je hebt het onderste stukje heel direct verwoord.. (had het zelf iets anders geschreven...) maar iig.... ik herken het zooooooooooooo........ hier ook naaste buren die opeens niet meer groeten... en veel (indirecte) opmerkingen kwamen ook daarvan vandaan.... nu hebben ze al een kindje, maar die telde dan (volgens hun woorden) voor drie.... en noemde mijn derde zwangerschap een "extra onkostenpost".... Kun je nu nog wel de voortuin samen doen, met die extra onkostenpost van jullie die eraan komt (vooraf geen felicitatie of woord van zwangerschap gehoord) deze zwangerschap groeten ze opeens weer niet... en heb wederom nog geen felicitatie ofzo gehoord... ik kan er ook niets aan doen....
Dat meen je niet! Ik zou echt woest zijn. Net zoals hierboven iemand zei, zeg gewoon gefeliciteerd of hou je mond! Ik weet dat ik vrij bot ben in mijn bewoordingen en dat dat af en toe wel wat minder zou mogen.. Het probleem is alleen dat ik dan niet duidelijk genoeg overkom. Het wil niet zeggen dat ik onaardig ben hoor . Er zijn genoeg meiden die ik ken die een miskraam gehad hebben, gelukkig niemand die onvruchtbaar lijkt te zijn, en die krijgen van mij alle begrip en erkenning voor hun verdriet. En zij doen normaal over mijn zwangerschap! Ja, het doet hen pijn, dat erken ik, en ja, ik ben gelukkig met mijn tweede zwangerschap en dat gunnen zij mij.
Hier een mama van 2 meiden en een derde meisje op komst! Krijg je net zoveel opmerkingen hoor! Ach, het geslacht maakt me niet veel uit, maar ik vind het zo geweldig dat het "3 dezelfde" zijn! Hebben ze lekker veel aan elkaar (hoop ik). Nu regelmatig opmerkingen dat we dan wel voor een 4e zullen gaan... En dan denk/zeg ik "echt niet, dadelijk wordt dat een een jongen!" Ik geniet heerlijk van mijn meiden en ons roze huishouden, en mijn man stond het hardst te roepen dat nr 3 maar vooral weer een meisje moest zijn.
ikzelf kan er wel tegen hoor.... kan ook vrij direct zijn, maar weet hoe het kan overkomen (zeker op forum) En ik ken er ook zat ook hier op zw.pagina, die natuurlijk wel wat jaloers zijn... (mogen ze ook!!) maar die idd wel normaal doen en het wel gunnen ... zou de ooievaar zo doorsturen naar die meiden, als ik dat kon.... maar er zijn erbij.... Iedereen draagt "zn kruisje".... is het niet met zwanger worden, is het wel met iets anders.... maar dan hoor je de "jaloerse" mensen niet...
Tuurlijk ik zou ook ongelofelijk jaloers zijn. En als ik ze kon helpen deed ik het, helaas is het enige wat ik kan doen in een potje plassen en dat heb ik dan ook twee keer de volle tien weken gedaan. Maar goed wat is, dat is, en hoe zuur het ook is, ik zou het anderen wel gunnen. Met pijn in mijn hart. En die anderen, tja.
Bij een zwangerschap van de 2e krijg je het ook al veel te horen hoor. Heb een geweldige zoon en vaak hoor ik nu; je hoopt zeker op een meisje? Nou nee, ik hoop op een gezond kindje en als dat een meisje is, erg leuk, is het een jongen, ook érg leuk. Je hebt het nu eenmaal niet voor het zeggen en 2 jongens vind ik net zo geweldig als 1 jongen en 1 meisje. Wij zijn al gezegend dat we een 2e wondertje mogen verwachten. As. dinsdag 20 weken echo en dat weten we het. Ben wel erg nieuwsgierig ...... Ik hoorde al van een vriendin, met 2 jochies, dat je vaak toch wel door andere mensen als een 'beetje zielig' wordt beschouwd omdat je dan geen meisje hebt *lol*. Gelukkig kan zij er ook hard om lachen en is ze zielsgelukkig met haar mannen.
Wij zijn nog maar bezig aan de eerste Maar ik wordt nu al kwaad over die 'hopelijk is het een jongen' opmerkingen. Hallo, in welke eeuw leven wij? Ergens snap ik helaas wel waar sommige mensen vandaan komen met hun vragen; er zijn echt héél veel mensen die voor een extra kind gaan voor de verkeerde redenen. Ikzelf ben bijvoorbeeld de reden dat mijn broer nog na is gekomen Want 'oeps, we wilden een jongen.' En zo ken ik er nog die na drie bleven gaan 'want we willen allebei de geslachten.' Ja leuk, en als die 4de nu een meisje is dat graag voetbalt? Sta je daar mooi hoor met je roze spul Wij willen er twee, en dan zien we wel of we nog plaats/geld/tijd/goesting hebben voor een derde. En ze mogen allemaal zijn wat ze willen zijn
Dat hoor ik ook weleens! Ik ben zwanger van mijn tweede jongen. Ik vind het prachtig echt waar. Ergens begrijp ik het misschien wel, tenminste ik doe mijn best. Ik ben straks de enige vrouw in het huishouden! Ik zie daar wel voordelen in maar ik zou het niet erg vinden om sommige dingen te delen met een andere meid, al is het maar een keer samen zeuren over onze menstruatie haha! Maar ach. Om daar nou per se een meisje voor te willen.
vrouwen met meiden vinden zichzelf een meidenmama en vrouwen met jongens een jongensmama. Echt voor je het weet ben je een meiden en jongens mama En al die opmerkingen? Ach ja... ik zou gewoon mijn schouders ophalen...
hahaha meisje is de jaren aan t aftellen totdat ze ook mag voetballen.... (ze heeft al roze voetbalschoenen gezien.. dat dan weer wel...).... en ik vind het prachtig.... ....
Voor "stamhouder" slaat het tegenwoordig ook nergens meer op.... krijg je een zoon.. trouwt hij later, neemt HIJ en zijn kinderen de naam van de vrouw aan.....
tja, zo zijn wij nu klaar, nu we jongen en meid hebben. "helaas" denken mn eierstokken daar anders over
Hier reageren mensen ook gek op dat ik weer zwanger ben. Maar voor een deel vind ik het niet zo erg. Ik hoor vooral: He? Nog een?? En Ohhhh nu al!? Mja zo dachten wij er ook over en we waren eigenlijk best stellig dat we klaar waren met twee. Dus ja, dan snap ik wel dat mensen er naar vragen aan wie ik dat verteld heb! Het was voor ons ook een hele mooie verassing, helemaal zo vlot na het overlijden van mijn mams voelt het echt alsof het gewoon zo moest zijn! Maar als mensen dit niet weten vind ik het wel een rare vraag, dan is het ronduit ongepast en kan ik er behoorlijk pissig om worden. Daarnaast hebben wij ook twee mannetjes en hoor ik dus vaak van oh jullie hopen vast op een meisje! Nouja, eerlijk is eerlijk, manlief zou het erg leuk vinden, schoonmoeder hoop er echt vurig op(alleen maar kleinzonen, we zijn haar laatste hoop geloof ik whahaha) en ik heb het gevoel dat ik een meisje krijg dus zal er aan moeten wennen als dit niet zo is. Niet dat een jochie minder welkom is! Maar ik denk het echt, dat er een meisje in mijn buik groeit. Net als dat ik bij R zeker wist dat hij een jochie was! Maakt niet dat ik minder pissig wordt om de vraag want het voelt net alsof ik teleurgesteld zou moeten zijn met een jochie. Dit vind ik echt raar, dat kleine minimensje wat in mijn buik groeit is mijn kleine wondertje en is welkom. Of het nou groot, klein, jochie, meisje, ziek, gezond, heel erg slim, verstandelijk beperkt, dik of dun is. Het is mijn kindje en hij of zij is hoe dan ook welkom..
hier weet de omgeving wel dat wij een derde willen, maar ze weten ook dat dat nog wel een paar jaar gaat duren. de opmerking dat we doorgaan tot een meisje heb ik nog nooit gehad. sm heeft wel gezegd dat als sv jonger was geweest ze nog door had willen gaan tot een meisje. (ze heeft twee jongens) ik merk idd wel dat mama's met jongens zielig worden gevonden, en daar kan ik me ontzettend aan ergeren.
Ach hier ook wij hebben het geluk gehad drie dochters te mogen krijgen, zijn we super blij mee. Maar zei mijn zwager laatst goh dat je nog een gok hebt gedaan om een jongen te krijgen Alsof wij een derde kindje wilden om een gokje te wagen voor een jongetje. Bizar Toch werkt het wel zo bij sommige moeders op het cb kwam er een moeder naast mij staan met haar pasgeboren zoontje. Ze keek naar mijn dochtertje en zei echt dat ze het zo jammer vond weer een jongetje te hebben gekregen. (ze had er nu drie). Misschien gingen ze nog een gokje wagen voor een meisje zei ze nog.
Dat is mooi verwoord! Ik lees hier veel op ZP dat het niet uitmaakt of het een jongen of meisje is, als het maar gezond is. In mijn geval is ook een ziek kindje meer dan welkom, al is dat niet m'n diepste wens, maar welkom is het ook!
Oh bah die opmerkingen ook van mensen! :x Waarom moeten ze zich daar mee bemoeien? Waarom kunnen ze niet bedenken dat het gewoon al een geschenk is dat je kind gezond is? Dat is voor velen vanzelfsprekend maar als je embryologie onder de loep neemt dan zie je wat voor ingewikkeld en moeilijk proces het is. Ik zal de vraag hoogstwaarschijnlijk nu niet meer krijgen (en anders krijgt zo'n persoon gewoon een keiharde mep in zijn of haar gezicht dat snap je wel). Toen wij wisten dat we een dochter kregen, kwamen ook de opmerkingen 'heb je straks van allebei de soorten 1' eeuuhh soorten? zijn ze in 2 kleuren leverbaar dan?
Ja, aardbeien en vanille! Wist je dat niet eens babyengel? Ik vind het domme opmerkingen. Afhankelijk van de ernst van de hormonen zou ik zo'n opmerkingen met daverend stilzwijgen negeren of iets lekker bots terugzeggen. Geniet van je derde zwangerschap en straks van jullie derde kindje. Maar daarna is het wel afgelopen met die ongein hè.
Ik herken het helemaal! Echt heel irritant! Wij wisten het niet van tevoren dat we nog een zoon zouden krijgen en toen hij eenmaal geboren was dacht ik: Ja nu klopt het!Heerlijk die mannetjes! En mensen in de omgeving vonden het jammer dat het geen meisje was.... vooral omdat ik een paarse stokke had gekocht krijg je ook nog de opmerking: Goh had je een meisje verwacht...ivm kleur kinderwagen...Hier hebben de heren ook paarse kleding aan! Succes met je zwangerschap! En geniet straks van je meisje, zal denk ik wel een hele andere ervaring zijn!