3e zwangerschap. Weer vroeg gerommel

Discussion in 'Prematuur' started by januari2010, Aug 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ze zijn echt goed stuk, loop letterlijk leeg. Geloof nooit dat kindje nog veel vw heeft. Mijn buik is ook heel anders nu.

Ze geven hier aan dat het niet uitmaakt dat kindje geen vw meer heeft... Voeding komt via navelstreng en verder is het nu niet nodig?!? Ik weet het ook niet.

2. januari2010

Ik lig wel plat dus neem aan dat het water wat aangemaakt wordt redelijk blijft zitten? Zodra ik omhoog kom dan loopt het eruit. Waarschijnlijk zijn ze ook heel laag gebroken, ik voelde het echt knappen precies tussen mijn benen.

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Ja klopt.
    Dank je wel :D

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Zolang het kindje het goed doet in jou buik, met of zonder vruchtwater, zullen ze haar zo lang mogelijk laten zitten.
    Ze houden het echt wel goed in de gaten. Neem je rust, probeer, voor zover dat gaat, straks wat te slapen, meid.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Januari, mijn vliezen braken finaal met 24 weken en ben met 30 bevallen. Dus zolang er geen infectie is, dan kun je het nog echt een hele tijd rekken. Bij deze termijn is vruchtwater voor longontwikkeling geen noodzakelijkheid meer. Ik hoop dat je nog een paar weken ligt, dat maakt de periode erna over het algemeen net wat makkelijker.

Zodra je er wel weer uit mag om te plassen ed: altijd naspoelen met een beker water. En veel drinken, dan wordt het vw goed aangevuld. Dat gaat de hele dag door, dus echt droog ligt je kindje nooit.

Sterkte!

6. januari2010

Maria: bedankt voor je positieve reactie, kreeg al stress van de laatste paar... Kindje ligt denk redelijk droog nu maar ik ga ervanuit dat de longen nu aardig gerijpt zijn... Morgen maar wat meer info vragen.

Ik wil zelf juist niet zoveel drinken omdat het meeste eruit loopt als ik moet plassen... Zolang ik lig loopt er nu niet zoveel meer.

Kindje is nu wel heel rustig... :(

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Was zeker niet de bedoeling om je in de stress te zetten :(
    Bedoelde mijn reactie echt alleen maar goed, en ter geruststelling.
    Maar goed, nogmaals succes, komt allemaal goed.

8. januari2010

Dat weet ik ook hoor! Bedoelde meer dat frannie haar dochter het moeilijk kreeg toen ze heel veel water verloor. Maar dat was ook een andere termijn! En zij had al heel lang gebroken vliezen.

Net gelijk nog even nagevraagd maar op deze termijn zijn de longetjes dusdanig rijp dat vw niet persee nodig is en helemaal droog ligt ze niet, omdat er steeds weer word aangemaakt!

9. januari2010

Overigens wilde de arts nog niet echt wat zeggen over inleiden maar ze zei wel dat 37 weken nog wel erg ver weg is en daaruit maakte ik op dat ze me anders wel eerder inleiden.

10. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    @januari; Het is normaal dat je je kindje minder voelt nadat je vliezen zijn gebroken. Bij mij braken ze volledig met 34+3 (2 handdoeken doorweekt en de hele dag leeg lopen, zelfs liggend) en daarna voelde ik hem een stuk minder, buik was idd ook heel anders, een stuk kleiner ook. Kreeg te horen dat dit normaal is, dat ze door het minimale vruchtwater dat er nog zit bewegen gewoon niet zo soepel gaat en ze dus rustiger zijn. Bij de ctg was veel beweging te zien die ik allemaal niet voelde, dus was toen al wat geruster.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik ben niet zo slim geweest sorry... had beter mijn mond kunnen houden!
    Was totaal niet de bedoeling om onrust te zaaien!

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Mijn vliezen braken met 34 weken, ook veel vruchtwater... Ook mij vertelde ze dat ik tot 37 weken in het ziekenhuis moest blijven. 8 uur later was hij er. Je maakt ook weet nieuw vruchtwater aan vertelde ze mij.

Hopelijk kan je wat slapen vannacht!

13. januari2010

Nee, geeft niks hoor! Onze situaties zijn niet te vergelijken. Ik heb altijd genoeg vw gehad en de longen zijn waarschijnlijk al behoorlijk rijp.
    Jij hebt aldoor minder vw gehad en verloor toen ook nog eens alles op 30 weken.
    Ik ben nu natuurlijk 32 weken.

Ik ga lekker slapen! Ben hartstikke blij steeds met je reacties, echt waar!!

Morgen weten we vast meer, waarschijnlijk ook echo op de afdeling, dan kunnen ze het ook allemaal wat beter meten.

14. januari2010

Heb net ook de richtlijn van het nvog gelezen en dit is gewoon standaard dus ga er vanuit dat het goed is!! :)

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Nee precies, die droge longen zijn bij een veel eerdere termijn een probleem. Dat speelt nu niet meer. Wat ik al zeg, ik lag kurkdroog vanaf 24 weken.

Ik snap dat je graag blijft liggen omdat je veel verliest als je staat. Toch is het als dit langer gaat duren verstandiger om toch veel te drinken, ook al verlies je weer wat als je plast. Ook ivm infectiegevaar. Als je op bed ligt en te weinig drinkt, kun je niet goed uitplassen. Vandaar.

Hebben ze je eigenlijk nagekeken op infectie?

16. januari2010

Maria: ze hebben gekeken voor infecties maar heb ik nog niks van gehoord. Ik mag helemaal nier van mijn bed af omdat het hoofdje nog te bewegen is in het bekken en de navelstreng er dan tussen kan komen...
    Je hebt ook gelijk hoor voor wat betreft het drinken.
    Ik moet alleen ook in bed plassen en dan kan je ook niet echt uitplassen.

Nacht redelijk doorgekomen, kreeg wel weeen maar zakte weer af.
    Inmiddels ook wat bloedverlies.

17. Mamamama

Mamamama Actief lid

Mar 28, 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte hoop heel erg op het beste!

18. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    hoe is het nu jan?

19. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Probeer veeeeeeel te drinken ook al moet je veel plassen.
    Ben ook benieuwd hoe het nu is!

20. januari2010

Mijn buik is redelijk rustig, vannacht wel veel krampen gehad.
    Gesprek gehad met gynaecoloog, op deze termijn is weinig vw echt geen probleem. De baby maakt constant weer vw aan en ligt dus nooit helemaal droog.
    Ze hebben het nu zelfs al over thuismonitoring maar ik geloof dat ik dat niet echt zie zitten. Er word dan iedere dag thuis een ctg gemaakt en ik moet dan zelf vier keer per dag temperaturen.

Heb nu wel preventief anti biotica gekregen vanwege evt infecties. Dit is dan tot 34 weken.

Share This Page