3x licht positief getest en heb geen klachten.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by meid22, Feb 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Ik zit nu op mijn cyclesdag 37 en maak me zorgen. Ik denk nu voor het eerst dat ik zwanger ben. Heb niet veel klachten maar wel een beetje. Ik heb in 4 dagen tijd 3x getest en ze zijn allemaal licht positief. Kan dit iets betekenen? Ik heb de test van huismerk apotheek. Vandaag maar in potje geplast en 5 min gewacht maar toch vaag streepje. Ik hoor ook veel mensen praten over innestelingsbloed, ik heb dat niet gehad. Heeft iedereen dat of alleen sommige mensen. Ik ben nog niet ongesteld en heb geen bloedverlies of bruine afscheiding gehad. Ben 3 maand geleden gestopt met de pil vandaar dat ik mij zorgen maak. Hopelijk kunnen jullie me antwoorden geven en gerust stellen. Alvast bedankt.

Groetjes,
    Meid22

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je bent zwanger hoor!
    Een innestelingsbloeding heb je vaker niet dan wel.
    Het kan zijnd at je zwangerschap nog heel pril is en dat de test daardoor nog niet heel duidelijkis. Maar las je binnen de af te lezen tijd een streep ziet dan ben je zwanger. Je hoeft helemaal geen klachten te hebben, sommige vrouwen hebben nergens last van anderen heel veel, dat zegt verder niets.

Mirjam

3. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Ok, dank jewel.

Ik heb nog een vraag. Als ik zwanger zal zijn dan zal ik het ongeveer nu 4 weken zijn. Ik ben nu ong. 3á4 maand gestopt met de pil, kan dit gevolgen hebben voor het kind? Ik rook ook nog, vind moeilijk om te stoppen. Waar kan ik het beste hulp zoeken? En wat van gevolgen kan het nu al hebben voor de ongeboren baby?

Groetjes,
    Meid22

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Meid22,

zwanger kort nadat je met de pil bent gestopt is geen probleem. Dat je rookt wel. Probeer echt te stoppen, want nu is je kindje zich aan het innestelen en begint de uitwisseling tussen jou en het vruchtje. Als jij rookt, krijgt ook je kindje te maken met de giftige stoffen die in sigaretten zitten en de placenta kan in aanleg al problemen ondervinden. Er zitten zo kalkvlekken in de placenta en van die stukken krijgt je kindje dus al geen voeding meer. Dit kan resulteren in een klein kindje dat veel problemen kan hebben na de geboorte en de kans op doodgeboorte is ook groter. (ook de placenta kan losraken, met alle gevolgen vandien...) Klinkt allemaal heel eng, maar je moet het wel weten. Echt stoppen dus, want een mooiere reden krijg je niet!
    Maar natuurlijk zijn er meerdere manieren om dit te doen. Je kunt als je snel wilt beginnen met stoppen naar de apotheek gaan, die hebben 'stoppen met roken' pakketten en je kunt snel een afspraak maken bij een verloskundige. Die kan je ook advies en tips geven. Ook de huisarts kan dit doen.
    Iedereen weet dat het een verslaving is hoor, daarom is er ook genoeg aan te bieden om je te helpen met stoppen. Maar let ook op een eventueel rokende partner of familie; meeroken is net zo slecht! (en na de geboorte is de kans op wiegendood verhoogd)
    Heel veel succes, want als je echt wil stoppen, weet ik zeker dat het je lukt!

Groetjes Brigitte

5. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Bedankt.

Het klopt, klimkt heel eng. Maar goed ook hoe beter de motivatie is. Ik ga meteen een afspraak maken om hulp erbij te krijgen. Mijn verslaving is erg en wil dat ik hulp heb om erbij te gaan stoppen. Mijn zwangerschap is heel onverwacht maar ben er wel blij mee. Ik ga me best doen.

Groetjes,
    Meid 22

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Heel veel succes, het lukt je vast!

Groetjes Brigitte

7. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Ik heb hulp gevraagd bij stoppen met roken :D. Maar zit nu met iets anders. Ik verwacht dat ik ongeveer een week over tijd ben en test is positief (kan iets minder zijn) en heb sinds vandaag bruinverlies. Het is heel matig en anders dan als ik ongesteld wordt. Het is echt bruin en niet slijmerig ofzo. Moet ik mij nu zorgen maken? Ik had namelijk gisteren buikpijn en nu dit. Zal het een teken kunnen zijn dat het fout zou gaan?

Groetjes,
    Meid22

8. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Meid22,

een beetje oud bloed zoals we dat noemen is niet erg. Dat kan van een geknapt vaatje komen. Kan geen kwaad en zal waarschijnlijk nog wel eens vaker gebeuren. Dat komt doordat alles bij je baarmoeder heel goed doorbloed is en een scheurtje snel kan ontstaan. Wanneer je bloedverlies hebt als bij een menstruatie en er buikkrampen bij krijgt, is het geen goed teken. Maar je kunt sowieso ook wel wat buikpijn hebben van de groei van de baarmoeder. Het klinkt nu nog veel meer zo dat het gewoon eenmalig is geweest, maar het blijft toch altijd wel spannend. Als je het niet vertrouwd zou ik je verloskundige even bellen voor de zekerheid.
    Bij wie heb je hulp gevraagd met stoppen met roken en wat voor manier ga je gebruiken? (wel heel knap hoor!)

Groetjes Brigitte

9. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Bij wie heb je hulp gevraagd met stoppen met roken en wat voor manier ga je gebruiken? (wel heel knap hoor!)

Hallo,

Ik heb met dokter assitenst gebeld en een afspraak gemaakt voor a.s. maandag, eerder kon helaas niet vanwege dat de des betreffende persoon op vakantie is :( Ben nu heel erg aan minderen. Ik rook al lang en best veel, rook nu in ieder geval al de helft minder. Heb aangegeven dat ik er moeite mee heb en er erg getrest van raak en dat is niet goed. Maandag weet ik meer over de behandeling, ik laat het weten.

Over het bruinverlies, het is al weg. Had gister wat last van zal wel oud bloed zijn geweest. Het werd steed lichter. Het leek op bruine afrscheiding, ik denk dat het werd verdunt met mijn afscheiding. Kan dat?
    Ben blij dat er deze site bestaat, je wordt er echt gerustellender van. Het is mijn eerste zwangerschap en vind het best wel spannend.

Groetjes,
    Meid22

10. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Meid22,

je kunt het dan inderdaad wat bruine afscheiding noemen.
    Veel succes met stoppen en houdt vol! Ik hoor het van je.

Groetjes Brigitte

11. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Ben bang dat het fout is gegaan. Gister toch nog wat bruin verlies gehad maar minimaal. En vanochtend toen ik op stond gevoel dat er meer uit kwam en ja hoor. Ik had vanochtend heel donkerrood vlek bloed. Het vloeit niet de hele tijd door. Als ik wc papier langs mijn vaginaal haal (erin) dan is het weer licht bruin met afscheiding. Ben bang dat de menstruatie doorgaat zetten maar even afwachten. Kan ik beter voor de zekerheid nog een test doen of wat denken jullie ervan? Of geeft de test nog zowieso positief aan, dat ik nog een paar dagen moet wachten. Zal het nu wel jammer vinden als het fout gaat, ben er nu helemaal op voorbereid wat er gaat komen.

Groetjes,
    meid22

12. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Ik denk dat het nu zeker een miskraam is. Ik heb kleine bloedpropjes verloren en heb idee dat menstruatie gaat toenemen. Het is jammer. Kan ik beter nog vervolg stappen ondernemen? Bedankt voor jullie steun.

Groetjes,
    Meid22

13. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Mijn menstruatie heeft doorgezet, heb een miskraam :( . Had donkere stolsel (denk dat dat het is) erbij zitten. Bloed is roder dan normaal. Ga nu rustig aan doen en wacht nog een tijdje voordat ik weer zwanger wil worden. Eerst even richten op mijn nieuwe baan. Gister de hele dag hoofdpijn en extreem opgeblazen gevoel gehad, denk dat dat de voortekenen waren. Was op verjaardag dat was dan wel weer vervelend, je gaat er niet windjes laten dus maar vaker een rondje gaan lopen, want anders verging ik van de pijn. Ben dankbaar voor de steun die jullie me hebben gegeven. Stoppen met roken ga ik wel doorzetten voor als er een ongelukje gebeurd dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Heb nu meer last van mijn onderbuik nu het heeft doorgezet.

Groetjes,
    meid22

14. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Mijn menstruatie heeft doorgezet, heb een miskraam :( . Had donkere stolsel (denk dat dat het is) erbij zitten. Bloed is roder dan normaal. Ga nu rustig aan doen en wacht nog een tijdje voordat ik weer zwanger wil worden. Eerst even richten op mijn nieuwe baan. Gister de hele dag hoofdpijn en extreem opgeblazen gevoel gehad, denk dat dat de voortekenen waren. Was op verjaardag dat was dan wel weer vervelend, je gaat er niet windjes laten dus maar vaker een rondje gaan lopen, want anders verging ik van de pijn. Ben dankbaar voor de steun die jullie me hebben gegeven. Stoppen met roken ga ik wel doorzetten voor als er een ongelukje gebeurd dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Heb nu meer last van mijn onderbuik nu het heeft doorgezet.

Groetjes,
    meid22

15. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Moet ik mijn cycles vanaf vandaag weer gaan rekenen? Of hoe gaat dat.

16. meid22

meid22 Actief lid

Feb 14, 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gehad. Sinds gister heb ik menstruatie met donkere slierten, en soort lijm achtig iets vanaf vandaag. Menstruatie is helder bloed. Heb sinds gister buikpijn en vandaag ook, hoelang hoe je ongeveer die buikpijn. Mijn tepehof is ook nog gezwollen en soms nog gevoelinger borsten. Gaat dit ook gauw weg? Heb niet veel klachten van zwangerschap gehad alleen dat sinds ander halve week en obstipatie. Vanaf wanneer moet je cycles weer rekenen en wat kun je verwachten. Kan die hoofdpijn een dag van tevoren een voorteken kunnen zijn geweest en ontzettend opgeblazen gevoel. Was op verjaardag dus liet de winderigheid niet toe maar deed heel pijnlijk en gevoel van ontploffing. Hopelijk krijg ik een antwoord.

Groetjes,
    Meid22

Share This Page