt wel eng! Krijgen ze dat in de keel?! Ik heb behoor wat gelezen en lees inderdaad dat het nogal verschilt maar las inderdaad veel over cpap. Ik duim heel hard dat ze nog even blijft zitten en anders dat ze er goed uitkomt zonder veel gekke dingen!
Je bent er in ieder geval al mee bezig dus je magnesium level wordt al opgekrikt. Hier via haar neusje alleen direct na de keizersnede wel een tube in haar keeltje omdat dat acuut was.
Ik ben nu al bijna twee weken verder natuurlijk. Gek genoeg heb ik het gevoel dat dit kindje weinig tot geen problemen zal hebben en ben dan ook niet bang ofzo. Misschien is dat juist omdat ik toch niet weet wat er evt allemaal mis kan zijn.
Gevoel kan kloppen hoor... de neonatoloog zei tegen ons dat Luna de nacht misschien niet zou halen en toen had ik al zoiets van: het gaat niet mis dit meisje gaat het halen en dat was ook zo.