Hai, In welke fles of beker begonnen jullie met het geven van water of thee, naast de melkvoedingen? Mijn dochter weet niet wat ze met een tuitbeker moet doen. Ze drinkt nu water uit haar flesje, dat gaat ook erg onrustig. Hoor graag jullie ervaringen Thnx
Hier vanaf 6 maanden eerst ander drinken uit een flesje gegeven. Rond de 7 maanden een tuitbeker geprobeerd, maar hij snapte niet hoe het werkte. Later nog eens geprobeerd, maar hij snapte het nog niet. Toen met 8 maanden een rietjesbeker gekocht (hij zoog namelijk wel aan de tuit van de tuitbeker, maar hield de beker niet in de lucht) en die had hij gelijk door. Het duurde wel even voor hij er echt noemenswaardig uit dronk, maar hij snapte 't in elk geval.
Hier een rietjesbeker en af en toe open beker om te oefenen. Tuitbeker begreep ze niet en vind ik ook niet echt een verbetering van de fles
Tuitbeker vind ze vooral leuk om op zijn kop te houden. Rietjesbeker snapt ze niet En een anti lek tuitbeker gaat ze op zitten bijten. Uit geen van de 3 drinkt ze. Ze krijgt nu uit een open beker en daar drinkt ze ook echt uit. Ik hou em vast en leg haar handjes zo op de beker zoals zij em hoort vast te houden. Dit gaat prima.
Gewoon een open beker, tuitbeker snapt mijn dochter van 9 maanden niet. Met 7 maanden al begonnen met iedere dag 1 of 2 slokjes uit een open beker en nu gaat het al heel goed. Ik houd nog wel zelf de beker vast.
Ik ben begonnen met een anti lek tuitbeker, zodat ik haar niet telkens hoef te helpen. Het duurde even, maar toen snapte ze het. Nu met bijna 15 maanden begint ze pas interesse te krijgen in een open beker.
Probeer eens een kleinere/langzamer speen als je water geeft uit de fles, water stroomt sneller dan melk, ze kan het nu waarschijnlijk niet goed bijhouden. Mijn dochter liep tegen het jaar toen ze tuitbeker en rietjesbeker begreep, tot die tijd heeft ze uit de fles gedronken en kleine beetjes uit een open beker omdat je dat moet oefenen van het cb.
Eerst uit de fles, daarbij wel laten wennen eb later volledig overgestapt op een tuitbeker met zachte tuit van nuby. Sinds ze ruim 9 maanden is drinkt ze uit een 360 graden beker en vanaf 15 maanden snapt ze een rietje en nu kan ze ook vrij netjes uit een gewone beker drinken. Echter blijven we de 360 graden beker ook gebruiken omdat ze nogal eens lomp is met drinken...
O en gewoon water wilde ze hier eerst ook niet, toen ben ik begonnen met wat diksap en dit steeds verder verdund. Nu drinkt ze bijna alleen nog maar water en vind het prima.
Gebruik ik ook, maar ze zit meer met de fles te spelen dan willen drinken Wel grappig dat veel kindjes de tuitbeker niet snappen.
Bedankt voor de reacties! Ik ga vanaf morgen ook iedere dag oefenen met een gewone beker. Wel grappig dat veel kindjes de tuitbeker niet snappen !