hoi meiden! ik heb een vraag.. en misschien een hele stomme.. maar wij gaan deze week beginnen met ovutesten. wanneer is het dan verstandig om te klussen? als je een heel licht streepje ziet of alleen als ie heel duidelijk is? want je ei springt niet meteen toch als je een duidelijke streep hebt? en iedere dag klussen is ook niet goed, dus moet het wel goed timen! haha! het is allemaal nog zo nieuw en spannend! alvast bedankt!!
als de teststreep net zo duidelijk of duidelijker is als de controlestreep, dan is je test positief. en dan spring je ei binnen 24 tot 48 uur. succes!
tja, hierover verschillende de meningen ook weer. Ik zou klussen op de dag van een positieve test, de dag erna en voor de zekerheid ook nog de dag daarna. haha En ik las hier laatst een topic van iemand die schreef dat haar ei vijf dagen na een positieve test sprong. Dus gewoon nog even doorgaan met klussen.
Ik vraag me dit ook af. Sommige zeggen dat elke dag klussen niet verstandig is.... Wat vinden jullie; op de avond van de positieve test, of de dag erna of allebei? X
Ik zou, als ik op de dag zelf niet zou klussen, bang zijn dat ik hem net zou missen. Dus ik zou zelf zeker die avond klussen. En dan de dagen erna ook nog een paar keer.
Dank je Tara! Je hoort zoveel verschillende verhalen wat nu wel of niet goed zou zijn.... Ik ga gewoon voor de dag van de positieve test, de dag daarna en de dag weer na. We zien wel! Hopelijk hoeven we niet heel lang meer te wachten!
Ik had er altijd een paar bijna positief , dus bij een licht/duidelijk streepje begon ik en dan om de dag. Als ik een knaller had ook op die dag en de dag erna en daarna net zo lang tot mn temp omhoog ging. ik ben er achter gekomen dat mijn ei springt op de dag dat ik de knaller zie. En ben niet de enige. Ga er dus niet vanuit dat hij pas 24-48uur later springt. Succes!
bedankt voor alle tips! dus gelijk klussen als ie duidelijk zichtbaar is die streep! maar de meeste zeggen dat ze dan iedere dag klussen.. daar zijn de meningen volgens mij ook over verdeeld? om de dag is toch beter?? of heeft iedere dag toch wel zin??
Gewoon om de dag klussen Een dagelijkse ejaculatie kan uitputting veroorzaken van de voorraad zaadcellen. Maar ook dat te lang sparen niet goed is voor de kwaliteit van de zaadcellen. Om de twee tot drie dagen in bed duiken zou de kwaliteit van het sperma optimaal houden. Beperk vrijen dus zeker niet enkel tot die dagen dat je vruchtbaar bent. Twee tot drie keer per week is best voor de kwaliteit van het sperma en voor een gezonde relatie. Even van internet gehaald
ik ga gewoon om de dag klussen vanaf morgen! (vanavond is vriendlief er niet...) en als ik dan een positieve test heb die dag zeker en de dag erna misschien ook wel..(ligt natuurlijk ook aan mijn vriend!) haha! en dan maar hopen dat het raak is!
eigenlijk niks spontaans aan die ovulatietesten... maar ja, als ik weet dat ik in mijn vruchtbare periode zit vindt ik vrijen toch al meer beladen, jullie niet? ik ben er dan toch stiekem een beetje mee bezig in mijn hoofd en na afloop..(blijf wat langer liggen en zorg dat er niks uit loopt..)
Hallo! Inderdaad, van die testen raak je alleen maar gestresst!! Ik doe het zelf natuurlijk ook!! 3e ronde nu na mk, wij beginnen gewoon dag 7 met om de dag, als ik een smiley heb diezelfde dag, volgende dag en de dag erop!! Blijf zeker een half uur liggen met een kussen onder mn kont! Dus inderdaad erg romantisch allemaal!!:x over 5 dagen nod, vind het zo spannend!! vandaag stiekem getest, maar natuurlijk witter dan wit!! Succes!! Liefs
Niet echt spontaan nee maar in mn vruchtbare week had ik wel meer zin en bij een positieve test werd de zin steeds maar meer. Natuurlijk 'moet' je maar vond het geen vervelende moet. Was er ook erg mee bezig en bleef 10a15min liggen met een kussen onder mn kont en zie mijn banner!!! Succes allemaal
dan is het idd ergens goed voor Bloem! dan maar wat minder "romantisch".. haha! alles voor het goede doel zullen we maar zeggen!
ik kan nog niet echt vanaf dag 7 beginnen... het duurt altijd heel lang tot mijn menstruatie voorbij is! ik blijf heel lang van dat bruine "oude" bloed houden en vindt het niet fris om dan te vrijen.. pas na een volle week is het pas een beetje over..
ik kreeg gister al een heel vaag streepje, dus voor de zekerheid alvast geklust.(en omdat we het niet konden laten..) dus ik ben benieuwd wat voor streepje ik vandaag heb! alleen vanavond kan er niet geklust worden, dus dan morgen maar weer...hopen dat dat nog optijd is dan!
mmm... kreeg vandaag weer zo'n vaag streepje.. hetzelfde of IETS lichter dan gisteren... nog even geduld hebben dus??? wat denken jullie? morgen klussen???