3mnd na bevalling weer zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door babyerbij, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyerbij

babyerbij Lid

26 mrt 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenmiddag, ik hoop dat u me kan helpen.
    Ik ben eind december bevallen van een gezonde dochter met 38 weken zwangerschap.
    Ik geef geen bv en ben vrij snel de pil weer gaan slikken (microgynon 30). Nu ben ik helaas wat slordig geweest en een griepje tussendoor gehad en mijn laatste bloeding (stopweek pil) was 6/3. Nu was deze maar vrij kort maar naar mijn idee wel heftig. Nu testte ik gisteren voor de zekerheid en ik test positief. Ben ik echt zwanger (zie foto) of kan de test positief uitslaan door eventueel mijn eisprong? Vanochtend was de test zelf nog iets duidelijker positief.

En hoe schadelijk is het voor mijn lichaam als ik nu zwanger ben? Ik zou dan al na 2 mnd weer zwanger geworden zijn...
    En ik heb helaas nog last van lichte bekkenklachten van mijn vorige zwangerschap en ik doe daarbij lichamelijk zwaar werk...

Bijgevoegde bestanden:

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Babyerbij,

tja, het zou toch kunnen dat je inderdaad weer zwanger bent. Ik zou er nu echt even een week tussen laten zitten en dan nog eens testen. Dan moet de streep toch duidelijker zijn als je echt zwanger bent. Ideaal is het natuurlijk niet als het zo is, zeker niet als je nog last hebt van klachten die van je vorige zwangerschap komen. Je lichaam kan het wel hebben hoor, maar je zult eerder, meer en langer last hebben van de klachten die je de vorige zwangerschap had. Je moet echt goed op je vitamine intake letten en je ijzergehalte moet goed in de gaten worden gehouden. Het is zwaar voor een lijf om 2 keer per jaar te bevallen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina