Feestje op dinsdagmiddag?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by cupcakes, Jun 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick is dit jaar op een dinsdag jarig, zijn eerste verjaardag op school!

Hij viert zijn verjaardag voor familie al op 23 juni samen met zijn broertje, dus op zijn verjaardag 3 juli komt er verder geen visite.
    We zitten te denken om dan zijn feestje voor de kinderen uit zijn klas te vieren, maar ik twijfel of dat wel slim is na zo'n lange dag.

Mijn man is die dinsdagmiddag ook vrij, dus wel handig dat hij er ook is en voor Rick is het natuurlijk leuk dat zijn verjaardag dan echt feest is. Die week is de laatste week voor de zomervakantie, dus later kan het ook niet en de woensdag middag is dan niet zo handig omdat mijn man dan weer vrij zou moeten nemen.

Wat zouden jullie ervan vinden als je zoon/dochter uitgenodigd zou worden voor een feestje op dinsdag? Dus direct uit school (school is 15.oo uur uit tot ong. half 6? Te lange dag? Of wel ok?

Het gaat dus om 5 kinderen van 4,5 en 6 jaar (groep 1/2 combi)

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hebben dan niet heel veel kindjes al clubjes/zwemles?

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik zou het geen probleem vinden. Dan maar een keer niet naar sport oid. Weet niet wat dan je bedoeling verder is, neem je ze dan uit school mee naar huis? Want misschien is het voor sommige kindjes wel het eerste feestje?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier hebben veel kinderen bso op dinsdag, maar als je ze meteen uit school mee neemt is dat natuurlijk geen probleem. En ik vind de dinsdag wel handig, omdat ze hier op woensdag de hele dag vrij zijn.

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Of ze nou naar de BSO gaat of naar een feestje zou mij niet uitmaken. Ik zou het wel vervelend vinden als ik haar op moet halen op een tijdstip dat ze normaal nog op de BSO is, want dan betekent het dat ik eerder weg moet van mijn werk.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Van de BSO had ik al bedacht dat ik met de betreffende ouders dan even af zal stemmen wat handig is. Rick gaat normaal gesproken ook naar de BSO op dinsdag.

Ik zou het geen probleem vinden om die kinderen meteen vanuit school mee te nemen en ze hier te houden tot de ouders vrij zijn. De meeste kinderen worden ook niet later dan half 6 opgehaald bij de BSO.
    De school is ong. 5 minuten lopen, dus de kinderen kunnen makkelijk meelopen.
    Woensdag hebben ze hier een halve dag school dus dan zou je een wat langere middag hebben.

Verder wil ik het wel simpel houden, dus thuis iets lekker eten en drinken, kadootjes uitpakken en wat ouderwetse spelletjes doen of knutselen oid.

Rick is er alleen nog niet over uit welke kindjes hij uit wil nodigen elke keer wordt het een ander lijstje.
    Dat is ook nog zo iets, als het aan hem ligt komen er 4 meisjes en 1 jongen geloof ik, aan de ene kant denk ik dan: dat moet toch niet uitmaken? Maar aan de andere kant denk ik: het moeten toch wel meer jongens dan meiden zijn? Probeer hem nu wel een klein beetje te sturen naar 3 jongens en 2 meisjes.
    Wat zouden jullie in zo'n geval doen?

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het niet zo'n probleem vinden denk ik ;). Dinsdag zou wel een rotdag zijn voor ons: normaal gezien werk ik dan tot heel laat (pas thuis als kinderen al slapen) en mn man werkt ook en is pas na half 6 thuis. Als hij dan nog M zou moeten afhalen én nog met 2 andere kinderen zit ... ik weet niet of hij daar blij van zou worden ;). Maar goed, misschien zou je in dat soort situaties kunnen aanbieden om 'zo'n kindje' thuis te brengen :)

Al wil M 5 jongens uitnodigen ... prima. Op haar 4e verjaardag waren er 2 jongens, 3 meiden. Als haar vriendje N had gekund was het 3 jongens, 2 meiden geweest. Ik denk dat haar 5e verjaardag wat unisekser is: de meeste jongens vindt ze 'stom' ...

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Lijkt me ook best kunnen.

Maar ik zou het een half uur eerder laten stoppen. Om 17.00 uur is mijn dochter vaak helemaal afgedraaid.

Dus van 15.00 tot 17.00 uur.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Nog even een extra vraagje hierover: een collega zei dat het bij hun school wel gebruikelijk is dat het met middag- of avondeten is.

Zou het te lang zijn om het tot half 7 te doen en dan met eten erbij? Dan hebben we met alles net wat meer tijd. De kinderen wonen allemaal dichtbij dus kunnen ze uiterlijk kwart voor 7 thuis zijn.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@pinkpuma: en als ze echt afgedraaid zijn tegen die tijd... Filmpje startklaar leggen. Kunnen ze op de bank tv kijken tot ze afgehaald worden.

Overigens is dinsdags hier ook een bso-dag en zou ik dan hooguit vragen of ik dr om 6 uur kan komen halen omdat ik nou eenmaal tot 5 werk :)
    Verder zou ik het echt geen probleem vinden.. En ik denk niet dat ze van een kinderfeestje moeier zou worden dan van de bso :)

11. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb net mijn zoontjes eerste kinderfeestje achter de rug. Wij hebben het gedaan op zaterdagochtend van 10.30u tot 13.00u, misschien ook nog een tip.

Ik vond 2 1/2 uur lang zat, als ik jou was zou ik het feestje tot max. 18.00 laten duren. Gewoon om 17.30u gaan eten (als je het eten inclusief doet) en daarna naar huis. Hier aten we (kant en klare) pannenkoeken, met een minuutje of 20 was dat wel klaar.

Ik zou het geen probleem vinden als mijn zoontje op dinsdagmiddag een feestje zou hebben.
    Ook hier hebben we te maken met BSO, maar als dat goed wordt afgestemd moet het geen probleem zijn.

12. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik zou het idd met eten erbij doen, dus tot 6 uur/half 7 of zo. Lekker patatjes of pannenkoeken eten met z'n allen als afsluiting. Kunnen ze eenmaal thuis gelijk naar bed, haha.

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    De uitnodigingen zijn inmiddels naar de kindjes en het wordt idd gewoon dinsdag en dan direct uit school tot half 7, dus incl eten.

We moeten nu alleen nog activiteiten verzinnen.

Een zaterdag was trouwens ook geen optie, want afgelopen zaterdag was mn jongste jarig, volgende week zomerfeest van het kinderdagverblijf en de week erop zijn we al op vakantie.

Share This Page