Hallo Uiteraard snap ik dat het in elke situatie anders is en dit besproken moet worden, maar ben toch benieuwd naar ervaringen. Kindje liep vorige week vrijdag 3 weken voor (ipv 32 dus 35 weken) sinds vandaag bekend dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Ook een bloeddruk die schommelt tussen de Bovendruk 140 tot 160 Onderdruk 80 tot 100 Vrouwen ervaringen, met inleiden? Welke termijn?
Ik had zwangerschapsdiabetes en ben ingeleid met 36.6 Dit omdat m'n placenta ermee ophield door de hoge bloedsuikerspiegels. Ik had echter geen hoge bloeddruk. Was m'n placenta er niet mee gestopt dat was ik met 38wk ingeleid.
Mijn gtt was na het suikerdrankje 16.4. Ik was toen 17 wk zwanger Ik spoot insuline, en 2x novomix en 3x novorapid Dosering werd constant aangepast. Op 't einde spoot ik 2x 40eh novomix en bij de eetmomenten 30eh novorapid En m'n suikers kwamen niet onder de 15 Heel frustrerend was dat toen.
Ik zit momenteel in dezelfde situatie dus ik volg even. Spuit je zelf insuline? Zo niet dan zal je het eerst met een dieet moeten proberen. Hier is de richtlijn dat je dan niet voorbij de uitgerekende datum gaat. Dus inleiden bij 40 weken. Zodra je echt insuline moet gaan spuiten word je hier ingeleid met 38 weken. Wat is normaal je onderdruk? Ik vind 80 erg meevallen namelijk. Hier is het pas vanaf 90 aan de medicatie en mijn ervaring is dat je het daarmee nog prima een aantal weken kunt rekken mits je bloed en urine goed blijft. Dus ik denk dat alles afhangt van hoe je bloeddruk zich blijft houden maar ze zullen altijd proberen te rekken tot minimaal 37 weken.
Ik moet eerst nog naar de diëtisten dus weet het nu sws nog niet. Nee klopt 80 is indd niet hoog maar dat was één keer in combinatie met 145 bovendruk. Eigenlijk is het eerder steeds 90 of 95 en dan 150 of 160. Ik zal het vrijdag anders gewoon vragen uiteraard wil ik dat het zo lang mogelijk blijft zitten, maar ja alles bij elkaar is wel veel!
Je bovendruk is meer een momentopname, dus vooral je onderdruk is wat belangrijk is. Krijg je al medicatie? Bij mijn oudste dochter heb ik PE/HELLP gehad. Ik slikte toen 6x per dag 2 tabletten van 250mg labetalol. Dit hielp aardig totdat ik met 35 weken toch PE ontwikkelde, toen ben ik opgenomen en uiteindelijk ingeleid omdat ik HELLP ontwikkelde Maar terugkomend op je vraag, voor diabetes zullen ze niet zomaar inleiden voor de 38 weken, zeker niet als je nog geen dieet geprobeerd hebt. Ik spuit nu insuline en hier gaan ze inleiden rond de 38 weken mits mijn bloeddruk niet opspeelt.
Mijn bovendruk is nu om de 2 dagen steeds te hoog en verhoogd, dus kan een momentopname zijn maar dat zijn wel veel momenten en ja slik daar medicatie voor.. 3 x daags methyldopa (250 mg) Oké dan wacht gewoon even mn afspraken af en dan vraag ik het daar ook even hoe het wat. Begrijp me niet verkeerd als het nog even lekker moet blijven zitten snap ik dat heel goed
@Annelies03 Hoi, Ik heb helaas tijdens mijn beide zwangerschappen zwangerschapsvergiftiging en met zwangerschap diabetes te maken gehad. Bij de eerste werd het met 38 weken ontdekt dat mijn bloeddruk te hoog was. Dit was tijdens de controle Ik moest toen ook gelijk opgenomen worden en stabiel worden en volgende dag gelijk ingeleid met 38 weken dus bevallen. Bij me.2de werd het eerder ontdekt met 35 weken Helaas ook toen met spoed opgenomen in het ziekenhuis mocht ik ook blijven en ze hebben toen uit kunnen rekken tot 37 weken en 1 dag precies om het niet onder prematuur te laten vallen. Ook insuline en onder allerlei medicatie. Helaas was ik goed ziek Bevalling ging ook.niet goed Heb ook.veel bloed verloren toen bloedtrafusie gekregen. Na de bevalling was mijn bloeddruk 50/30 het ging echt niet goed met me. Zelf hoofd gynaecoloog had het nooit eerder meegemaakt. Super lieve dokter Wil je geen angst praten. Dat is mijn verhaal. Hopelijk valt het allemaal mee. Wil je heel veel succes en sterkte wensen. Ben je nu ook opgenomen in het ziekenhuis of ben je gewoon thuis nu?