hallo,gisteren naar kind en gezin geweest en moet nu nutriton toevoegen bij de omneo. maar hij moet 135ml water hebben met 4.5 schepjes ...maar dat ene schepje nutriton moet dat er extra bij zodat hij 5.5 schepjes heeft? of moet ik 1 schepje omneo vervangen door nutriton? zodat hij 3.5 schepjes omneo heeft en 1 schepje nutriton=4.5?
Nutriton voeg je als extra toe. Dus naast de schepjes kunstvoeding. Je maakt de fles klaar zoals je gewend bent en doet er dan de nutriton bij. De meest gebruikte dosering staat op de verpakking. Wat apart dat je een advies gekregen hebt om een half schepje te gebruiken. De fabrikanten raden dat af, omdat dat minder nauwkeurig is. Die zeggen dat je een grotere hoeveelheid moet maken met hele schepjes en het teveel weggieten.
Bel ff op naar Kind en Gezin. Dan geven zij je meteen het goede antwoord en anders laten ze verpleegkundige waar je gisteren bij bent geweest even naar je bellen. Doen ze helemaal niet moeilijk over. Ikzelf denk dat je de nutriton extra erbij moet doen.
oke dan weet ik wat ik moet doen...gewoon als extra toevoegen. nja dat van die schepjes vond ik ook raar. maar je hebt wel gelijk wat die schepjes betreft...vond dit ook raar. kga het nu doen zoals je zegt. ik maak gewoon 150 ml water met 5 schepjes en weggieten tot ik 135 ml overhoud en dan de nutriton toevoegen