Ben ik lekker het avond eten aan het koken , komt meneer en vraag wat we eten. Ik noem het op wat ik aan het maken ben en wat zegt ie ; (Hij) "Geen witlof uit de oven?" (ik) "Nee , zal niet weten hoe t moet" (Hij) "Je bent ook waardeloos" We barsten allebei in het lachen uit, want natuurlijk was dat een geintje. Maar het zal je maar gezegt worden haha . Ik lust geen witlof en weet dus ook niet het recept. Dus als iemand het recept heeft of het me uit kan leggen, graag. Kan ik morgen mn mannetje is verrassen (Ohja, niet van gewone witlof maar gevulde uit de oven)
als ik witlof uit de oven maak ..dan kook ik heel even de witlof ...doe er ham en kaas omheen ..en dan een half uurtje in de oven ...mjammie anders lust ik ook geen witlof hoor
Ja, ik doe hetzelfde: kook de witlof even (max. 5 minuten anders valt ie uit elkaar) en voordat ik het ga koken haal ik de "zure pit" eruit, daarna even laten uitlekken, in een overschaal met witlof en kaas erover. Mjammie!
Ik heb witlof nog niet in de over geprobeerd, maar ik vind het heerlijk, zowel rouw als gekookt. Recept rouw: witlof goed wassen, in "plakjes"snijden, beetje zout, olijfolie en wat azijn er doorheen. Klaar is kees. Recept gekookt: Was de witlof, snijd het in 4 stukken (lang), kook het in water, laat het goed afdruipen. Doe wat boter of olie in een koekepan, bak de witlof aan beide zijden, doe op het laatst er plakjes kaas op, laat de kaas smelten en klaar is kees Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel Laat ons weten hoe het gesmaakt heeft.
Wat lief tanja dat je dat voor je vriend wil doen. Ik vind witlof met ham en kaas uit de oven ook erg lekker! Heel veel succes en ik ben benieuwd wat ie er van vind?
halveer de witlof en haal het bittere eruit,kook ze even samen met een bouillonblokje een min of 5. Leg ze in een beboterde ovenschaal. Doe er in blokjes gesneden paprika,ui gekookt ei,tomaat,wat ik eigenlijk voor handen heb erover met wat zout en peper,je kan er ook iets van weg laten. Doe er dan ham over als ik die niet heb gebruik ik ook wel eens salami. Als laatste schenk ik er een zelfgemaakte kaassaus over,maar pakje mag en smaakt ook. Dan een half uurtje in de oven op 200 graden. Succes verzekerd,zelfs voor mensen die niet van witlof houden,zoals mijn mannetje groetjes gemma
Bij de groentenboer denken ze dat ik veel witlof eet. Koop elke week wel een kilo. Maar niet voor mij, maar voor de konijnen. Ik vind het ook niet lekker. Zal het toch ook weer eens proberen, met ham en kaas is nog wel weg te werken.
Gekookte witlof maak ik ook nog weleens met een dikke plak ham in dobbelsteentjes gesneden erdoor. Witlof uit de oven maak ik als een soort van lasagneven schaal invetten met boter dan plakjes ham,kaas dan de witlof(eerst even koken en de pit eruit halen)en dan de vorige stappen herhalen over de laatste laag een kaassausje en dan lekker met aardappelpuree! =P~ Liefs Claudia
MMMMMMMM lekker witlof in de oven! Ik kook de witlof gewoon 20 min. en doe ze dan heel in de oven. (ik haal er niks uit, snij er niks af) Ik rol om elk stronkje een plakje ham, en uiteindelijk doe ik er geraspte kaas overheen! 15. min. in de oven...en smullen maar....MMMMMMMMMMMM
Wat een lieverd ben jij dat je dat nu nog voor hem doet Ik kan je niet helpen want ik lust dus echt geen witlof
Witlof de pit eruit halen, doormidden snijden, 15 minuten koken. Dan laten uitlekken in een vergiet, ham er om heen rollen. In ovenschaal leggen, ik strooi er dan een beetje kerrypoederover, oude kaas plakken er over (4 a 5) en dan paneermeel. En dan in de oven tot de kaas is gesmolten. Succes en eetsmakelijk.