Oke aller eerst wil ik zeggen WOW zwangerschappagina is veranderd! Het was me een zoektocht om bij het forum gedeelte te komen (het forum buttontje deed het gewoon niet) maar goed we zijn er weer! Ik 2016 ben ik bevallen van mijn eerste kindje, destijds een aantal topics geplaats met vragen, dilemma's, verhalen enzovoort. Voor de grote verandering van de website, ik hoop dat het nog net zo levendig is als toen! En nu met mijn puberende peutertje mag ik mij weer zwanger noemen. Ik vind het zo spannend dit keer, echt een beetje bang zelfs omdat ik weet wat mij te wachten staat, second time mommy thoughts. Echter ben ik ook enorm onzeker dit keer, ik ben nu rond de 7 weken, ondertussen al twee echo's gehad omdat ik laat ben geovuleerd waarschijnlijk ben ik korter zwanger dan wat er uit de berekeningen komt (dit was bij mijn eerste ook dus hier schrok ik niet van). Waar ik van schrok zijn de echo's, de eerste echo was nog veelste klein en weinig te zien, 5 weken gokte ze. Tweede echo was vorige week, 6.5 / 7 weken gokte ze, omdat ze de baby niet kon opmeten, het mormeltje zat zo verstopt in een hoekje dat het echt niet te zien was of er wel iets zat, WEL zagen we een hartje kloppen... zo bijzonder maar ook vreemd, we hebben geen contouren van een embryo gezien, echt een waas tegen het randje/hoekje, het enige duidelijke was het knipperende hartje gelukkig... Maar ik herinner me dat de 7weken echo bij mijn eerste veel duidelijker/scherper was, we zagen echt een embryotje bij hem met contouren van een klein wezentje, en ik herinner me dat hij bewoog als een gek (doetie nu nog steeds dus druk daar binnen en druk hier buiten)... Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt, rond dit termijn (6 a 7 weken) zo een wazige onduidelijke echo met een baby die helemaal tegen de rand aan geplakt zit... Hebben jullie eventueel een 7 weken echo foto ? (Mijn man maakte zelfs een opmerking met "die baby zit helemaal vastgeplakt... hopen dat hij/zij hierdoor geen nare lichamelijke afwijkingen krijgt." Pfff daar schrok ik nogmeer van !? Is dat mogelijk!? Ik heb pas over 4 weken weer een echo ! Alvast bedankt allemaal!
Wat zei de echoscopiste of verloskundige ervan? En waarom een vroege echo? Meestal pas bij een week of 10 is normaal toch? Ik denk dat jr rmoet afwachten hoe het gaat lopen. Hier met 10+3 1e echo en daar was het kindje duidelijk te zien maar ja dat is wrl wat weken verder natuurlijk
Ja heb veel vroege echo’s gehad. Als er een hartje klopt is dat een heel goed teken! Ik zou het zelf wel fijn vinden om over een dag of 7-10 nog een echo te hebben om t vruchtje op te laten meten.
Kan het niet zo zijn dat de echo nu uitwendig gemaakt is en bij jouw zoon vaginaal? Dat heb ik namelijk wel, echoscopiste maakte de vitaliteitsechos (ivm miskramen) vanaf 6 weken uitwendig en ik dacht echt, eeeh... heel onduidelijk. Ben al 3 x geweest en steeds maar uitwendig heel jammer want daardoor heel onduidelijk. Ben op eigen verzoek naar een ander echo bureau gegaan voor een pret echo. Zij maakte hem inwendig, en veeeeel duidelijker. Het meet verschil tussen de inwendige echo en uitwendige echo was ook erg groot. Scheelde 5 dagen...
Van mijn 7.2 kon ik ook heel weinig maken, was meer een vage vlek met knipperlichtje. Bij 11.4 was het ineens helemaal een baby♥️
Met 7 weken is het nog maar een boontje en zie je nog geen contouren van een baby. Ik heb mijn eerste echo met 5+3 gehad en daarop was alleen een wit puntje te zien. Met 7 weken een 2de echo en toen was het een vlek met een knipperlichtje erin. Pas met de de echo van 12 weken herkende je echt een baby. Je baby kan niks overhouden aan dat hij tegen de rand aanligt dit heeft geen invloed op de groei.
Dankjullie wel allemaal! Het is me duidelijk dat het dus vaker voorkomt dat de 6a 7 weken echo's wazig/onduidelijk zijn. Ik heb een vroege echo gehad 1. omdat we 4 weken op vakantie gaan en 2. omdat ik eigenlijk langer zwanger hoorde te zijn, als je mijn laatste dag van mijn menstruatie berekend had ik nu 9 weken zwanger moeten zijn, maar mijn cyclussen zijn heel erg onregelmatig en mijn eisprong vind blijkbaar laat plaats, dit is bij mijn eerste ook het geval geweest. We gingen er van uit dat ik dus 7 weken was met de eerste echo. We wilde voor de vakantie wat zekerheid hebben, dat hebben we gehad gelukkig nu met het knipperende hartje. Nogmaals bedankt allemaal!
De kwaliteit hangt sowieso af inwendig of uitwendig. Deze termijn is uitwendig af te raden. Bijgaande echo was ik bijna 7 weken. Maar deze was inwendig. Mijn frutsel zit achterin verstopt tegen de achterkant van mijn baarmoeder.
Echobeeld is normaal hij/zij zat nog lekker verstopt . Volgende echo zal vast duidelijker zijn. Maarruhhh... met 7 weken een echo en al een embryootje zien die beweegt als een gek. Dat is echt onmogelijk met 7 weken. Pas vanaf de 8e week gaan de armpjes en beentjes ontwikkelen en vanaf de 9e week komt er heel af en toe wat beweging
Afgelopen maandag bij 9+5 bewoog frutsel goed, maar de week er voor een paar lichte stuipjes. Bij 7 weken is het nog geen baby vorm..
Ik had mn eerste echo bij 8 weken en ik zag geen baby. Wel een duidelijk kloppende witte stip. Het hartje dus. De gynaecoloog had geen meting gedaan, die heeft ze gister pas gedaan. Ik woon zelf trouwens in België. Mn eerste echo was inwendig en de tweede, van gister dus, ook. Bij mijn eerste zwangerschap werd ik opgevolgd in een andere ziekenhuis. Nu zijn we verhuisd, vandaar andere ziekenhuis. Bij mn eerste was alleen de eerste echo inwendig. Daarna gewoon uitwendig. Maar het beeld daar was veel duidelijker!! Ik heb de 2 fotos vergeleken met elkaar, dus 12w eerste kind en 12w tweede kind. Heel veel verschil! Maar goed.. ik begin af te wijken.. maak je geen zorgen!
Ik had een paar dagen terug een echo en was toen 9 weken en 1 dag volgens de meting. Echo was uitwendig en zag ook een wazige vlek zonder armen/benen met een kloppend hartje. En een kloppend hartje is het belangrijkste toch
Dit was mijn echo met 6 weken. Echt alleen een knipperlichtje, verder niks (inwendige echo). Zoals je ziet zat mijn ukje ook helemaal tegen de rand aan geplakt. Logisch ook, het is pas ingenesteld natuurlijk.