Hoe gaat het met jou zelf? Ben je al een beetje hersteld? Heftig hoor als je nog 2 kleintjes hebt rondlopen. Heb je een beetje hulp?
Met mij gaat het opzich goed, word een beetje geleefd. Denk dat de dip over een paar weken wel komt! Mijn onderbuik doet wel flink pijn, denk dat ik gister teveel gedaan heb, herken het niet van de andere twee. Verloskundige komt straks dus dan zal ik het gelijk vragen. We hebben wel hulp hoor! Mijn ouders passen veel op en mijn schoonmoeder komt 1 keer in de week koken. 2 ochtenden per week zijn de kinderen op de peuterspeelzaal. Je wilt alleen alles toch perfect geregeld hebben... Schoon huis, kids netjes, pendelen en dan hebben wij ook nog een eigen zaak die 7 dgn per week open is. (Van 07.00 tot 22.00). Dus ook daar moet alle administratie van kloppen, roosters maken.... Pfff. Heb gelukkig alweer aardig wat bijgewerkt maar het valt niet mee!!
Gaat super met ons meisje, ligt al in een wiegje!! Gister wel weer dag terug onder de lamp omdat bili toch door blijft stijgen. Vandaag wel een aantal keer gedipt op de monitor, dat had ze niet eerder gedaan. Hopelijk blijft het bij deze dipjes
Knap hoor, nu al in een wiegje. Lamp en dips horen erbij. Herstelt ze wel al zelf? En hoe is het met jou?
Ha meiden, Even een vraagje over vaccinaties, zijn jullie gewoon op de 'normale' termijnen beginnen met vaccinaties? Ik sprak laatst iemand die adviseerde om later te beginnen bij premature kindjes. En dan nog vaccinaties tegen het rs virus, krijgen jullie kindjes dit ook? Zo niet waarom hebben jullie gekozen deze vaccinaties niet te laten doen? Bedankt weer!!
hi, hoe is het met je meisje?! wij hebben onze dochter gewoon op tijd laten inenten, er is geen haar op mijn hoofd die er over na gedacht heeft om m uit te stellen. (wist eerlijk gezegd niet eens dat dat kon/mocht) en ja onze dochter krijgt ook de synagis prikken, toevallig aanstaande woensdag weer (2e prik)
Ongecorrigeerd vaccineren, juist bij prematuren, omdat je in de laatste 10 weken antistoffen aan je kind meegeeft. Dat is, samen met een onrijp gestel, extra reden om wel te vaccineren. En RS: ook gedaan. Jouw kindje is in het seizoen geboren, des te meer reden om zo snel mogelijk te gaan vaccineren. RS kan levensbedreigend zijn, zeker voor die hele kleintjes.
Bedankt meiden. Op het moment de energie niet om me helemaal in te lezen maar uit jullie reacties begrijp ik dat ik dus her beste gewoon mee kan gaan in de adviezen van de ka
Ja, juist wel vaccineren. Wij hebben zelfs extra vroeg voor kinkhoest gevaccineerd omdat het toen heerste in het dorp. RS virus vaccinatie zou ook goed zijn, maar ik dacht dat de grens 30 of 32 weken is waarbij ze dit vergoeden, (is extreem duur omdat het geen vaccinatie is, maar omdat ze direct antistoffen krijgen).
Ja is zag inderdaad 32 weken dus grens gevalletje. Ze hebben het aangeboden dus ga ervanuit dat het dan wel vergoed wordt.
Dan zou ik het doen! Wellicht wel even checken bij de verzekeraar of ziekenhuis voordat je straks een enorme rekening krijgt...
Ja, anders bieden ze het echt niet aan. Die injecties zijn 1000 euro per stuk, zo ongeveer. De bevalling was toch met 31+6?
Volgens mij net met 32 weken en een beetje.... Zeker doen die injecties synagis! Kinderarts legde het ons uit dat het zeer ernstig kan verlopen en dat de antistoffen meestal voorkomen dat je kindje weer aan de beademing moet. Alsnog kan het kind zo ziek worden dat er tijdelijk weer sondevoeding gegeven moet worden. Dus al met al wil je dit niet hebben!
Alarmen op monitor nemen toe... Weet dat het erbij hoort maar toch jammer. Sinds vannacht dipt haar saturatie ook behoorlijk mee daarom morgen bloedonderzoek. Iemand enig idee wat hier eventueel uit kan komen? Toen de kinderarts net kwam zei ik eigenlijk alleen maar Okee en hen niet doorgevraagd. Ze gaf wel aan dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken dat dit echt bij de termijn past.
Bij ons bleek dat een infectie te zijn aan de lange infuulijn heel vervelend maar helaas veel voorkomend. Kan het bloedonderzoek niet meteen dan? Liever meteen aanpakken als het een infectie is! Sterkte!
Frannie: ze heeft geen infuus of lange lijn dus daar zal het niet van zijn. Ze heeft alleen nog een neussonde. Ze is wel een beetje neus verkouden. Geen idee waarom ze morgen pas prikken, zal waarschijnlijk geen haast hebben... Vanavond nog maar even vragen. Heb zelf het idee dat ze gewoon teveel voeding krijgt en dat niet zo goed aankan. Ze heeft het namelijk sinds vrijdag en toen is haar voeding opgehoogd. Ze geeft nu ook regelmatig een mondje of golfje terug. Miss c: het schijnt er inderdaad bij te horen... Tot 37 wkn klinkt niet echt hoopgevend. Hoop echt dat ik haar dan al thuis heb!