3x vroege miskramen wie nog meer? onderzoek enzo?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sugarblossom, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb 14 januari mijn 3e vroege miskraam gehad en ben door mijn huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog.

Ik weet het we zijn nog maar een half jaar bezig maar denk ook vanwege mijn achtergrond en miskramen (bij mijn zus) enzv. dat ik sneller naar de gyn ben gestuurd. 3 vroege miskramen is dan ook niet niks natuurlijk (ze zei wel dat ik vruchtbaar was maar de innesteling of iets gewoon mis gaat misschien)

Ben bang dat ik dalijk weet dat ik weer zwanger ben en dat het weer afbreekt dan ga ik toch mijn hoop opgeven! Ik moet nog 1 week en een dag wachten, vind het wel spannend maar ook wel weer eng en vooral voor de uitslag dalijk zien ze iets afwijkend ofzo :(

Nu is mijn vraag wie heeft er op dit moment ook zoveel vroege miskramen gehad? wat voor onderzoeken kregen jullie? Mijn vriend moet ook mee.. weet nog niet precies wat ze gaan doen enzo ben ook allang niet meer voor mezelf in het ziekenhuis geweest brr... ben dus benieuwd naar jullie ervaring hier mee!

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Niemand?

3. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    wat ontzettend vervelend en verdrietig dat je in zo een korte tijd drie miskramen hebt gehad!
    ik ben zelf nog nooit zwanger geweest en kan je dus niets uit eigen ervaring over de onderzoeken vertellen.
    ik heb wel tijdens mijn opleiding een paar maaden coschappen gedaan bij gyneacologie en toen heb ik dus ook een aantal patienten gezien in dezelde situatie als jij.
    Wat ze in dat ziekennhuis deden was in elk geval een inwendige echo om te kijken of de vorm van de baarmoeder goed was, en de eileiders en eierstokken bekijken.
    Verder werd een uitgebreid bloedonderzoek gedaan om te kijken of moeder antistoffen aanmaakt tegen een vrucht, en er werd chromosoom onderzoek gedaan zowel bij vader als moeder. Omdat er door chromosoomafwijkingen eerder een miskraam ontstaat.
    Ik moet zeggen dat bij de patienten die ik toen gezien heb er allemaal niets uit was gekomen. De uitslag was toen dat het helaas gewoon hele erge pech was.

Ik hoop dat je zo toch iets wijzer bent geworden! heel veel sterkte ermee! liefs suuuus

4. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Misschien kun je je vraag ook beter stellen onder het kopje miskraam, bij zwanger zijn? mogelijk zijn daar meiden die hetzelfde als jou meegemaakt hebben....

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Allereerst wat ontzettend erg dat je dit 3x mee hebt moeten maken. Ik heb 2 keer een vroege miskraam gehad. De 3e keer ging het dus wel goed en waren bij ons verdere onderzoeken niet nodig. Ik wil je veel sterkte wensen en vertrouw erop dat het goed komt

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja ik heb ervaring helaas. Ik weet niet precies wat jij verstaat onder vroege mk. Bij mij gaat het rond de 6 weken steeds mis.
    Mijn ervaring is dat je bijna beter kunt zeggen dat je niet zwanger kunt worden. Dan worden er veel meer en uitgebreide onderzoeken gedaan.
    Standaard nu is bloed en chromosonenonderzoek. Als je geluk heb komt daar iets simpels uit. stolling oid. Als je pech hebt komt er niets uit..

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt @Suuuus, voor je verhaal over wat er misschien allemaal gaat gebeuren. Dan zal dat bij mij in het geval ook zo wel gaan! Anders ga ik het daar nog een keer vragen.. wist niet precies waaronder ik dit moest schrijven.

@vruchtje24
    Wat naar voor jou ook :( maar wel fijn dat je toch nog wel bent zwanger geraakt na die 2 mk! Bedankt meis het geeft me wel weer hoop!

@Nanette77
    Licht positest en flinke krampen met veel bloed en van die vieze stolsels bloed (van die rare draderige/wolkjes bloed) sorry voor het vieze! kwamen eruit (zal je vast wel wel weten) Weet wel dat een vroege miskraam anders voelt als een normale menstruatie wat ik ervaar en laatst hele erge kramp in m'n benen staan ho maar. Laat staan je bent 9 weken of verder dan wil ik dat niet weten hoe dat voelt brrr. Hopelijk gaat het bij jou ook ook een keer goed en blijft het zitten! Bedankt nog voor je reactie :)

8. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hoi Sugerblossom,

Heb het met je te doen. Ik heb 2 miskramen achter de rug en bij mij wilde de gyn alleen een chromosomenonderzoek laten doen. Dit hebben we dan ook laten doen. Op eigen initiatief een afspraak gemaakt bij ST. Geertgen kliniek en konden we na 6 weken al terecht! Daar is mijn bloed (dus schildklier, progesterongehalte, prolactine, foliumzuur, B12 etc) 7 dagen na eisprong geprikt en alles was keurig, zelfs boven het gemiddelde! Ik kon dan nu ook pas accepteren dat het hoogstwaarschijnlijk echt 2x dikke pech is geweest. In die zelfde maand zwanger geworden en alles lijkt erop dat het nu wel goed gaat!!
    Uit chromosomenonderzoek is trouwens ook niks gekomen! We zijn dus "normaal" verklaard!

Ik hoop dat je de rust kan vinden om alles een plekkie te geven en laat je echt niet zomaar iets wijs maken!!
    Heel veel succes en ga duimen dat de volgende x een plakkertje word!!!

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hoi aankomende mama, (als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap!)

wow 6 weken wachten ik wordt nu al gek van het wachten. Echt superrrr het toch nog gelukt is bij jullie ik duim voor je dat nu ook alles echt goed blijft gaan! Ik moet maar eens proberen om weer positief ertegen op te gaan kijken maar soms heb je wel eens zo dip en dan vraag je je van alles af. Bedankt voor je geruststellend berichtje! :)

10. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Ik heb ook zo verschrikkelijk getwijfeld over mezelf en was zo enorm teleurgesteld op mijn lichaam en dan in 1x had ik mijn vechtlust weer terug. Het wisselde heel erg. Ik had in ieder geval voor mezelf besloten dat als er niks uit kwam ik het ook echt een plekkie "moest" geven en niet moest blijven "hangen", als je begrijpt wat ik bedoel! ;)
    In die wachttijd van 6 weken heb ik vooral veel gelezen op de het internet zodat ik me niks wijs kon laten maken!!

Ik blijf je volgen...;)

11. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik heb nu 3 MA gehad. Waarvan 2x een lege vruchtzak de eerste met 11 wk eruit kwam en de 2e eruit laten halen met 9 wk. Toen een gezonde zoon gekregen.
    En de laatste is met 9wk overleden en met 13 wk eruit gehaald.

Bij mij is er na die 2 ma al onderzoek gedaan want ik loop zo ie zo op het zh. Toen kwam er hyperhomocysteinemie uit. een stoffwisselings ziekte die hart en bloedvaat problemen, miskramen, placenta loslating en HELPP veroorzaakt. Heb toen 50mg B6 en B11(foliumzuur)5mg gekregen en toen was ik zw van mijn zoontje.

Toen we weer zw wilde worden weer alles geslikt was gelijk zw en ging ook goed tot 9 wk want ik had te kort alles geslikt je moet zeker 3mnd voor een zw slikken.Of het ook echt daar door komt blijft gissen.

Maar ze zeggen altijd er komt toch bijna nooit wat uit. Nou dit x wel dus.

Doordat zw te weinig voeding krijgen bij de aanleg van het zenuwstelsel gaat het vruchtje dood.

Wie weet komt er bij jou ook wat uit of niet ik vindt het altijd een beetje dubbel.Maar zoals je ziet is het soms makkelijk op te lossen.

Veel succes met alle onderzoeken.

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ja raar he? heb ik zelf ook ben zo onzeker als wat nu op mijn lichaam! Vind wel goed van je zou ik ook moeten doen als ik de uitslag hebt gekregen. Wat heb jij gelezen op internet dan? :)

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Snelly
    Jeee :$:( dat is ook niet niks! Gelukkig toch nog een gezonde zoon je zult toen vast wel blij zijn geweest dat het eindelijk goed ging, was dat na dat je 50mg B6 en B11 kreeg? wat goed!

Klinkt goed die vitamine, zo zie je maar weer! Ik slik nu een paar weken Puur Mama van Vsm met foliumzuur en foliumzuur slik ik al een half jaar maar dat waren toen die goedkope Etos pilletjes. Dankjewel nog!! ;)

14. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    wij hebben ook 3 miskramen gehad alle 3 rond de 6.5 week
    wij hebben eerst 2 miskramen gehad toen een gezond kindje en nu pas weer een miskraam elke keer klopt het hartje wel maar dat is dus al snel over.
    wij zijn nu ook bezig met onderzoeken inderdaad zoals hier al genoemd is chromosomen en stolling wij hopen eind van de maand de laatste uitslagen te krijgen zodat we weer verder kunnen (we moesten wachten van de gyn tot alle uitslagen binnen waren helaas)
    hopenlijk ben je snel weer zwanger en gaat het goed!!

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Mimi.. ook verschrikkelijk om mee te maken zeg. Ik wens jullie ook een kleine wonder toe! Spannend die uitslagen succes voor jullie!

16. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    ja dat was na de pillen. Zo simpel opgelost gelukkig maar. Ik hoop voor jou dat je snel een wonder in je handen mag houden.

17. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hier ook 3 mk. eerst een mk rond 7 wk toen een gezonde zoon daarna een vmk met 5 wk en de laatste was ook met 5 wk. Ik heb 2 mnd geleden bloed moeten prikken in het zh en volgende week krijgen we de uitslag, ben erg benieuwd.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oke wel fijn dat het gehlopen heeft he meis? ;) Ik hoop het!! :)

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Poeh even erg spannend voor je zeg! Laat je nog wat weten? heel veel succes voor jullie ook! *Knuff*

20. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

ik laat het zeker nog weten! Bedankt voor je intresse!
    en ook een digi knuffel voor jou!

Deel Deze Pagina