Buitenbaarmoederlijke zwangerschap opvolging dmv HCG controle

Discussie in 'Miskraam' gestart door Laurie, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Hallo meiden

Graag hoor ik ervaringen van meiden met een bbz waar ingrijpen dmv operatie of injecties niet nodig is geweest of in eerste instantie niet nodig was.

Bij mij is vorige week een bbz geconstateerd, het vruchtje zat eerst in de eileider maar is donderdag of vrijdag in de buikholte terecht gekomen.

Beleid is nu om de dag HCG controle en echo. Indien HCG blijft dalen zal ingrijpen niet nodig zijn.

Mijn HCG was donderdag 476, zaterdag 411 en gisteren 376.

Ik ben benieuwd hoe jullie afname verliep en op welk punt eventueel toch werd ingegrepen. Ook ben ik benieuwd hoe lang het heeft geduurd tot je weer onder de 5 HCG stond.

Ik heb alle andere bbz topics al gelezen, maar in de meeste gevallen blijft het vruchtje in de eileider zitten en wordt er ingegrepen. Over een bbz met vruchtje in de buikholte kan ik helaas erg weinig vinden.

Groet Laurie

2. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Hoi Laurie, om te beginnen: wat een ellende voor je!

Ik heb ook een bbz gehad met eerste stijgend hcg (tot ong 1200) en vervolgens dus dalend hcg. Dit is om de dag geprikt + echo. na enige daling is het hcg ineens gekelderd, veel bloedverlies ook - dit is het bm. slijmvlies wat alsnog wordt afgestoten, gelukkig had de gyn er al voor gewaarschuwd. Daarna is mn hcg na 4 weken weer op normaal gekomen.

Het daalt bij jou momenteel nog wel langzaam, ik hoop dat er bij jou een "duik" zal plaatsvinden.

Spannend op een rotte manier is dit he? Sterkte meid!

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Bedankt voor je reactie!

Het baarmoederslijmvlies ben ik vanaf zondag gaan verliezen, gyn had dit inderdaad ook al aangekondigd.

Straks weer voor controle, hopelijk weer iets verder gedaald.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    En hoe was het vandaag?
    Als het bmslijmvlies al afgestoten werd zal je hcg toch ook wel gedaald zijn? (hoop ik)

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Het was gelukkig weer iets gedaald. Het lijkt erop dat mijn lichaam het zelf zal oplossen.

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Mooi dat het weer wat gedaald is, hopelijk daalt het snel verder, liefst met een flinke sprong. Wanneer laat je weer bloed prikken?

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Dinsdag weer, ik ben nu in week tijd gedaald van 479 naar 316.

8. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Ha Laurie,

Fijn dat het gedaald was. Hoop voor je dat het dinsdag weer flink gedaald is en dat je geen operatie nodig hebt.
    Heb je nog veel last, of is dat ook minder aan het worden?

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Nee gelukkig niet veel last meer. Alleen bij inspanning krijg ik wel direct weer pijn in mijn buik. Vloeien neemt ook al af, dus alles lijkt goed te gaan.

Enig idee wanneer mijn cyclus weer op gang zal komen? is dat pas nadat het HCG echt weer op nul is?

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    De laatste 4x dat ik een MK/BBZ had (ja zucht..) is mijn hcg gevolgd tot nul en iedere keer kwam mijn cyclus op gang bij hcg 20 en had ik dus twee weken na die waarde een eisprong.

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ha Laurie, hier ben je :).
    Dacht even dat je misschien opgenomen was maar was vergeten te kijken of je nog had gepost na 9 augustus. Wat goed dat je lichaam het waarschijnlijk zelf oplost!!!! Ik duim mee voor een goede afloop!
    Liefs, Kweenie

Deel Deze Pagina