Obstipatie, wat doen jullie er aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mieke1985, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke1985

Mieke1985 Lid

18 apr 2016
    24
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben 25 weken zwanger en bijhoorlijk last van obstipatie.
    De huisarts heeft mij lactulose voorgeschreven en daar ga ik vandaag mee starten. Ik ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben?

Groetjes!

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ai vervelend! krijg je toevallig ijzerpillen? Dat was bij mij de oorzaak. Lactulose hielp mij wel, verder veel water drinken, groente en fruit eten, granen en melkproducten wat minder eten (vooral wit graan zoals wit brood, pasta etc.) volkoren wel en dadels. h en regelmatig een ommetje maken, dan loop je de boel een beetje los.

3. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

26 apr 2016
    322
    41
    28
    Ik sluit me aan bij Vlinder, heb zelf een spastische darm met vaak obstipatie en heb er nu onder invloed van zwangerschapshormonen meer last van. Wat goed werkt is veel water drinken, genoeg vezels (groente/fruit/volkorenbrood) en beweging. Wat mij verder goed helpt is elke dag een scheutje lijnzaadolie in de yoghurt (ook goed voor de omega 3). Als ik dit een paar dagen niet neem heb ik gelijk last van obstipatie.

Veel succes!~

oh ja Roosvicee Laxo wil ook nog wel eens helpen lees ik vaak, maar gebruik ik zelf niet.

4. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Hier ook heel erg gehad rond de 20 weken. Kon soms wel 10 dagen niet naar de WC en echt niks hielp. Roosvicee Laxo, Kiwi's, fruit, lactulose, brood etc etc heb ik allemaal geprobeerd.

Ik deed gewoon olijfolie op een lepel en goot dat naar binnen omdat ik radeloos was, en dat was het enige wat hielp ...

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik zit nu aan de ijzerpillen en was al bang voor obstipatie. Ik eet sinds gisteren lijnzaag door de kwark/yoghurt. Eet een kiwi in de ochtend en verder veel meergranen producten.
    Als we weer boodschappen gaan doen neem ik ook de roosvice laxo mee.

Als dat niet werkt is er nog een natuurlijk pilletje van de kruidvat. Wapiti ofzo iets. Dacht in ieder geval dat dat mocht maar moet ik weer even uitzoeken.

6. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wat bij mij hielp, naast lactulose, is de ochtend beginnen met 2 glazen lauwwarm water en 2 kiwi's. Verder veel water drinken en de bekende dingen als volkoren producten, veel groenten en fruit ed.

7. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Bij mij werkt volkoren producten juist averechts! Heb ook spastische darmen. Bij mij werkt speltbrood, echt speltbrood dan heel goed. Ik heb veel lucht in m'n darmen en daardoor kan ik maar kleine beetjes eten omdat m'n maag in de verdrukking zit. Sinds ik lijnzaad eet door de muesli gaat dit beter. En de obstipatie is ook een stuk minder daardoor.

8. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik heb er ook elke zwangerschap weer last van :( Zo vervelend!
    Ik doe lijnzaad door m'n yoghurt, eet pruimen en drink Roosvicee Laxo.

Deel Deze Pagina