Na mislukte IVF spontaan zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nina29, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina29

Nina29 Lid

12 mrt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Leuk om dit forum gevonden te hebben. Ik denk wel dat het fijn is om zo nu en dan wat met anderen te delen. Misschien herkennen mensen mijn verhaal. Ik ben Nina 29 jaar. Ruim 7 jaar geleden raakte ik spontaan zwanger van onze dochter. Na 2 jaar hadden we besloten om voor een tweede kindje te gaan. Na twee miskramen kwam we in het ziekenhuis terecht. De medische molen. Ik heb een lichte vorm van PCOS. We hebben vijf jaar in het ziekenhuis gelopen. Totaal 14 maanden Clomid geslikt, daarna 6 IUI pogingen en vervolgens 3 IVF pogingen. Helaas zonder resultaat. Onze laatste poging was in maart 2013. Inmiddels zijn we een jaar verder en ontdekte ik gister dat ik zwanger ben. Wij kunnen het bijna niet geloven. Gelukkig laat mijn lichaam mij goed voelen dat het echt zo is. Met name last van mijn borsten en vaak plassen. Vandaag heb ik het ziekenhuis gebeld of voor ons een echo met 7 weken mogelijk is, want ik ben erg onzeker omdat het al twee keer eerder mis is gegaan. Dus aan de ene kant ben ik heel blij, maar aan de andere kant ben ik bang. Zijn er vrouwen die mijn verhaal herkennen?

Groetjes,
    Nina

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Nina, ik heb wel ervaring met de mmm, maar heb alleen hormoonstimulatie hoeven te gebruiken. Met hulp daarvan zwanger geworden.

Maar wat fijn dat je zwanger bent!! Dikke proficiat. Ik kan me voorstellen dat het wel spannend voor je is. Met hoeveel weken heb je de vorige keren de miskramen gehad? Hopelijk is dit een plakker en wordt het een gezonde en sterke beeb.

3. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Nina,
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik denk dat je hier op de juiste plek zit om je verhaal te delen, en advies te krijgen mocht je dit nodig hebben.
    Ik kan me je angst heel goed voorstellen en hoop dat je snel een echo krijgt!
    Probeer ondanks de angst te genieten!

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Kan me voorstellen dat het een hele onzekere en spannende periode voor jullie gaat worden! Hopelijk krijg je snel een echo met wat duidelijkheid en blijft het kleintje gewoon lekker bij je plakken!

5. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Ja heb zelf 6 iui en 1 ivf poging gehad en nu zwanger van ons eerste kindje.

6. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier hebben we 5 jaar over Milan gedaan in het eerste jaar raakte ik 4x zwanger alleen ging dit mis.. en toen werd ik niet meer zwanger
    na 2 jaar zijn ze onderzoeken gestart en hieruit bleek dat mijn man weinig levend zaad had en ik een schildklierafwijking.
    Toen zijn we een icsi traject gestart alleen dit mislukte (had 18 embryo's waarvan 6 een goede kwaliteit had.) We hadden in mei 2012 besloten om even pauze te nemen en dan in oktober weer te beginnen maar dan in Düsseldorf.
    In Juni werd ik op een ochtend wakker en dacht he?? ik voel me gewoon zwanger.. maar was bang dat ik schijnzwanger was dus ik een test halen en die was hartstikke positief! in febr. 2013 is onze zoon geboren.
    Toen hadden we zoiets van we willen wel een tweede en we zien wel wat er gebeurd.. en nu ben ik 29 weken zwanger van onze tweede.

7. Nina29

Nina29 Lid

12 mrt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

@leen82, mijn vorige zwangerschappen gingen mis bij ongeveer zeven weken. Dus een erg spannende tijd nu. Ik zie net dat jij al goed op weg bent naar de 12 weken. Gefeliciteerd!

@moesje1 Bedankt! Wel fijn om af en toe wat van andere zwangere vrouwen te horen.

@blike1987 Bedankt voor je reactie. :)

@marjolinos Wat super dat je na het ziekenhuisgebeuren toch zwanger bent geraakt. Geniet van je zwangerschap!

@hanneke88 Wat geweldig dat het eindelijk goed is gekomen. Het moet vast zwaar geweest zijn.

Geniet allemaal van jullie zwangerschap! Ik neem rustig de tijd om te wennen aan het idee. Het ziekenhuis belt mij vandaag terug om te laten weten wanneer ik langs kan komen.

Tot horens! :)

8. Nina29

Nina29 Lid

12 mrt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net terug gebeld door het ziekenhuis. We mogen 28 maart komen voor een echo. Nog twee weken moet ik geduld hebben. Met het zonnetje buiten moet dat vast lukken. :)

9. rsp

rsp Lid

6 aug 2013
    50
    0
    0
    Jeetje wat een super nieuws zeg! Gefeliciteerd!

(Hier geen ervaring in de mmm)

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Super nieuws!

Hier met ex 6jr mmm. Overstimulatie, onderstimulatie, lege follikels, laprascopie etc..
    Nu met nieuwe vriend onverwachts zwanger voor de 2e keer! Eerste keer helaas mk.

Nog 2 weken wacht, hoop dat het zo voorbij vliegt!

11. Ariane

Ariane Actief lid

24 jun 2010
    108
    0
    0
    Geen ervaring, maar wat een bijzonder verhaal! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop voor je dat de komende twee weken voorbij vliegen :)

12. Nina29

Nina29 Lid

12 mrt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kieskies,

Wat spannend! Je bent nu dus 4 weken zwanger? Of ben je al verder?

En RSP bedankt! Jij bent al 15 weken! Voelt vast goed!

13. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Wat een geweldig nieuws. Gefeliciteerd!!!

Hier ook een wonder van een nieuws. Daarom snap ik je ongeloof ook zo. Ik ben al bijna 7 jaar bezig en heb 2.5 jaar geleden een miskraam gehad. Afgelopen dinsdag hadden wij met 5 andere paren de uitleg over IVF en heb toen alle medicatie meegekregen naar huis. Dinsdag moest ik ook ongesteld worden en woensdag toen ik wakker werd was ik het nog niet en dacht: ach laat ik maar weer eens een test doen. Na 15 minuten keek ik een keer want was het alweer vergeten (tjsa dat krijg je met jarenlang negatief testen) gewoon dik positief :)

vandaag 4 weken en 3 dagen. Volgende week al een echo. Hopelijk is er wel iets te zien.

14. Nina29

Nina29 Lid

12 mrt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ariane dankjewel voor je reactie!

@Gabbel, wat een fantastisch nieuws zeg! Ik ben echt heel blij voor jullie! Het IVF traject is niet namelijk niet niks. Wij zijn dus allebei even ver zwanger! Leuk! Wat hebben jullie al vroeg een echo. Dan kunnen ze het hartje toch nog niet zien kloppen? Welke dag heb je de echo? Laat je weten hoe het was?

Ik voel mij nog steeds flink zwanger! Ik moet nog ruim 1,5 week wachten op de echo...gelukkig vliegen de dagen voorbij!

15. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Spannend allemaal hé. Leuk dat we gelijk lopen. Hier ook allemaal gelukkig nog milde klachtjes.

ik heb operaties aan eileiders gehad waardoor ze betijds moeten weten of het vruchtje wel in me baarmoeder zit ipv me eileider. Ik heb ook nog eens pco en me cyclussen zijn dus ook van het padje. Me laatste menstruatie was 9 januari en daar gaat het ziekenhuis dus vanuit. Maar ik heb duidelijk me ei gevoeld op 24 februari dus kan ik het zo uitrekenen.

Heb jij veel klachten? Zoja waar heb je zoal last van?

16. Nina29

Nina29 Lid

12 mrt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is het inderdaad heel spannend! Ik heb ook PCOS, een lichte vorm. Mijn laatste menstruatie was 1 februari. Meestal heb ik geen cyclus of een cyclus van ruim 5 weken. Ik verwacht daarom nu 4,5 week zwanger te zijn.

Ik heb alleen last van mijn borsten. Ze zijn gevoelig, maar dat geeft niks. De afgelopen dagen af en toe hoofdpijn en mijn darmen erg van slag. Maar ik neem het voor lief en om eerlijk te zijn vind ik het erg fijn voelen dat ik dingen voel.

Rustig aan de komende dagen en ik ga duimen voor je echo!!

17. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Ow jij ook zulke cyclussen.
    Leuk jou 'klachtjes' zo te lezen want ik heb echt precies het zelfde als jij :)
    Ik heb altijd al name ei last van me borsten maar nu zijn ze ook echt al voller. Hier ook de darmen van slag. Ik heb ook de ziekte van Crohn en heb sins een jaar nu andere medicatie en goede ontlasting alleen nu sins een paar dagen diaree dus ook een beetje van slag. En idd wat je zeg ik neem ook echt alle klachten voor lief! Heb al zoveel voor moeten doorstaan om zwanger te worden. Ik zei al tegen vriendlief. Al moet ik van week 4 tot week 40 op bed liggen of wat dan nog dan hou ik nog een glimlach op me gezicht.

il duim ook echt voor jou wijffie! Al die ellende die je ervoor heb moeten doen. Het is je echt gegund!

18. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!

Hier ook zoiets meegemaakt:D
    Bij de oudste hebben we er 3,5 jaar over gedaan. 2de icsi poging was raak
    We hadden 1 cryo en dat werd ons zoontje
    En nu dus onverwachts spontaan zwanger..
    21 dec laatste ongesteldheid
    En voelde paar weken later me eisprong. Dacht nog nu maar even rustig aan doen:p niet dat ik verwachte zwanger te raken.
    En 2 weken later dus geen ongie. En 2 dagen na nod een test gedaan en die was positief:( Viel haast van me stoel af.

Bij ons was de rede van icsi pco bij mij
    En zeer slecht zaad bij ml.
    2de icsi was zelfs een zoekicsi.
    Had 0-0,9 mil zaadjes.
    Dus we hebben echt de loterij gewonnen

19. Nina29

Nina29 Lid

12 mrt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    ICSIwonder, dat is wel heel bijzonder!!

Gabbel, dankjewel!

Ik blijf jullie op de hoogte houden. Nog 1,5 week voor mijn echo. :)

20. Nina29

Nina29 Lid

12 mrt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

De eerste werkdag zit er weer op. Ik merk dat ik de laatste veel meer moe ben als een week geleden. Dit herken ik niet van mijn eerste zwangerschap. Als mijn zwangerschap goed is dan neem ik alles voor lief.

Hoe voelen jullie je?

Groetjes,

Deel Deze Pagina