Beste voedingsdeskundige Mijn zoontje is nu bijna 20 maanden en is een flinke kerel. Wat ik me afvraag is hoelang hij nog flesjes melk mag krijgen. Hij drinkt 's ochtens en vlak voor het slapen gaan nog steeds een flesje. Hij krijgt dan groeimelk, 's ochtends 240 ml en dat drinkt hij altijd op. 's Avonds drinkt hij zijn fles meestal niet helemaal uit, afhankelijk van hoeveel hij 's avonds heeft gegeten. Overdag eet hij flink zijn fruit, boterhammetjes, groenten, aardappelen, ... Echt een makkelijk kind. Alleen lees ik hier dus op het forum dat hij toch een beetje oud wordt voor zijn flesjes. Hier in de omgeving merk ik echter dat er nog meer kinderen van zijn leeftijd nog een flesje krijgen. Ik geef het flesje ook nog steeds zelfs aan hem. Hij geniet echt nog van dat rustmomentje en het knuffelen met mama of papa. Verder wil ik hem zijn melkje ook niet ontzeggen omdat hij best een klein en fijn kindje is (was ook prematuur). Wat denken jullie er van? Alvast bedankt!
Beste Mie, Veel kindjes van zijn leeftijd krijgen nog een flesje. Vooral 's ochtends wordt er vaak gekozen voor een papfles. Jouw kindje heeft zo'n 300 ml melk nodig per dag. Je zou in plaats van 240 ml per flesje, 180 ml per flesje kunnen geven. Zo krijgt jouw kindje niet te veel melk binnen en kun je toch nog even van het moment blijven genieten. Groet, Anne