Menstruatie afwachten na curettage

Discussion in 'Miskraam' started by mmuisje, Aug 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mmuisje

mmuisje Bekend lid

Dec 23, 2008
    589
    0
    0
    Ha!
    Even een vraagje waar jullie misschien wel antwoord op kunnen geven. Mij is geadviseerd om na de curettage een normale menstruatie af te wachten, om daarna weer te gaan proberen zwanger te worden. Maar kunnen jullie mij vertellen waarom dat is. Is er een medische reden dat je niet meteen mag proberen, kan het slecht zijn voor jou of je hopelijk volgende kindje? Klinkt een beetje gek zo, maar zou het wel willen weten eigenlijk.

En misschien willen jullie op de volgende vraag ook nog wel antwoord geven. Hoe lang bleef je moe na de curettage, merk wel dat ik nu nog echt heel moe ben ook door het vele denken waarschijnlijk, maar denk ook wel door de hormonen en mogelijk door de narcose. Vind dat wel vervelend, hoop dat dat snel over is... moet het ook wel een beetje tijd geven, ik weet het...

Groetjes

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ze zeggen vaak een menstruatie afwachten zodat je dan bij een zwangerschap de duur beter kan berekenen... Volgens mijn gynaceoloog is er niet echt een andere reden (ja je bent dan vrijwel zeker dat je baarmoeder schoon is dat wel) het is gewoon zo dat wanneer je lichaam er niet klaar voor is je ook niet zwanger zult raken......

3. laura28

laura28 Fanatiek lid

Oct 15, 2008
    1,277
    0
    0
    dat heeft over het algemeen alleen te maken dat je idd een uitgangs datum hebt mocht je weer zwanger zijn, zo is de duur wat makkelijker te bepalen.

ik heb inmiddels weer groen licht gekregen na mijn MA. volgens de gyn stond er niets meer in de weg om "gewoon" verder te proberen.

gr laura

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

het is beter om er een af te wachten op inderdaad de berekening te kunnen doen
    maar je mag wel al proberen om zwanger te worden het is niet verplicht om persee af te wachten
    succes

5. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

Aug 1, 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb begin augustus een miskraam gehad. De verloskundige heeft mij verteld dat ik, nadat het vloeien was gestopt, gelijk weer zwanger mag raken en dat ik niet eerst hoef te wachten op de eerste menstruatie.
    Groetjes.

6. Trees

Trees Niet meer actief

En om een goede berekening van het termijn te maken, hebben we tegenwoordig prachtige echo-apparaten ;). Als je wilt mag je er na een curretage meteen voor gaan. Je hebt geen groter risico op een miskraam als je meteen weer zwanger raakt. Zoals Kleintje al schreef, je kan pas weer zwanger raken als je lijf er klaar voor is.

Wat betreft de vermoeidheid. Ik ben zelf meerdere keren gecurreteerd en na een curretage had ik vaak nog weken HCG in mijn lijf. Zelfs van het laatste kleine beetje bijna niet meer meetbare HCG was ik nog moe. Ik word zelf pas weer fit als alle hormonen verdwenen waren. Ik heb niet het idee dat het door de narcose komt, omdat deze zo licht is bij een curretage. Het zijn hier echt de hormonen en doordat ik vaak bloedtesten moet doen om het te meten, weet ik ook zeker dat het daardoor komt.

Succes en ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden en dat alles goed mag gaan!

7. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Mijn gyn vertelde mij het volgende:

Je kan beter één menstruatie afwachten, om de volgende reden.

Doordat je baarmoederwand een behoorlijke schoonmaak actie heeft ondergaan, is je baarmoederwand wat minder dik bedekt, als je niet een menstruatie afwacht.
    Het eitje kan zich minder goed nestelen en daardoor heb je een vergrootte kans op een miskraam :(.
    Het kan goed gaan, maar de kans is ook groter dat het niet goed gaat.

Ik vind dat best een hele goede reden! :)

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Dat heb ik nog nooit eerder gehoord , Zijvandehoek, mijn gyneacoloog gaf mij ook gewoon gelijk groen licht om zwanger te worden .................................................

9. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

hallo

wat zijvandehoek schrijft heeft mijn gyn ook tegen mij verteld, dat je daarom idd beter een menstruatie kan afwachten. Als je gelijk zwanger wordt zonder menstruatie heb je een iets meer verhoogde kans op een miskraam dan als je wacht. Al gaat het om 2 tot 3 % meer. Nu moest ik wegens medische reden ( zwerfden nog oud bloedstolsels) toch eerst menstrueren voor ik weer zwanger mocht worden. De stolsels zouden pas eruit komen als ik ongesteld zou worden. Heb er 8 weken op moeten wachten, maar leek wel of ik ook voor 3 maanden had opgespaard aan bloed. niets beschermde me. Moest echt stil zitten of liggen anders spoot het eruit. Sorry maar ik was echt mega ongesteld, heb wel het idee dat ik daardoor ook volledig schoon was en dat ik er weer ervoor kon gaan. Uiteindelijk hebben wij nog 1 maand gewacht, was er nog niet klaar voor en daarna zijn wij er voor gegaan. Hebben van dag 6 tot dag 20 elke dag geklust en bleef 15 min liggen en ben weer zwanger.

Voor mijn gevoel duurde het allemaal te lang en was er heel erg mee bezig, pas toen we op vakantie waren kon ik het laten rusten.
    Had zoiets van, heb al een zoontje en ik was gelijk zwanger toen we voor een tweede gingen dus het komt goed. We zijn vruchtbaar en wanneer de natuur en mijn lichaam het aankan dan worden we vast weer zwanger. Nou het heeft geloof ik geholpen.

Soms vind ik het wel eens erg, we zijn zo makkelijk zwanger geworden, bij elke zwangerschap en sommige stellen zijn jaren bezig en sommige blijven ongewenst kinderloos. Daarom heb ik ook besloten om aan moeders voor moeders mee te doen, kan ik toch nog anders vrouwen helpen.

GR Samantha

Share This Page