aub even advies. Zoontje drinkt niet goed.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by jannn, Dec 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Hoi Eveline,

Groente & fruit gaan nu goed. Maar het gevolg is dat hij sowieso savonds zijn fles niet meer leegdrinkt Nu staat er nog een fles van 150 cc voor mij, hij heeft maar 60 op en gaat zo naar bed.
    Nu komt hij snachts omdat hij dan razende honger heb.

Wat moet ik anders doen? Zodat hij wel met een vol buikje naar bed gaat? En moet ik nog rijstebloem blijven geven bij voeding nr 2. Wat dat valt toch al zwaarder?

Ik heb dit schema:

8.00 180 cc + 2 scheppen rijstebloem ( Laat hij vaak 50 cc staan)
    11.00 fruithap ( 4+)
    13.00/13.30 180 cc (gaat meestal wel op)
    15.30 klein beetje sap ( stelt niks voor, vaak maar 10 of 20 cc) + lange vinger
    17.00 2 eetlepels groente + 1 aardappel + klein beetje appelmoes + paar lepeltje yogurt of kwark.
    19.00/19.30 210 cc + 4 scheppen rijstebloem ( Drinkt hij maar 60 van op en wil dan echt niet meer, ook niet een uur later)

En dan komt hij snachts :S

Wat kan ik hier aan veranderen? Alvast heeel hartelijk bedankt.

Liefs

2. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    En nog even ter aanvulling. Ik gaf net om half 8 een fles van 180 water + 6 scheppen voeding nr 2 + 2 scheppen rijstebloem en drinkt er weer maar 60 cc van op. Een uur bezig geweest, nog weer andere flessen gemaakt maar hij wil gewoon niet!!

Ik weet het soms echt ff niet meer. Wat moet ik anders doen???

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het is ook lastig, het enige dat ik kan bedenken, is dat je kindje misschien nog geen honger heeft om 19.00 uur. Heb je wel eens geprobeerd om hem iets later de fles te geven? De meeste kindjes drinken met 6 maanden vaak nog wel 700 ml opvolgmelk, dus je kindje heeft de voeding waar hij in de nacht voor komt ook echt wel nodig. Soms drinkt een kindje tijdelijk minder goed omdat er tandjes doorkomen. Pap mag je wel geven hoor, maar je kunt het ook een keer zonder pap proberen, misschien gaat het drinken dan iets makkelijker.
    Succes.

Groeten Eveline

Share This Page