Hallo! Ik zit flink in de onzekerheid en ik weet even niet meer wat ik moet.. Als eerste, mijn cyclus is regelmatig, ik ben al enige tijd van de nuvaring af. Daarnaast heb ik tussen 14 juni en 17 juni vruchtbaar slijm gehad en natuurlijk ook goed geklust. Afgelopen donderdag was mijn NOD, maar vooralsnog ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Omdat ik al wat zwangerschapsklachten begon te krijgen (trekkend gevoel in buik, heel anders dan menstruatiepijn en grotere borsten) ben ik zaterdag gaan testen met een kruidvat 2v5 test. Hier kwam een licht streepje op. Zondag nog een keer getest en daar kreeg ik ook een licht streepje op. Vanochtend dacht ik: de eerste test is nu 2 dagen geleden geweest, laat ik kijken of hij nu alvast richting een knaller gaat! Helaas, de test is omowit. Wat nu? Ben ik nu zwanger? Of juist niet? En zo niet, waarom ben ik dan nog steeds ongesteld geworden? Ik heb me er niet erg mee bezig gehouden, was drukker met mijn verjaardag van dit weekend, maar ik wil nu eindelijk wel weten waar ik aan toe ben.. Hopelijk kan één van jullie wat duidelijkheid scheppen. Alvast bedankt!
Hoi Aster14, op zich is een test die positief is, hoe licht ook, een teken dat je zwanger bent. Wat zou kunnen is dat het een net goede zwangerschap is en dat je komende dagen ongesteld gaat worden. Het kan ook zijn dat die laatste test fout negatief was en dat je wel degleijk zwanger bent. Hoe dan ook zit er nu niets anders op dan toch echt nog een paar dagen te wachten en als je van het weekend nog een negatieve test hebt en je bent nog niet ongesteld geworden kun je via de HA een bloedonderzoek laten doen. Ik duim voor je. Groeten Brigitte