Hai ik ben erg blij want wij hebben vanochtend de eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien. Alles zag er mooi uit! Alleen was 'het' nog erg klein, minder dan 1 cm en dus was het volgens de gynaecoloog geen 8, maar 6,5 week. Ik vraag me af of dat kan, want ik testte 3 weken en 2 dagen geleden al licht positief. Bovendien had ik een regelmatige cyclus, maar dit zou betekenen dat ik twee weken later dan ik dacht een eisprong gehad heb. Dat is toch vreemd? Nu moet ik nog vijf weken wachten op de termijnecho. Ze zei wel dat je regelmatig ziet dat met de termijnecho blijkt dat het al verder is, dat het de groei heeft ingehaald zegmaar. Heeft iemand hier ervaring mee?
ooo dit hoor ik wel vaker hoor ikzelf was volgens de gyn net aan 4 weken zwanger en moest na 5 weken weer terug komen en ineens was ik 10 weken en 4 dagen zwanger, een millimeter eraf of erbij kan zo al een paar dagen schelen en gefeliciteerddd met je mooie eerste echo
Het meten komt zo nauw als het nog zo klein is. 1mm verkeerd gemeten en je krijgt gelijk een ander termijn. Hopelijk is over 5 weken gewoon alles goed! Oh ja tipje.. Geen zwangerschapstesten meer doen want die reageren anders als je hcg toeneemt. Die fout maakte ik zelf en werd er heel onzeker van!