3x in de nacht er uit...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwangerregnawz, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Lieve moeders...

Ik heb een klein meisje van 5 maanden die eerst heel netjes door sliep, maar sinds twee weken het veel leuker vind om mamma 3x op te laten draven voor een voeding... (borstvoeding)

Ik dacht in eerste instantie dat het ging om een regelweek ging om de voeding wat omhoog te krikken. Maar dat duurt me nu een beetje te lang. Ik heb geprobeerd om haar te laten liggen, maar dan huilt ze zichzelf zo over de kop dat ze zowat over haar nek gaat. En dat is naar.. Ik heb geprobeerd om haar alleen een speen te geven en dan weg te lopen. Het is alleen geen spenen kind, maar een duimelijntje.. En aangezien ons meisje die toch echt zelf aan haar hand heeft zitten word dat moeilijk.. Ik heb geprobeerd om haar wat te troosten en opnieuw toe te dekken. Maar het enige wat ze wil is de borst. En dan drinkt ze wel beide borsten aardig goed leeg..

Is dit een fase? Of verwen ik haar nu zo dat ze blijft komen? Ik maak me op het moment ook een beetje zorgen omdat ik zelf aardig ziek ben (geweest) Ik heb last van een behoorlijke koortsuitslag en mijn oudste meid is ook best ziek geworden met hoge koortsen enzo.
    En als de kleine meid dan zo ligt te huilen moet ik zoiezo controleren hoe het met haar gaat..

Heeft iemand ervaring/tips?

2. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Helemaal niemand???? :(

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk zelf dat het verband kan hebben met dat jij ziek bent/geweest. Als je zelf ziek bent dan daalt vaak je productie bij koorts en ziekte en vooral nachtvoedingen krikken je productie flink op. Verwennen, nee daar geloof ik niet zo in, zeker niet als ze 2 borsten helemaal leegdrinkt!

4. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Miss wel een tandje??

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, even verkeerd gelezen, dacht dat zij ziek was geweest, maar je oudste was ziek, dacht dat ze daarom meer honger had.
    Meestal een fase hoor, waarschijnlijk is het over een week ofzo weer voorbij.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gaat wel weer over! Zou er gewoon even aan toegeven. Waarschijnlijk een combinatie van verschillende factoren (jij ziek dus productiedip, zij ziek geweest dus meer behoefte aan voeding en geborgenheid, tandjes, verlatingsangst etc.) Kan van alles zijn dus en aangezien ze beide borsten leegdrinkt heeft ze het ook wel nodig.
    Het is normaal dat een kindje op deze leeftijd nog niet doorslaapt, dat komt vanzelf wel weer.

7. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

2 weken lang van doorslapen naar 3 nachtvoedingen vind ik persoonlijk wel extreem! Zijn dat echt nachtvoedingen tussen 0:00 en 6:00?

Je kunt idd wel een productiedip hebben gehad ivm je ziekte. Wat is je schema overdag? Of voed je volledig op verzoek en op hoeveel voedingen zit je dan nu per etmaal? En daarvoor? En van hoe laat tot hoe laat sliep ze normaal gesproken door zonder voeding? 23-7?

Groet,
    Jem

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Tja, dat een 5 maanden oude baby 3x 's nachts om een (borst)voeding komt, vind ik persoonlijk niet raar. Zeker niet bij borstvoeding. Ik moet er ook 3x per nacht aan geloven.
    Het is wel ietsje ongewoon dat ze eerst doorsliep en nu niet meer. Maar ach, als ze verder gezond oogt, zal ze het wel gewoon nodig hebben. Zeker als ze de borsten echt leeg drinkt en niet alleen een beetje ligt te sabbelen (troost). Ik zou het nog een tijdje aankijken, misschien word het vanzelf weer beter.
    Ik weet niet hoe vaak je overdag voedde? Misschien nu ze iets ouder word heeft ze meer voeding nodig en kan je overdag vaker gaan aanleggen tussendoor zodat ze dan meer binnenkrijgt en niet 's nachts om die extra voedingen komt vragen? Als je overdag vaker gaat aanleggen zou je na een klein weekje wel verschil moeten gaan merken. Zo niet, dan is misschien gewoon mama honger.

9. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    6.00 Eerste voeding
    10.00 Voeding
    14.00 Voeding
    18.00 Voeding
    19.00 Naar bed
    22.30 Laatste voeding (wakker maken)

Dat was het schema wat ze vanaf 6 weken goed volhoud.. Ene week soms wel wat meer tussen door. Maar dat zijn de regeldagen.
    Nu is het al dik 2 weken zo:

04.30 Nachtvoeding
    07.30 Eerste voeding
    10.30 Voeding
    13.30 Voeding
    17.00 Voeding
    19.00 Voeding en naar bed
    22.00 Voeding (komt ze zelf voor)
    01.00 Nachtvoeding
    03.00 Nachtvoeding

Het lijkt wel of ze niet genoeg meer krijgt!
    Ze heeft al twee tandjes onder, waardoor ik eerst wat last had met voeden (bijten en schrapen ed) Maar daar ben ik nu wel aardig aan gewend.. Ik ben wel ziek, maar het gedonder begon al voor die tijd..
    Zou ik zelf gewoon niet genoeg voeding meer hebben?
    Miss even aan lactatiekundige voorleggen?

10. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier is zoontje (bijna 5 maanden) ook al een week aan het spoken snachts. Moet er soms achter elkaar uit. Geef hem meestal zn speentje. Laten huilen is hier ook geen optie idd. Hij sliep meestal ook tot 6.00/7.00 uur lekker door. Hoop idd dat dit zo een fasé is.

11. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hm, wat mij gewoon meteen te binnen schiet is dat ze met haar 5 maanden gewoon iets meer voeding wil. Ik zie dat ze bijna altijd 4 uur ertussen liet. Mijn zoon komt meestal om de 2, soms 3 uur om maar wat te noemen. Het kan dus goed zijn dat als jij overdag vaker gaat aan leggen, (elke 2 uur, áls ze dat wil) ze 's nachts niet meer zo vaak komt. Natuurlijk kunnen het ook tandjes zijn. Als ze wakker word met pijn, is het logisch dat ze aan de borst wil.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze ook al snel door maar met 5/6 maanden begon ze ook om meer voedingen te vragen en met name 's nachts.
    bij de meeste kindjes is het een fase en gaat het vanzelf weer over.
    Hier duurde dat wat langer maar je vergeet het zo weer gelukkig.

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als ik je schema van de laatste tijd zie en vergelijk met ervoor, dat lijkt het alsof ze meer voeding nodig heeft.
    Je kindje is nog geen 6 maanden maar misschien toch een optie om met wat vastere voeding te beginnen?
    En daarna de borst aan te bieden?
    Succes verder.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vaste voeding werkt niet altijd. Hier begon het volgens mij juist toen ik met vaste voeding begon.

15. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik vind het geen abnormaal schema...:)

Met vaste voeding starten zou ik niet doen als je twijfelt aan je productie, daar gaat je productie alleen maar van achteruit gaan.
    Overdag vaker proberen aan te leggen is een goede tip, 't valt te proberen.

16. pbw19811970

19 jan 2010
    53
    0
    0
    het sprongetje van ongeveer 4 en een halve maand, dit sprongetje duurt wat langer dan normaal en kan slechter slapen ook in voorkomen...??

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarschijnlijk heeft je productie ergens een klap gehad en is terug gelopen waardoor je niet kan voorzien in je kindjes behoefte dit haalt ze in de nacht in omdat ze wakker word van de honger.als je hier gewoon aan toe geeft zal ze na een poosje vanzelf weer terug vallen in haar oude ritme en mischien de nachten wel wel wat langer maakt.

18. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Bij ons was het precies hetzelfde.
    Iedereen riep tegen mij "het is een fase".

Ongetwijfeld maar nu - met 20 maanden - wil zoon nog steeds 3 nachtvoedingen.

*gaap*

19. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    hahaha, arme jij. Je weet toch wel dat fases heeeeel lang kunnen duren? :D

20. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Gehe sommige fases duren de gehele kindertijd als je het zo bekijkt :p

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben en zal er ook wel niet achter komen wat het precies is.
    Het is namelijk allemaal precies tegen over gesteld. Ik heb juist heel veel melk. Daar kreeg ze eerst last van, spuitluiers, veel spugen ed. Nu liet ik het toeschietreflex eerst lopen maar daar leek ze weer honger van te krijgen. Dus nu geef ik savonds 1 fles kunstvoeding er achter aan. En nu ben ik er ipv 3x, 2x uit geweest :p

Is iig 1x minder. Missschien dat ik ook wel ga kijken voor vaste voeding want ze is er wel aan toe. De dame heeft al twee tandjes en kan niet wachten die te gebruiken :p verscheurd alles en zit ons eten uit de mond te kijken. Als wij aan het eten zijn wil ze alleen maar in de wipstoel zitten naar ons kijken. En dan zit ze echt zo met haar mondje te "kauwen" of ze zelf ook wat heeft..

Deel Deze Pagina