Hoeveel schelen jullie kindjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guusje27, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai dames,

Wij willen heel graag nog een 2e kindje maar ik twijfel nog of we er nu al aan moeten beginnen of nog even wachten..

Hoeveel schelen jullie kindjes en waarom daar voor gekozen? Misschien kan ik hier nog voor- en of nadelen uit halen.

Bedankt!

Groetjes Guusje

2. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    onze jongens schelen bijna 1 jaar en 3 maanden. De oudste was nog net geen 7 maanden.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier schelen ze 2j8mnd met elkaar:
    Ik vond het ideaal zeker ook omdat ik weer een ks kreeg en mijn dochter al veel zelf kon en begreep. Ik had in die tijd ook een oppaskindje van 13 maanden erbij en dat had ik erg zwaar gevonden omdat je hem nog constant moest tillen (in bed, de trap af, op kon hij al wel, luiers verschonen, in de kinderstoel, uit de kinsterstoel. Hij begreep niet dat ik hem niet mocht optillen, terwijl mijn dochter zelf op schoot klom om te knuffelen.

Nu een jaar later vind ik het nog steeds erg fijn: mijn kinderen hebben het erg gezellig samen. DE grootste lol hebben ze, maar ook weleens ruzie.

4. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier schelen de meiden 15 maanden - 1 dag. T is nog steeds erg aanpoten, en inmiddels ben ik zwanger van de 3e. Mijn nu jongste dochter zal dan 1 jaar en 9 maanden zijn als de derde wordt geboren.

5. sandra

sandra Fanatiek lid

Hier schelen de oudste en de middelste 17 maanden, erg leuk vooral nu. Maar ik vond het behoorlijk pittig, vond de overgang van 1 naar 2 groter dan nu van 2 naar 3.
    We hebben daarna ook bewust gewacht tot ze naar school gingen. En nu dus de derde;)

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier zit er steeds ongeveer 2 jaar tussen

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn 2 dames schelen op 3 dagen na 2 jaar.
    heel erg gezellig maar in het begin wel heel pittig hoor.
    de oudste heeft natuurlijk ook nog veel aandacht nodig.
    en het is moeilijk om uit te leggen dat ze even moet wachten omdat haar zusje moet eten.
    nu word het beter.
    ik denk dat als er ooit een derde komt ik er toch graag wel een jaar of 4 tussen wil.
    maar als ik het weer van de andere kant bekijk hebben de meisjes nu veel meer aan elkaar.
    nou ja mannetje wil toch geen derde zoals hij nu zegt.
    dus misschien komt het hier wel niet eens aan de orde.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

bijna 21 maanden. Waarom? Omdat we altijd graag een tweede wilde maar de voorwaarde stelde dat de oudste moest kunnen lopen en dat ging hij doen op zijn 1e verjaardag (en gelijk erg goed) en mijn leeftijd (toen 36,5) ging mee spelen.
    Ik weet niet beter en heb het soms wel pittig gevonden in de zwangerschap en in het prille begin maar ik denk dat dat eerder 'een tweede' is dan weinig leeftijdsverschil.
    Men zegt dat een voordeel van een klein leeftijdverschil een gebrek aan jaloezie kan zijn omdat een dreumes / jonge peuter dat vermogen nog niet heeft. Wij hebben daar in ieder geval helemaal geen last van gehad dus wie weet klopt het.
    Ik moet wel zeggen dat mijn oudste al heel vroeg heel zelfstandig werd (lopen, eten, praten, zelf uitkleden etc)

9. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Zo'n anderhalf jaar! En ik vind het heerlijk! :)

10. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    20 maanden :)
    wel pittig hoor, achteraf gezien had ik er liever wat meer tijd tussen gehad maar de keuze is voor ons gemaakt zal ik maar zeggen ;)
    onze tweede is een huilbaby met redelijk wat probleempjes dus makkelijk is anders

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

9 jaar en drie maanden.;)

Wel zelfstandig de oudste maar andere problemen.;)

12. Storm

Storm Niet meer actief

Hier schelen ze bijna 20 maanden. Was sneller dan we hadden verwacht, maar ik heb PCOS en we hadden zoiets van we zien wel.
    Ik vind het heerlijk al is de oudste een temperamentvol mannetje en een vreselijk handenbindertje. En qua drukte valt het mij reuze mee. Als ik sommige verhalen hier uit de omgeving hoorde begon ik hem best een beetje te knijpen, maar ik vind het eigenlijk best relaxed. ;)
    Maar nou was de oudste al een makkelijke baby, de jongste overtreft hem hierin. Dus ik heb ook zeker geen klagen!!

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

18 maanden :D

14. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    14,5 maanden! En helemaal geweldig...

Iedereen zei voor de geboorte van de jongste: Oooh, jij gaat het druk krijgen. Ja ik heb het druk maar niet veel drukker dan voorheen. Ik heb nu nog meer regelmaat en het gaat allemaal prima. De oudste reageerde ook heel erg goed op zijn zusje. Hij vind haar helemaal geweldig. Vol trots en met een grote glimlach loop ik achter de duowagen met onze prachtige kindjes erin.

15. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Precies wat jij zegt! :)

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    2 jaar en 3 weken.
    Eerder waren we er gewoon nog niet aan toe, vooral vriendlief niet. En ja zwanger worden doe je toch echt met zn tweeen. Maar bij mij begon het pas te kriebelen vanaf dat mn zoontje een jaar was hoor, dus zolang heb ik niet op m hoeven wachten.

17. misa

misa Niet meer actief

Wij gaan weer beginnen als de eerste 9 maanden is...! Joepie! Al mag het van mij nu al wel.

18. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    de oudste en de middelste 2jr en 3mnd en de middelste met de jongste 21mnd
    dus nu 4,2,0

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    2 jaar en 11 maanden. Bewust voor gekozen. De oudste is heel zelfstandig waardoor op de dagen dat ik alleen ben met mijn beide kids het best soepel gaat. Bijvoorbeeld weggaan met 2 kinderen gaat heel soepel. Hij loopt of fietst mee als we boodschappen doen, helpt in de supermarkt met van alles en nog wat, klimt zelf in zijn autostoel en andere van dit soort dagelijkse dingen. En jaloers gedrag; daar heb ik niet zoveel van gemerkt. Natuurlijk waren de eerste 2 weken vreemd voor hem, maar je kan een wat ouder kind ook dingen wat beter uitleggen.

20. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier ook! Niet bewust voor gekozen, MA en BBA gooiden roet in het eten, maar ben nu wel heel blij dat er bijna 3 jaar tussen zat om alle bovenstaande voordelen.

Deel Deze Pagina