Volgens mij heeft de regering de laatste twee jaar het bedrag niet verdubbeld, maar kan mij vergissen.
Nee, je hebt gelijk. De afgelopen 2 (of 3) jaar werd het bedrag niet meer verdubbeld door de regering. Wat ik ook niet meer dan normaal vind gezien de crisis enzo..
klopt dat het niet verdubbeld de laatste 2 jaar is daarom staat er ook bij in mijn tekst "en of schenking". dat word wel gedaan.
Morgen hebben wij op mijn werk (middelbare school) een actie dag om geld in te zamelen voor Serious Request van dit jaar. We verkopen spullen, er is een benefietdiner, kinderen doen workshops waarmee ze ook weer geld binnen halen enz. Nu was ik wel benieuwd of meer van jullie aan dit soort acties doen?!
Wat leuk dat jullie dat doen. Succes en ik hoop dat jullie veel geld ophalen! Nee, hier geen actie. Als er in mijn omgeving iets gedaan werd zou ik wel meedoen, maar ik ben zelf niet zo organisatorisch aangelegd. Ik koop wel altijd iets uit de webshop.
Op fb is een actie dat je een site moet liken. Per like geven ze 1 euro. Die heb ik wel aangeklikt. Verder doe ik niets. Deze periode is voor mijn gezinnetje ontzettend druk, helemaal met de baby erbij. Doneren doe ik ook niet. Ik doneer maandelijks een klein bedragje aan een goed doel. Dat vind ik genoeg. Verder vind ik het een geweldige actie en ik hoop dat ze veel geld binnenhalen.
ik doe aan niks mee en geef ook niks kan me geld zelf goed genoeg gebruiken man en dochter zijn deze week jarig en de kerstdagen ook nog
*bereidt zich vast voor op stevige kritiek* Ik doe niet mee. Doneerde voorgaande jaren wel, maar heb besloten om niks neer te geven nadat ik een schandalig bedeltelefoontje kreeg van Het rode kruis. Toen ik vervolgens hoorde wat de directeur verdient en hoeveel de mensen die huis-aan-huis leden werven verdienen, heb ik definitief besloten om niet meer mee te doen met serious requestacties. Ik geef mijn geld liever op een andere manier weg waarbij ik meer zekerheid heb dat het goed terecht komt. Wil jullie wel veel succes wensen met de actie! Het is altijd goed om leerlingen stil te laten staan bij mensen die het minder goed hebben en ze het gevoel te geven dat ze daar ook wat aan kunnen doen.
Word inderdaad wel een beetje moe van die telefoontjes en mailtjes van het rode kruis. Maar....ik vraag wel altijd een plaatje aan en ze halen hier in de straat altijd lege flessen op. Ach ja...alle kleine beetjes helpen. Volgend jaar komen ze hier en we zijn nu wel aan het bedenken wat wij kunnen doen...
Meestal zamelen we wat in op het werk en dan doe ik vaak wel mee, nu ik thuis zit ga ik er niet aan mee doen eigenlijk. Ben al lid van zoveel goede doelen. En inderdaad, zodra je in hun systeen staat blijven ze je lastig vallen.
Onze verloskundigenpraktijk zet een pot neer en verdubbelen de opbrengst. Dat is dus makkelijk meedoen
Wij sturen altijd wel een paar smsjes tis maar klein maar meer en zeker nu we aan het verhuizen zijn met dubbele lasten kan ik gewoon niet meer doen.. zit er nog wel aan te denken de speen te bestellen..
Het is hier in de stad, dus we ontkomen er niet aan Op school hebben ze statiegeld flessen verzameld. Dus daar is een euro een ofzo. En morgen gaan we met allerlei moeder zelfgebakken koekjes&hapjes verkopen op de markt. Misschien dat ik ergens nog wat losse euro's geef, maar max een tientje (-1 euro op school en -5 voor ingredienten, dus 4 euro over). Doe het liever zo, dan storten. Want dan komen ze nog maanden achter je aan via mail/sms en telefoon
sorry ik geef nooit !!!! en waarom niet ?( kom maar op met die kritiek ) ik vind dat wij in nl genoeg mensen hebben die elk dubbeltje moeten omdraaien en soms met broeken lopen waar de gaten invallen en niets nieuws kunnen kopen ik help dan liever mijn eigen landgenoten want ja ik ken er zat die er zo bij zitten !!
Nee ik doe niet meer met geen enkele actie. Ik heb te vaak in het verleden gehoor dat het geld niet aan komt dus ben er niet meer van overtuigd dat geld geven aan een doel echt nut heeft. Hoop graag dat ik het mis heb en dat iemand me kan overtuigen ... dus iemand een goed verhaal dan hoor ik het graag.
ik heb op de school van mijn kinderen meegedaan aan een lichtjesactie, dat is voor 8 kamers hier in het streekziekenhuis, voor mensen die in de laatste levenfase zijn. om de kamers wat gezelliger te kunnen maken. Ik heb helaas zelf 3 maanden lang in zo,n kamer bij iemand gezeten, en vind het een goed doel. voor elke 2 euro wordt er hier met kerstfeest van school in de kerk een kaarsje aangestoken...ik hoop dat er een veel kaarsjes ontstoken zullen worden.
Hij staat hier bij ons in de stad.. dus heel veel bedrijven hebben of een potje staan met geld erin, ook zijn ze hier regelmatig aan de deur geweest. Ik heb wel een aantal keer geld in het potje gegooid en met een paar acties aan de deur heb ik ook wel meegedaan maar ik ga echt niet overal aan mee doen.