Bruine afscheiding in het begin van zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door firsttime, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Vorige week zaterdag heb ik positief getest met de 2v5 van Kruidvat en zondag stond er netjes in mijn CB digital 1-2 weken zwanger. Mijn laatste menstruatie was 21 februari dus ik ben nu bijna 5 weken zwanger. Alleen sinds gisteren heb ik last van bruine afscheiding. Gisteren heel licht en minimaal en vandaag toch wat meer en een tikkeltje donkerder. Ik heb pas over 3 weken een intake en daarna word ik pas doorverwezen voor een echo. Is er iemand die hier ook mee kampt of mee te maken heeft gehad? Is het een voorbode voor iets slechts of valt het mee? Bruine afscheiding was bij mij altijd een voorbode voor de menstruatie. Meestal 5 dagen voordat ik ongesteld moest worden. Ben er nu dus ook wel erg bang en onzeker over... Ik heb geen heftige buikpijn, gewoon wat lichte krampjes die er (volgens mij) wel een beetje bij horen. Pff, wat een onzekerheid allemaal in de eerste weken al :(

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    dikke knuf!

ik had het bij J. en bij deze ook weer.
    het hoeft niet altijd wat te zeggen bruin verlies.
    Helder rood daarin tegen wel. Dat had ik zelf 3 weken geleden, moet nu rustiger aan doen omdat ze bang zijn voor een vroeggeboorte.

De onzekerheid is zeker normaal in de zwangerschap, dat blijf je bijna de gehele zwangerschap houden onzekerheid. Knuf
    Het wordt alleen minder als je je kindje kunt voelen.

Gefeliciteerd en geniet er van!!

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik zit in hetzelfde schuitje maar ik heb 'geluk' dat ik eigenlijk onderzoeken zou krijgen omdat ik na een jaar nog niet zwanger was. Afgelopen dinsdag is mijn HCG geprikt en morgenvroeg weer. Ik hoop maar dat dat in een stijgende lijn zit. Over twee weken krijg ik een echo om te kijken of het op de goede plek zit. Geruststellen kan ik je dus nog niet.

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik heb het ook gehad toen ik net zwanger was. ik had veel buikpijn en momenten dat het erger was, kreeg ik naderhand wat bruin/rose afscheiding. elke keer weer schrikken.
    ik heb zelfs in het begin een veeg helderrood gehad. dat was zeer waarschijnlijk een geknapt vaatje, nadat ik een zware doos had getild. gelukkig bleef het bij die veeg.

wat vervelend he, die onzekerheid.

dit zou ook ongeveer de tijd zijn dat je normaal ongesteld zou worden/zijn. Het kan heel best zijn dat je lijf er nog wat oude rotzooi uit werkt.

zolang je geen buikpijn hebt, zou ik me, hoe moeilijk ook, proberen geen zorgen te maken.

heel veel sterkte!!

5. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik heb ook bruine afscheiding gehad.. Zo rond de 6/7 weken..
    Heb toen een echo gekregen en het hartje kloptte stevig!

Bij mij was het nog van de innesteling of van het groeien van de baarmoeder zei de vk..

Hoop dat het bij jou ook zo is!

6. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Hoort er echt helemaal bij!!!! Betekent dat t kindje zich lekker warm aan het innestelen is!

7. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb even gebeld met de vk en die vertelde me dat het eigenlijk heel normaal is en veel vaker voorkomt. Ik hoef me geen zorgen te maken maar het wordt voor de zekerheid wel even in het dossier gezet. Als het erger wordt of rood wordt, moet ik weer bellen. Ik heb de intake pas op 17 april en krijg pas rond 11 weken een echo, omdat ze dat vrijwel nooit eerder doen. Wel laat, hoor! Maar goed, ik moet me er maar even overheen gaan zetten en geduld hebben tot week 11...

8. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    goed dat je even gebeld hebt. ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent.

hoe is het nu dan met de afscheiding?

9. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Gisteravond/vannacht/vanmorgen vroeg weer helemaal niks en nu héél licht bruin tijdens het afvegen...

10. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    He meid,
    Ik denk dat je ook geen zorgen hoeft te maken. Ik heb het zelf ook gehad, 2 dagen ofzo. Maar het was heeeel erg weinig. Het was wat oud bloed vermengd met slijm denk ik.
    Kan ook nog van je innesteling zijn en je hoort inderdaad vaker dat je wel eens wat kan verliezen. Zolang het niet veel meer wordt, helderrood en je echt buikpijn heb dan zal het vast goed zitten!

Deel Deze Pagina