11 maanden en zelf willen eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ikapika, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn dochter is 11 maanden en wil steeds minder gevoerd worden wat natuurlijk super is. Met brood en fruit lukt dat ook goed. Dat kan allemaal lekker uit het vuistje. Met het avondeten gaat het wat minder makkelijk. Ze eet liever alles gemend i.p.v. een gekookt worteltje of een stukje pasta, enz. Wie heeft er tips voor lekkere gerechtjes die ze makkelijk zelf kan eten met haar handjes? (Zelf prikken met een vork of scheppen met een lepel lukt uiteraard nog niet, maar ik laat haar wel lekker ontdekken.)

2. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een kindje van 11 maanden die niet meer gevoerd dient te worden :D

Wij zetten het bordje voor zijn neus en hij eet met zijn handjes gewoon alles op. Misschien een idee om het eten op een lepel te scheppen, en haar het lepeltje te geven? Dat lukt hier nu in ieder geval wel aardig bij bepaalde gerechtjes.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dochter met 10 wilde zelf maar dan ook liefst met lepel/vork.
    Nou ja ze deed gewoon wat we deden zoals we eten naapen.
    Ik heb toen peuter bestek van etos gekocht met soort korte handvat in boog en het ging gelijk goed.
    Ze wilde erna nooitgevoerd worden dan mag absoluut niet ze gaat echt door de lint als ze zelf niet mag. Ik dacht dan doe lekker zelf en bij 1 jaar en 1 mnd at ze met kleine vork of gewoon teelepel alles en erg netjes er was niets wat mondje mistte. Op kdv eet ze het beste (ze zit in groep met 2-2.5jarige).

Dus ik zou zeggen koop goede bestek en ze zal van zelf leren om het goed te gebruiken.

Qua gerechten met handen: je kan alles eten met handen ook puree;) maar ik zou gewoon alles wat je geef gewoon geven niet express eten met blokjes.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Met andere woorden... lekker laten proberen en knoeien en kliederen 😊 ik ga eens kijken voor een bestekje. Nog even kijken hoe we dat met een bordje gaan doen. Die dienen nu nog als frisbee bij het brood 😂 Ik heb dus een heel dikke placemat (afwasmat).

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je heb zuignappen borden
    Ik heb zelf tafelkleed en ekobo borden en bekers.
    Ze zijn zwaar en kinderproef ook eko wat goed is.. En silly billy slabbertje om;))

echt sommige kinderen willen niet anders dan gevoed worden sommige willen zelf zelf zelf alles doen (met eten begonnen en nu echt mag nergens helpen). Soms eten van kwark duurt lang want ik mag niet eens bekertje vasthouden dan tussen door prop ik wat bij haar met mijn lepel ;))

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier nog zo een! Wil ook al een maand niet gevoerd worden, behalve zijn pap 's morgens, dat duld hij nog wel gelukkig haha. Hier geeft ik hem niet eens een bord, dat gooit hij op de grond, geef hem zijn eten eten op de plank van de kinderstoel, hier eet hij wel stukjes, maar gisteren aten we lasagne dat was toch wel moeilijker haha, kliederboel. Gewoon een silly billyz slabber om, en de hond ligt onder de stoel, die ruimt alles wat op de grond valt op 😉.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ah dan moeten we ook een hond aanschaffen 😂

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik liet haar hier alles met haar handen eten, soms een ontzettende bende, maar dat wordt weer minder. Wel bleef ik bestek aanbieden en samen proberen.
    De frisbee fase is hier voorbij, denk dat er 4 a 5 borden in de vuilnisbak beland zijn. Heb een tijdje plastic bord gebruikt (geen wegwerp) en die kreeg ze niet kapot. Melamine servies zou ik even uit haar buurt houden ;).

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    silly billy mouwslab aan of nog fijner die van bibetta bol.com | Bibetta - Vlinder Slab met Mouwen - Roze | Baby tafelkleed of fleece deken op de grond, washandje paraat en lekker zelf laten eten! Overigens ging mn zoon rond een jaar al wel proberen met bestek te eten dus wel bestek erbij leggen, dan leren ze het vanzelf! ( Hier at dochter vanaf 6 maanden zelf en zoon vanaf 8 maanden ongeveer. En nu eten ze keurig met een vork in hun hand en de aardappel in hun andere hand :))

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Gelukkig laat mijn dochter mij nog wel aardig helpen bij het avondeten, maar owee als ik dit probeer met brood of fruit! Helaas wil ze de yoghurt graag zelf doen, dus als ik een lepel in haar mond doe, spuugt ze alles uit in haar hand om het vervolgens weer opnieuw in haar mond te proppen. Hier werkt zelfs een sillybilly slabber niet bij! (Die ze overigens ook niet om wil hebben... ;))

Ik laat haar hier meestal maar proberen en knoeien. Ik gaf haar vanavond in haar handen een lepel en vork en toen mocht ik wel voeren!

Maar ik lees nog wel graag even hier mee voor handige tips! :)

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter eet vanaf 6 maanden zelf volgens de rapley methode. Ze eet meestal met de pot mee (zoutloos)

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Lekker laten knoeien! Het is een leerproces en het is weliswaar in het begin wat rommelig, maar denk aan de geweldige foto's die je kunt maken van je smikkelende kind! :)

Wij zijn ook een Rapleygezin. Nooit spijt van gehad. Een kindje van 7 maanden met een grote schijf watermeloen is gewoon prachtig!

Deel Deze Pagina