Onze baby van 7 weken huilt heel veel en best hard. We zijn er druk mee bezig om uit te vinden waar het aan ligt en hopen snel met een oplossing te komen. We ervaren zelf veel slaaptekort hierdoor, en stress door al het constNte gehuil van haar.. We wisselen al veel af onderling, proberen slaap te pakken wanneer het kan, doen toch af en toe nog sociale dingen om er effe uit te zijn, etc.. We hebben nog een zoontje met Down van net 4 jaar. In het begin, en tot een week of twee geleden ging het super met hem en de baby thuis. Ook al huilde ze zo veel, hij was altijd lief, braaf en deed gewoon zoals ie normaal ook deed. Ik denk dat hij ons gevoel aanvoelt, dat we de situatie met huilende dochter zat zijn, want hij ervaart duidelijk stress... Hij klampt zich meteen vast aan een can ons als ze begint te huilen, roept dat papa naar haar moet zogauw ze een huiltje laat horen, roept heel hard neeee niet huilen, stil!!! En verstopt zich ook regelmatig als ze huilmomenten heeft.. Vandaag kreeg ik op school te horendat hij dwars, eigenwijs, moe en moeilijk te corrigeren is. Vandaag huilde hij heel hard toen ze hem corrigeerden met de lunch, en tegen zn vriendie zei hij; 'zusje ook huilen'. Mijn hart breekt hier echt van!!!!! Wij hebben zelf al moeite met de situatie, laat staan dat gevoelige jochie... We proberen alles in onze macht om hem te betrekken bij de verzorging en laten ze samen soelen, en we nemen naar ons inziens ook voldoende alleen-momenten met hem. Iemand nog tips om ons lieve kleine mannetje te ontstressen..? Oh, en ik zit echt niet te wachten op nare berichten, hou die maar lekker voor je, want ik heb al genoeg aan mn hoofd op het moment zoals je hoort. Dus graag bruikbare tips!!!!!!
Voor alle eerst adem in adem uit. En een dikke knuffel. Hoop dat je er snel achter komt wat er met de jongste is. Misschien in het weekend een van jullie twee even wat ontspannends doen met de oudste en of kijken of hij een leuk nachtje bij opa oma kan logeren dat hij even tot rust kan komen als het een mogelijkheid is? En denk ook dat praten helpt. En jullie beiden vader moeder ook snel tot rust gaan komen lijkt me pittig een huil baby enz. Sterkte in elk geval echte tips heb ik niet maar wel opbeurende woorden
Hey, wie zou nou een naar bericht willen sturen? Wat een nare situatie zeg... kunnen jullie niet een voor een een dagje of middagje met hem weg, al is het maar even naar een speeltuintje of opa/oma ofzo. Dat hij ook wat extra aan dacht krijgt van een van jullie? En even geen gehuil hoort? Kunnen jullie ook om beurten even weg. Heel veel sterkte in elk geval, hopelijk is er snel een oorzaak en/of oplossing voor jullie huilende meisje!
Net zoals Deelight was mijn gedachte om hem regelmatig uit de situatie te halen. Kan hij ook af en toe doordeweeks bij opa en oma logeren en vandaaruit naar school gaan? Evt met een van jullie er regelmatig bij. Zijn er vriendjes of buren of anderen waar hij graag is? Dat huilen ven babies veroorzaakt inderdaad stress, daar is het "voor gemaakt" denk ik altijd maar, je kunt niet anders dan in actie komen als ouder. Retezwaar voor een kind dat dat niet kan relativeren denk ik. Verder voor jullie misschien proberen om er zelf (uiterlijk) zo zen mogelijk onder te zijn, helpt misschien toch wat voor hem. Maar heel moeilijk! Heel veel sterkte!
Ach wat sneu! Sterkte voor jullie allemaal! Ik had een huilbaby en osteopathie bracht een beetje rust.
Mijn jongste huilde ook onwijs veel, bleek reflux te zijn. Medicijnen hielpen, en de osteopaat ook. Mijn oudste was ook erg moe en ook gespannen door ons. Zij is toen veel uit logeren geweest bij mijn moeder. Die gaf haar de hele dag aandacht, of nou ja, ze volgde haar ritme. Soms las ze voor en dan zei mijn dochter, wat fijn dat we F nu niet kunnen horen he oma. Terwijl ze echt dol is op haar zus, maar het werd haar gewoon te veel. Zusje huilde ook 14 uur per dag op een gegeven moment.. Veel sterkte ermee!
ik heb vannacht liggen denken.. hij gaat al af en toe naar opa/omas toe (standaard vrijdagmiddag) en af en toe als we ergens heen moeten en soms met en allen koffiedrinken.. denk eerlijk gezegd dat we HEM juist niet uit de situatie moeten halen, maar de baby even bij opa/oma/vrienden moeten parkeren, zodat hij het thuis ook fijn vindt. we doen al wel regelmatig iets met hem alleen, maar ik merk dat hij het heel fijn vindt als papa EN mama er zijn, en om gewoon thuis te zijn met zijn eigen speelgoed. vanaf dit weekend dus maar eens proberen..
Tuurlijk gaan we je hier proberen te ondersteunen. Misschien is het een oplossing om de oudste bij iemand te laten slapen zodat jullie even 24 uur alleen aandacht kunnen geven (en misschien in een helder ogenblik zien wat er aan de hand is) aan je kleintje. Het belangrijkste is dat je probeert goed te rusten. Alleen als je uk zoveel huilt is dat natuurlijk niet mogelijk. Probeer ook niet met zijn tweeen met je kleintje bezig te zijn maar wissel het af. Per dagdeel of per 2 uur bijvoorbeeld zo kun je het vaak beter hebben. Heb je al na laten kijken of je baby ergens last van kan hebben? Heb je al eens een draagdoek/zak geprobeerd ... misschien is er mama honger en wil ze alleen bij jou zijn of je man om warmte te voelen. Sterkte hoop dat snel de rust terug is.