3e zwangerschap. Weer vroeg gerommel

Discussie in 'Prematuur' gestart door januari2010, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Vliezen gebroken... Nu naar zh

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Succes en sterkte!! ik denk aan je...

3. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    aiaiai. en waarschijnlijk gaan ze niet meer remmen? heel erg veel succes en we hopen hier mee op een kerngezond baby'tje

4. januari2010

Lig nu aan ctg, zijn wel pieken te zien maar heb (nog) geen pijn.
    Ze gaan niet meer remmen dus het is nu afwachten.

Begin nu toch wel beetje bang te worden of ons meisje het allemaal wel goed gaat doen.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh jee! Heel veel succes! Ik duim voor je! Gelukkig heb je een goede voorbereiding gehad en het is een meisje dat is wetenschappelijk bewezen die zijn super sterk! Een groot pluspunt werd mij gezegd. Komt goed!

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Oh nee! Heel veel sterkte! Hopelijk blijft ze nog even zitten, maar wellicht is dat alleen hoop...

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik heb je verhaal vanaf het begin wel mee gelezen, echter nooit gereageerd omdat ik geen prematuur heb gehad. Ben zelf bevallen met 41.3 weken, maar heb wel met harde buiken gelopen vanaf week 22.
    In week 32 kreeg ik ineens weeen om de 10 minuten, en verloor wat vruchtwater, en zei de gyn die dienst had op de verloskamers, dat als de weeen door zouden zetten, ze het niet gingen remmen, omdat een kind wat geboren wordt met 32 weken vaak voldoende ontwikkeld is. Het kon zijn dat ze wat moeite zou hebben met ademen, maar dmv zuurstof was dit te sturen. Ik moest me dus totaal geen zorgen maken.
    Maar goed, uiteindelijk is ze blijven zitten tot 41.3 :$
    Ik wil hiermee alleen maar zeggen : mocht je meisje geboren worden nu, dan is de kans erg groot dat het gewoon perfect gaat ( misschien een beetje zuurstof nodig )
    Heel veel sterkte, geniet van je meisje straks, ik duim voor je !!

8. januari2010

Sjannie: bedankt voor je lieve berichtje! Ik weet ook wel dat 32 een mooie termijn is maar blijft spannend!
    Heb jij dan tot 41 weken in het ziekenhuis gelegen? Ik mag zo in zo niet meer naar huis en gaan me als het niet komt ook eerder inleiden, op zijn laatst met 37 weken.

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0

Het blijft zeker weten spannend.
    32 weken is en blijft natuurlijk gewoon te vroeg.
    Nee, ik heb niet tot 41 weken in het ziekenhuis gelegen, ik mocht gewoon naar huis, onder de voorwaarde dat ik niets tot weinig mocht doen. Ik moest bij iedere verandering wat ik merkte gelijk bellen met de verloskamers, en ik moest bijna om de dag aan het CTG, en werd er ook iedere keer een echo gemaakt om het vruchtwater te meten, en gekeken of de ontsluiting niet verder ging.
    Uit eindelijk hield ik het niet meer uit, en besloten ze mij toch op te nemen, en dan de volgende dag in te leiden. Echter hoefde dat niet meer, omdat diezelfde nacht mijn dochtertje besloot om geboren te worden.
    Ik denk dat het per ziekenhuis, en per geval, anders is om de vrouw wel of niet op te nemen. Heb er anders ook geen verklaring voor.
    Ik ben nu in verwachting van de 2e, en ook dit keer blijf ik onder controle bij de gyn.

10. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    het is waar wat frannie zegt meisjes zijn supersterk. hebben ze ons toen ook gezegd. dat we blij mochten zijn dat het een meisje is dat die sterker zijn dan jongetjes. hoop dat het beebje nog wat blijft zitten. erg zo een onzekerheid

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb je nog vruchtwater dan? Is het alleen een scheur? Mijn meisje is in de problemen gekomen nadat uiteindelijk heeeeel veel vruchtwater ben verloren in de 48 uur voor de geboorte.

12. januari2010

Frannie: de vliezen zijn echt gebroken, heb al heel veel water verloren en voel het ook continu lopen. Moet op bed blijven, mag zelfs niet naar het toilet...

13. januari2010

Frannie: wat bedoel je met 'in de problemen gekomen'

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Problemen met de longen omdat ze droog had gelegen. Meestal moet je toch na 48 uur bevallen als de vliezen helemaal gebroken zijn? Daarom snap ik niet dat je zelfs tot 37 weken door zou kunnen.... Ik had een scheur en het vruchtwater vulde zich weer aan maar op het laatst bleef het maar komen. Vraag dat eens na.

15. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ze mogen het kind laten zitten tot 37 weken, ondanks het vruchtwater verlies. Zolang er nog voldoende vruchtwater blijft, en er geen infectie optreedt, zullen ze het toch zolang mogelijk willen rekken, Frannie.
    Misschien heeft TS nog voldoende vruchtwater, om niet gelijk te hoeven ingrijpen.
    Neem aan dat TS wel vruchtwater metingen krijgt ???
    Heb ook even een stukje gekopieerd :

Breken de vliezen vóór 34 weken zwangerschap,dan is het advies altijd om af te wachten. Uit onderzoek is gebleken, dat kan worden geconcludeerd dat afwachten ook voor de periode tot 37 weken zwangerschap de voorkeur heeft.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oké dat snap ik dan. Maar als de vliezen helemaal gebroken zijn zou je denken dat er dan geen vruchtwater kan blijven zitten...
    Maar goed geen enge verhalen meer dan maak ik alleen maar ongerust!
    Zorg maar dat je zelf steeds overal van op de hoogte bent en trek bij verandering aan de bel!

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb zelf ook 9 weken of meer gebroken vliezen gehad dus weet dat het kan maar ik maakte uit haar verhaal op dat ze echt goed stuk waren.

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Tja, daar weet ik het fijne ook niet van. Weet alleen dat ze altijd afwachten, zolang mogelijk.
    In elk geval gaan we duimen voor TS.
    TS, sterkte, heel veel succes !!

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat doen we zeker!

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En sjanniee ik zie dat je net zwanger bent gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina