mijn dochter laat vanaf haar geboorte eigenlijk al heel veel winden. Ze worden, nu ze groter word ook steeds harder en stinken heel erg. Op het kdv gaven ze ook al aan dat ze dit echt extreem veel doet. Verder is ze wel een heel tevreden meisje!! Ze drinkt en slaapt de laatste week wat slechter maar ik denk dat dit een fase is. Ze is erg vrolijk, groeit goed en ontwikkeld zich prima. Ze heeft wel verborgen reflux maar heeft daar geen medicatie voor. Ik dacht dan ook eerst dat het kwam door het terug slikken van de voeding, dat ze zo extra lucht binnen hapte. Ook dacht ik dat dit na een paar maanden dan wel beter zou worden. Maar dat word het echt niet, eerder erger. Soms denk ik aan lactose intolerantie, maar las dat dit bij baby's nauwelijks voorkomt. Haar ontlasting is volgens mij wel normaal, bij alleen kv word het wat dun en met hapjes wat steviger. Ze poept 2 a 3 keer per dag. in de eerste maanden wel wat verstopping gehad (ook door jbpm) maar na een bezoek aan de osteopaat Was dit over. Toch zegt mijn onderbuik gevoel dat er iets niet lekker zit. Maar zoals ik al zei, ze is echt een vrolijke meid en behalve af en toe een kramp en heel veel winden en stinken lijkt ze er niet zoveel last van te hebben. Ik weet het gewoon niet. Het ene moment wil ik haar eens goed laten onderzoeken en het andere denk van als ze er niet echt last van heeft... Overstappen van voeding is ook wel een optie maar waarvoor zou ik dan kiezen. Ze krijgt nu nutriton standaard. Ze had deze winden trouwens ook toen ze nog bv kreeg en ook zonder hapjes dus dat is het niet. Misschien ruiken ze er wel sterker door. Veel getrek en geƫxperimenteer wil ik haar ook niet aan doen. Wat denken jullie hierover... men gevoel blijft een beetje knagen.
Sowieso je gevoel volgen als het niet goed voelt, is toch een stukje moederinstinct die het vaak genoeg goed heeft. Maar hier had ik er ook eentje die haast nonstop gas had, hoor.. Tot een maand of 2 geleden hoefde hij maar een beweging te maken of hij liet een wind. En geen subtiele ook! Inmiddels doet hij het echt zelden, dus misschien/hopelijk valt het daar ook nog mee!
Vind het wel fijn te lezen dat er meer kindjes hier last van hebben. Hopelijk word het inderdaad ook snel minder, maar zal het ook nog maar weer een keer bespreken op het cb.
Hier een meisje met KMA.. Zij liet ook erge winden maar door koemelkvrij te eten (is iets anders dan Lactose) is het een stuk minder.. nu nog maar af en toe.. Misschien je gevoel volgen... en eens gesprek aan gaan met je huisarts. Hier hadden we een enorm vrolijk meisje die goed sliep en at, maar waarschijnlijk wel veel buikpijn heeft gehad. En reflux kan van KMA komen.
Dankjewel voor jullie reacties.. ik ben bijna meteen weer met jbpm gestopt hoor, dat deed meer kwaad dan goed... Dus dat is het ook niet. En limili dat is nou waar ik ook bang voor ben, dat ze toch wel veel buikpijn heeft zonder dat we dat doorhebben. Ik heb het ook al een keer bij de huisarts aangegeven en ook op het cb, maar daar denken ze dat het allemaal wel mee valt.. zeker als mijn dochter begint te schaterlachen op het moment dat ze der willen onderzoeken
Ik denk dat je dat wel merkt hoor, doorgaans als baby's ergens pijn hebben laten ze dit luidkeels weten. Of huilt/overstrekt ze ook vaak enzo?
Nee ze huilt niet veel. overtrekken doet ze wel regelmatig tijdens de fles maar dan volgt daar een heleboel winden na.. en drinkt ze daarna weer verder. Het is ook vooral dat ze zo stinken.
Hier huilde ze eerste weeken veel maar bleek verborgen reflux te hebben en na toedienen van medicatie huilde ze nauwelijk meer. Echter bleven de vele winden, en ook slechte stoelgang moet ik erbij vermelden. Verder een vrolijk en tevreden meisje. Klaagde nooit en deed het volgens het boekje. Ikzelf op een KMA(ook soja en ei) vrij dieet en merkte verbetering. Weinig windjes en stoelgang een stuk beter. We geven nu neocate want ze blijkt op het minste te reageren en we hebben nu een nog vrolijker meisje. Nu ze van haar buikpijn en problemen af is zien we pas dat ze eigenlijk wel vrolijk was maar toch niet in haar hum zoals het moest zijn. Nu ineens gaan de ontwikkelingen hard en is ze nog vrolijker en lacht meer. Het is dus niet altijd zo dat ze aangeven. Weet ik uit eigen ervaring. Zij had gewoon een hoge pijngrens of zoals de KA zei ze is gewend geraakt aan de buikpijn en voor haar hoort het erbij! Nu weet ze beter...
Probiotica kan je proberen (anc dolfiis of darmocare infantis). Maar verder ze geen last dus laat het zo denk ik Bij kma heb je bij 5mnd vaak al meer sympthomen Hier net kma geconstateerd bij ka ( nog niet zeker dat het is). Ook windjes. Verder niezen, verkouden, buikpijn, huilen, rode vlekjes. Geen reflux trouwens
Hier ook een baby die heel veel en heel harde winden laat, echt niet charmant, als ze snachts beweegt hoor je dr alleen knetteren. Zoon was ook zo en kan er nu nog wat van 🙈 ze hebben verder nergens last van dus zal er gewoon bij horen denk ik. Als je dochter pijn of last zou hebben zou ze het denk ik wel laten merken.