Wanneer stoppen met tarwekiemolie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DitBenIk, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hoi meiden,

Deze ronde heb ik in de tweede helft van de cyclus tarwekiemolie-capsules gebruikt. Is het verstandig om daar nu nog mee door te gaan of kan ik er nu beter mee stoppen?

Hoe lang zijn jullie ermee door gegaan?

2. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Omdat het goed is voor de innesteling heb ik mijn fles leeggemaakt (ik had dus geen capsules, nam iedere dag een eetlepel).

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb het tot de bevalling gebruikt.

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Ik slik het ook en heb het ook weleens gegoogled. Ik ga iig door tot de 12 weken, daarna wil ik wel minderen of de pot leegmaken en dan klaar.

5. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik heb eigenlijk na de positieve test overgeschakeld op zo een all-in-one zwangerschapsvitamine maar het kan vast geen kwaad om nog je potje leeg te maken.

6. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Bedankt voor al jullie reacties! Goed om te lezen dat veel van jullie ermee door gaan en dat het geen kwaad kan. Ik ga dan denk ik ook gewoon door totdat het potje leeg is :)

7. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er een beetje mee opletten. Tarwekiemolie zit boordebol vitamine E. Vitamine E heb je nodig, maar een teveel kan schadelijk en gevaarlijk zijn.

"De reden dat vitamine E belangrijk is tijdens de zwangerschap komt naar vooral naar voren in de ontwikkeling van het hart van de baby in het eerste trimester. Wanneer er onvoldoende vitamine E binnenkomt tijdens het eerste trimester van de zwangerschap kan dit leiden tot stoornissen in de hartontwikkeling van de baby. Ook wanneer er in het eerste trimester teveel vitamine E binnenkomt kan dit invloed hebben op de ontwikkeling van het hart van je baby. Verder kan een teveel aan vitamine E leiden tot een vergroting van de kans op zwangerschapscomplicaties. Het zou zelfs kunnen leiden tot een laag geboortegewicht en er wordt ook gesproken over een grotere kans op een miskraam. Verder zit het risico van teveel vitamine E in het leiden tot een groter risico op bloedingen. Bloedingen zijn juist dingen die je tijdens de zwangerschap wilt voorkomen. Het slikken van vitamine E supplementen tijdens de zwangerschap wordt dan ook echt afgeraden. Pas hier mee op."

8. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hmmm dat is wel een hele goeie, dat wist ik dus helemaal niet! Dankjewel voor deze informatie. Na het lezen van dit bericht denk ik wel dat ik per direct stop met de tarwekiemolie. In de multivitamines die ik inneem zit geloof ik ook vitamine E. Ik ben bang dat het anders te veel gaat worden, nu ik dit heb gelezen.

9. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil niemand bang maken ofzo, maar dit is wel bewezen dat te veel vitamine E niet goed is / kan zijn (ben zelf apotheker, dus wel wetenschappelijk aangelegd).

In die multivitamines zitten inderdaad al vaak vitamine E, en er zijn voedingsmiddelen genoeg die het ook bevatten.

Mensen denken dikwijls 'hoe meer vitaminen, hoe beter', maar dat is dus zeker niet altijd zo. Gewoon voldoende gevarieerd eten, zwangerschapsvitamines innemen en wat op je voeding letten wat wel/niet mag. Maar kan en moet je niet doen :)

10. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Huisarts raadde mij ook aan meteen te stoppen met tarwekiemolie toen ik zwanger was. Ben het af gaan bouwen omdat ik het toch wat eng vond. Nam er 3 per dag geloof ik vd kruidvat. Na 3 dagen 3 geslikt te hebben ging ik naar 2, na weer 3 dagen naar 1 en daarna waren ze ook op. Toen ben ik over gegaan op zwanger vitamine vd Etos.

11. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    In natuurlijke tarwekiemolie zit van nature vitamine E inderdaad, maar dat is heel wat anders dan geïsoleerde (onnatuurlijke) vitamine E capsules, dan is de dosis ook hoger. Door normaal gebruik van tarwekiemolie krijg je echt geen overdosis vitamine E binnen hoor, het is eerder gezond :)

Deel Deze Pagina