Wanneer evt. testen en betrouwbaare test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door PandaBeertje, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik gebruik de anticonceptiepil, slik deze altijd 1 strip extra door (21 slikken, geen stopweek maar nog eens 21 slikken en dan een stopweek). Ik zit nu dan in mijn 4de week dacht ik, of mijn 5de (1ste of 2de week van de 2de strip).
    Maar i.v.m. maanden lang water dunne diarree en toch seks gehad, wil ik even een testje doen.
    Wanneer kan ik dan het beste testen? (In de aankomende stopweek?)
    En is deze test die ik in de afbeelding heb toegevoegd een betrouwbare test? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    "Sensitest zwangerschapstest midstream".
    Ik begreep namelijk op een site dat dit een goede test is, en werd aanbevolen, dus heb deze bestel, maar heb hem zelf nooit gebruikt, heb bij mijn vorige dochters altijd de Kruitvat 2v5 gebruikt.

Liefs,
    PandaBeertje

Bijgevoegde bestanden:

2. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Ik heb de sensitest nooit gebruikt. Ik zweerde altijd bij de kv 2v5 maar die zijn erg slecht geworden (laat positief en vaak valse indrogers). De beste test is tegenwoordig de predictor (ook 2v€5 bij op=op)

3. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ah oké, ja ik heb het nu besteld op internet. En op een site stond deze aangewezen, maar las ook negatieve dingen. Dus denk vraag hier even om ervaringen met deze testen.

4. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik denk zelf dat elke test wel betrouwbaar is mits je binnen de bepaalde tijd ernaar kijkt en niet gelijk overtuigt zijn bij een tuurtest maar dan over een dag of 2 weer testen , Ik zelf gebruik graag de goedkope van de action .

5. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    En wanneer moet ik dan nu gaan testen?

6. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Weet iemand wanneer ik kan testen?
    Zit nu in mn 5de week (2de week 2de strip, als die is afgelopen hebbik stopweek).

7. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Word je normaal in de stopweek ongesteld? Dan zou ik wachten of dat gebeurd en zo niet een testje doen.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als je denkt dat je wel eens zwanger kunt zijn. Nu testen. Niet wachten tot de stopweek maar nu doen. Je moet namelijk stoppen met de pil slikken als je zwanger bent;)

9. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ja. Maar nou weet ik wel dat een ongesteldheid in de stopweek tijdens pilgebruik niet altijd alles zegt.

10. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ja klopt, maar als het dan nog geen zin heeft i.v.m. te weinig HCG ofzo?
    Normaal gesproken zit je toch ook met je NOD, en daarvoor is hij 9 van de 10x negatief terwijl je wel zwanger bent. Vandaar de vraag. Dan heeft het ook geen zin om al te testen terwijl de kans groot is dat hij dan nog gewoon negatief is.

11. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Als je in de stopwerk zit zal je lichaam een bloeding opwekken (dit is geen ongesteldheid, maar een bloeding vanwege het stoppen met de hormonen). Dan weet je dus nog steeds niet of je al dan niet zwanger bent. Je kunt gewoon testen nu. Als de test negatief is, en je hebt het gevoel zwanger te zijn, kun je de test na een paar dagen/week nog eens herhalen.

12. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oké, maar ik zit nog niet in de stopweek, deze vind over 1,5 week ongeveer pas plaats.
    En ik denk dat het nu nog te vroeg is om te testen. Dus eigenlijk kan het pas in de stopweek?

13. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik zou twee weken na de seks waarvan je mogelijk denkt zwanger te kunnen zijn, een test doen.

14. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Als je tijdens pilgebruik zwanger bent geworden, heeft dat niets te maken met je stopweek. Je zegt dat je nu in de 4e of 5e stripweek zit. Je zou dus ook al 4 weken zwanger kunnen zijn en dan test je nu positief

15. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oké doe ik dat! Bedankt.

16. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Klopt maar kan ook korter, als ik überhaupt al zwanger ben. ;)

17. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Alles kan, normaal gesproken wordt je eisprong onderdrukt door de pil, dus er is geen zinnig woord over te zeggen wanneer je eisprong is geweest als dat al is gebeurt

MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  18. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Klopt inderdaad.
    Jij raad dus aan om nu een test te doen en bij negatief evt nog in mijn aanstaande stopweek over 1.5/2 weken? De kans is dus wel groot dat hij nu sowieso negatief is denk ik.
    Moet het perse met ochtend urine, dus morgenochtendm

19. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Als je denkt zwanger te zijn kun je nu testen en als die negatief is over een week weer. Het beste kun je 2 twee weken na de sex waarvan je denkt zwanger te zijn geworden aanhouden, maar ik begrijp uit je verhaal dat je langdurig diarree hebt gehad en dus langere tijd de pil niet gewerkt zou kunnen hebben.
    Je hoeft niet perse ochtendurine te gebruiken. Je kunt ook goed uitplassen en een paar uur niet drinken, dan is je urine ook genoeg geconcentreerd

20. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oké bedankt. Ik ga denk ik morgenochtend testen maar heb een vermoede dat die sowieso nog negatief is. Als die negatief is ga ik in mijn stopweek over 1.5 week, en dat is ook 2 weken na de seks waarvan ik denk zwanger geworden kan zijn dus dat is sowieso een beter moment.

Deel Deze Pagina