Afgelopen vrijdag zou ik dan eindelijk beginnen met IUI. Op cd 2 een uitgangsecho gehad, en de eerste Puregon-spuit gezet. Maar vandaag: Een berichtje op mijn voicemail: 'Sorry mevrouw, maar we hebben een fout gemaakt. U had op cyclusdag 4 of 5 andere medicatie moeten hebben. U zit nu op cyclusdag 7, dus dat lukt niet meer. Dan moeten we ons maar richten op de volgende maand. Sorry, sorry, sorry...' WAAAAAT???!!! Uiteraard kan ik ze nu niet meer bereiken, en reken maar dat ik morgenochtend meteen aan de telefoon hang! Ik heb nu 6 keer 75 eenheden Puregon gespoten. Voor de kat z'n kut dus. En nu? Condooms? Doorgaan? Stoppen? Kan één van jullie me misschien vertellen wat de normale gang van zaken dan wél is? Echt, ik heb net flink zitten brullen....
Hoi, ik heb (nog) geen IUI gehad, maar als ik het goed begrijp moet je gewoon Puregon spuiten net zo lang totdat de foll groot genoeg is. Dan zet je de Pregnyl en ik geloof de volgende dag heb je de IUI. Je moet natuurlijk dan ook regelmatig een fm hebben. Weet niet of je vandaag gespoten hebt, maar zo niet, dan zou ik dat gewoon doen en morgen inderdaad meteen bellen. Succes, meid!
Precies wat je schrijft heb ik gedaan. Vandaag al gespoten. Maar nu had die vrouw het er op mijn voicemail over dat ik op cd5 een ander medicijn had moeten hebben. Iemand enig idee? Zou deze IUI nog te redden zijn? Als ik morgen bel, zou ik graag al wat ervaringen van jullie hebben, zodat ik alternatieven of een plan B kan aandragen.
Meisje wat ik ken heeft echt op de manier die ik heb beschreven haar IUI's gehad! Je moet voor IVF wel verschillende hormonen spuiten. Wie weet vergist ze zich? Dat hoop ik in ieder geval voor je. Ik spuit nu hormonen, maar doe geen IUI. Als ik niet zwanger raak binnen een half jaar, dan ga ik IUI doen, maar dan hoef ik niets anders te doen dan nu, behalve dan de inseminatie!
Hopelijk vergist ze zich met IVF inderdaad... Zou ook wat zijn; zou ik nu stoppen met de Puregon, en hoor ik morgen dat ik niet had mogen stoppen, is de IUI alsnog van de baan? Maargoed, ik heb vanmorgen al gespoten. En ik bel morgen meteen, kan dan na dat gesprek volgens schema doorspuiten. Ik ben ook geneigd om te denken dat als we het moment van eisprong enigszins kunnen bepalen door fm's en Pregnyl, dat ik geen idee heb wat er dan mis is..?
Denk inderdaad dat ze zich vergist met IVF. Ik heb meerdere gestimuleerde IUI's gehad, allemaal met 75 EH puregon. No problem. Ik zou gewoon spuiten (heb je al gedaan toch?) en morgen even bellen. Laat ze je deze maand niet afpakken hoor! Als ik het zo lees lijkt me dat nergens voor nodig... Sterkte!
Ik zat te denken aan een platlegger (lucrin of decapeptyl), dus om te voorkomen dat je eisprong te vroeg zal zijn... Maar dat lijkt me weer gek want 1) niet elk ZH gebruikt een platlegger bij IUI of OI 2) meestal moeten meiden op CD2 starten met de platlegger en niet pas op CD5, maar cetrotide gebruik je vaak wel pas later, maar meestal ook later dan CD5... Morgen maar ff bellen en dan vragen of je de arts mag spreken. Ondertussen gewoon doorspuiten voor het geval dat de telefoondame een verkeerde patient heeft gebeld!
Hmmm.... ik heb de voicemail nog eens goed beluisterd (een keer of zes) en meegeschreven: 'Hoi, met [voornaam] van de fertiliteitsafdeling. Ik ben bang dat we iets fout hebben gedaan met het inplannen van je afspraak. Je hebt op vrijdag om 9:15 een afspraak staan voor een echo. Maar bij het inplannen van het spreekuur zie ik dat je een ander soort medicatie moet hebben. Bij die medicatie moet je op cyclusdag 3 of 4 beginnen, en ook een echo hebben. Je zit nu op cyclusdag 6, dus ik ben bang dat het niet meer gaat lukken en dat we naar volgende maand moeten uitwijken. Sorry hiervoor.' Hmmmm.... zou ze de echo van afgelopen vrijdag bedoelen? Toen zat ik op cyclusdag 2, en ben ik begonnen met de Puregon. Zou ze niet weten dat ik al aan de Puregon zit, en denken dat ik vrijdag aanstaande pas begin? Volgens mij is zij de gene die de afspraak met me heeft gemaakt. Een soort van secretaresse dus. En ik kan me niet herinneren of zij heeft meegekregen dat ik echt al begonnen ben. Het ging vrijdag allemaal vrij snel en onverwacht, en dat hebben voor zover ik me kan herinneren alleen mevrouw de fertiliteitsarts en de verpleegster die me de prikinstructie gaf, meegekregen... Ik kwam oorspronkelijk alleen voor het evaluatiegesprek van het HSG. Op het schema van de fertiliteitsarts stond een cyclusplaatje waarin - naar ik meen - de behandeling op cyclusdag 2 of 3 zou beginnen. Het was vrijdag (dag 2), dus zaterdags of zondags was geen optie. En maandags zou te laat zijn, vandaar al begonnen. En dat weet die secretaresse misschien niet... Het kon nog wel eens met een sisser aflopen... I hope so....
Als ik dit zo lees denk ik echt dat zij zich vergist en zich niet met je behandeling moet bemoeien, dat kan je arts beter doen
Ik hoop het zo. Maar ze heeft het over 'een ANDER soort medicatie', niet over dat ik 'al had moeten starten met medicatie'. Dat brengt me dan weer aan het twijfelen...
Assistentes... breek me de bek er niet van los!... Kan ik nog een boekje over schrijven... Klinkt alsof ze geen idee heeft wat ze nu precies moest doorbellen van de dokter... (iets met de klok en de klepel...) Heb het gevoel dat dit helemaal goed gaat komen!
Ik heb bij de IUI's ook altijd puregon gespoten en verder helemaal niks. Zou niet weten wat ze dan voor 'andere medicatie' bedoelt. Ik denk ook dat zij flink in de war is... Duim voor je dat ik gelijk heb
Ik zeg: doorspuiten hoor! En ook erop staan dat je vrijdag je echo hebt en dan kun je het checken. Pas bij de echo kunnen ze er wat zinnigs van zeggen en zien hoeveel eitjes / of er een eitje groeit. Echt meis, morgen bellen en zeggen dat je je afspraak van vrijdag door wil laten gaan!!! Wat Maartje en de rest hier zeggen: dit gaat echt nog wel goedkomen!!!! Sterkte en hou ons op de hoogte meis! xxxx *zucht, sommige assistentes...*
Situatie uitgelegd aan de mevrouw die ik aan de telefoon had. (Een andere als die van de voicemail.) Uitgelegd dat ik denk dat het op een misverstand berust, en dat de mevrouw van de voicemail denkt dat ik nog moet beginnen. Het lijkt haar inderdaad zeer aannemelijk, ze overlegt met de doc en belt me zo terug. *duimduimvingerduim*
YESSSS!!!! Het was inderdaad een miscommunicatie, en ik kan gewoon volgens plan doorgaan met de Puregon, en morgen de eerste follikelmeting hebben! Man-o-man, heb ik daarvoor zo gebruld en koppijn gehad gisteren? Hoe dan ook, ik ben superopgelucht!!! Bedankt allemaal voor jullie meedenken en dat ik even hier mijn frustraties mocht neerleggen.
TOPPIE!!! Blij voor je dat je er deze ronde gewoon helemaal voor kunt gaan! Nu eerst even wat Zen-oefeningen om weer helemaal tot rust te komen en dan lekker doorspuiten! Hoop dat het een goede ronde wordt.