4/5/6 jarige kinderen die verdrinken, hoe kan dit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mevrouw Pinguin, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee TS is er zelf over begonnen dat ze zo hoog opgeleid is. Mij en vele andere met mij geven er ook geen reet om wat ze doet, het gaat er om dat TS dit zelf als reden opgaf. " Mij kan het niet overkomen want ik ben hoogopgeleid '' :rolleyes:

Maar laat maar. Deze discussie slaat werkelijk nergens op.

Chocolat en mariellevanr vinden dit leuk.
  2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je hoeft ook geen discussie aan te gaan hoor.
    Ik geef gewoon mijn mening en je kan het daarmee eens zijn of niet :)

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Even heel erg off topic: Ik had een tijdje terug een sollicitatiegesprek op kantoor bij een grote raffinaderij, toen ze mij vroegen welk opleidingsniveau er nou vooral werken bij een benzinestation was ik zeer verbaasd toen ze mij vertelde dat dit vooral WO'ers zijn. Deze mensen kunnen geen baan vinden binnen hun eigen niveau en opleiding, zijn blijven plakken na een studentenbaan of vinden het gewoon erg leuk.

Maar goed daar gaat de hele discussie natuurlijk niet om, tuurlijk kan TS hoogopgeleid zijn... alhoewel je dan zou verwachten dat ze gevaarlijke situaties kan overzien, het voegt echter ook helemaal niets toe om te vermelden of je hoog of laag bent opgeleid.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zodat de ouders lekker snel van de zwemles af zijn. Maar kinderen leren het trucje in heel korte tijd maar hebben dan absoluut geen ervaring. En als je dan niet wekelijks met je kind gaat zwemmen heb je uiteindelijk helemaal geen goede zwemmers. Ik ben blij dat ze er hier in totaal 2 jaar over gedaan hebben (A, B en C, half uur per week les)

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.660
    8.404
    113
    Vrouw
    Volgens mij moet het na 14 pagina's wel duidelijk zijn dat het geen goed plan is. Zo niet dan dringen 14 pagina's meer erbij toch niet door.

amam vindt dit leuk.
  8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Mijn oudste heeft met een turbocursus toen hij 5 was in 3 maanden leren zwemmen en kan het ook echt heel goed. Maar hij is daarna ook wel doorgegaan voor B en vervolgens op de reddingsbrigade beland, dus hij zwemt nu al 5 jaar lang elke week.

Onze middelste deed eindeloos lang over A. Die hebben we op een gegeven moment in de zomervakantie zijn bandjes afgepakt en vrij laten zwemmen. Ook in de zee. En zonder hem ook maar 1 tel uit het oog te verliezen. Hij had dat toen nodig om eindelijk de klik te maken en het te leren. Gemakzuchtig typje, die de bandjes wel makkelijk vond. De eerste les na de vakantie hoorde hij dat hij mocht afzwemmen.

Mijn jongste is 4,5, zit sinds een paar maanden op normale zwemles en daarvoor al een paar jaar op peuterzwemmen en kan inmiddels op zijn rug zwemmen zonder bandjes, maar echt, die hou ik als een havik in de gaten. En hij gaat echt niet zonder bandjes en al helemaal niet in natuurwater. Heel soms laat ik hem in een zwembad wel eens zonder bandjes, maar dan zwemmen we samen. Beetje oefenen met drijven en rugzwemmen. Hij is een enorme waterrat, nergens bang voor en onze grootste brokkenpiloot, dus ik verlies hem ook geen moment uit het oog bij het water.

TO, ik heb niet alle 14 pagina's gelezen, maar je overschat je kind behoorlijk als jij denkt dat een driejarige zonder bandjes kan zwemmen in natuurwater. Er zijn temperatuurverschillen, diepteverschillen, waterplanten, stromingen, slecht zicht, drukte om je heen. En als je kind heel even in paniek raakt, schrikt of zijn evenwicht verliest, gaat het spartelen en kan het echt niet meer blijven drijven. Want juist om te drijven moeten ze heel rustig en beheerst zijn.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hieruit blijkt wel dat hoog opgeleid niet veel zegt. Ts mist helaas inschattingsvermogen en inlevingsvermogen.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Kinderen en water is geen goede combinatie vind ik .
    Mijn 2 jongste mogen niet eens zonder bandjes eten of met zand spelen .. ze blijven om einde discussie . Het is geen garantie dat ze niet verdrinken maar hebben wel meer kans met bandjes dan zonder bandjes ..
    mijn 5 jarige zoon zit nu 1 jaar op zwemles samen met mij deed ik even de bandjes af ( kind vind het wel makkelijk met bandjes )
    Ik liet hem los waar ik bij stond en hij zakte zo onder water , ik stond naast hen dus pakte hem natuurlijk meteen bij zijn arm omhoog .. maar laat ik hem los en houd mijn hand onder hem terwijl hij dat niet voelt zwemt hij gewoon .. maar de bandjes blijven om.. mijn zoon van nu 6 kam redelijk goed zwemmen .. maar hij gaat gelukkig nooit zomaar het diepe in ( is gek op bubbelbad dus zit daar in )
    Ik heb best wel veel angst voor water terwijl er nooit iemand is verdronken die ik ken . Ik geef dat blijkbaar door aan mijn kinderen ( zoon 6 durft nu pas een half jaar te zwemmen en moest hem echt naar zwem les trekken heeft er 2 jaar over gedaan ) zoon van 5 en 3 gaat ook nooit zomaar het water in maar de zee krijg ik ze niet in .. sommige mensen vinden dat zonde en ik ben er blij mee .. voor ik bij het water in de buurt ben dan doe ik ze al bandjes om .. ze weten het .. in het pierenbadje mogen ze gewoon met bandjes in Het diepe alleen met ons .. gelukkig weten ze dit , maar mijn zoon van 5 en 3 jaar willen zelf het diepe niet in .. heel soms krijg ik ze mee ..ze zullen er ook nooit heen lopen .. maar toch vertrouw ik daar niet op dus blijf ik maar naar ze kijken ..
    ook straks met 3 weken Spanje al moet ik zeggen dat ik zelf zenuwachtig word van die badmeesters in het buitenland met name Spanje .. vorig jaar ook , ik had hem bijna verzopen .. ik kan zelf wel op mijn kinderen letten en dat doen mijn man en ik ook .. ik weet dat mijn kinderen nooit zomaar kop ondergaan dus zodra ik dat zie grijp ik in .. maar een kopje onderwater is zeker het einde van de wereld nog niet zolang jij als ouder meteen kan ingrijpen en dan samen smakelijk om lachen anders krijg je zulke angsthazen als ik heb .. maar ik verander dat ook niet omdat ik nu iets relaxter in het zwembad zit .. van zee hou ik niet juist Door die gevaren die er zijn.. sinds mijn zoon op zwemles zat en hoe verder hij kwam met zwemles ging hij de zee in ( vorig jaar voor het eerst) ik weet niet of ik dat nou zo leuk moet vinden .. mijn2 jongste kijken wel uit en gaan de zee echt niet in .. ik neem ze wel is mee om af te koelen , maat ze rennen snel terug:rolleyes:

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ook ik vind je behoorlijk naïef. Mijn dochter heeft 6 zwemdiploma's en sinds februari zit ze op wedstrijdzwemmen dus zwemt ze minimaal 2 keer per week. Afgelopen zondag sprak ik bij het wedstrijdzwemmen een andere moeder. Ze vertelde dat ze een tijdje geleden een filmpje had gezien van een kindje wat net niet verdronken was. Hij kon ook zwemmen, het was super druk in het zwembad, er waren verschillende mensen naar hem aan het kijken maar dachten dat hij aan het spelen was. Mensen hebben bij verdrinken het idee dat je meteen als een bol in het water komt te liggen, helaas is dat niet het geval.
    Ondanks dat ik er van overtuigd ben dat onze kinderen erg goed kunnen zwemmen heb ik niet de illusie te denken dat het ons niet kan overkomen. Je moet zó voorzichtig zijn met water.

12. Sonneschijn

22 apr 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Dit filmpje heb ik ook gezien maar ik vond dat je duidelijk kon zien dat het kindje hulp nodig had aangezien hij op een gegeven moment ook zijn arm naar een vrouw uitstak.

Verder vind ik diploma's of niet kleine kinderen moet je altijd in de gaten houden er hoeft maar iets te gebeuren en je kind raakt in paniek en al helemaal in natuurwater.

13. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Mijn nichtje zwemt dagelijks met het mooie weer, ze is 4 maar zou ook verzuipen als ze van een boot afvalt en in een rivier komt. We hebben in de achtertuin een vijvertje, staat enkel ondiep water in en ze kan er zelf uitklimmen.. maar toch mag ze niet alleen daar naar achteren. Het zal je maar overkomen.

Was een tijd geleden zo'n verhaal over een moeder die heel eventjes facebook checkte terwijl haar zoontje in het zwembad aan het zwemmen was. Kind dood.

14. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Goeie actie van jou! Wat gevaarlijk. En een lompe reactie van z'n vader..

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind TS ook behoorlijk dom en naief om te denken dat je een kind van 3 voldoende kan vertrouwen om niet te verdrinken.

Maar er zijn ook ouders die te veel vertrouwen op de omgeving om op te letten. 2 jaar geleden waren we op vakantie in Marokko en we waren in een zwemparadijs. Water was niet diep, maar diep genoeg voor 1 kindje om bijna te verdrinken. Hij werd door de badmeester snel uit het bad gevist. En waar waren de ouders? 50 meter verderop gezellig aan het kletsen, ze hadden niet eens gezien dat hun kind al op z'n buik in het water dreef. En ze waren er (voor zover wij konden zien) ook niet erg van gediend dat het kind bij de ouders werd afgegeven.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

TS heeft al aangegeven dat ze zwembandjes gaat halen dus ze heeft wel iets geleerd van dit topic.

Ook kan veel verkeerd overkomen in geschreven tekst... ik wil haar uitspraken zeker niet goedpraten maar misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Dat hoop ik, voor haar maar zeker voor haar kinderen.

Zara75, Jute, ellessinia en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ach heb het al vaker gehad. "mevrouw/meneer u kind moet bandjes om als het nog geen zwemdiploma heeft en u moet er bij in het water!" Ja, maar ik kan hem de hele tijd zien zo hoor! En hij weet dat hij niet verder mag dan dat randje..
    -terwijl de telefoon wordt weggelegd en het kind niet te zien is om dat hij net verschuild zit achter een water element... -

Hele discussies.. die er soms eindigen met 'sorry.. maar dan moet ik u vragen u kind uit het water te halen want dan mag het niet zwemmen' en wat je dan nog naar je hoofd krijgt!

Gelukkig is dit niet dagelijks. Maar het komt helaas nog steeds wel voor.

18. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.711
    3.165
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kind had geluk dat hij per ongeluk tegen mevrouw aandrijft anders had dit heel anders af kunnen lopen! :( Arm arm kind. Ik heb hem trouwens meteen gedeeld op fb :thumup:

Over dit: Mijn nichtje ging met ons op vakantie, ik denk dat we 10 waren. 'Kan ze goed zwemmen?' Gevraagd aan mijn tante, 'ja dat kan ze!'. Ook nog gevraagd aan mijn nichtje, nee dat kon ze.
    Ik zwom toen al een tijd alleen in een zwembad zonder bandjes. Mijn ouders hielden wel altijd toezicht maar ik kon er staan én ik kon prima zwemmen.
    Ik spring het water in en duik onder water en zwem weg. Mijn nichtje springt het water in en zakt zo naar de bodem o_O Mijn vader zag haar sowieso al een beetje raar springen dus die liep er meteen heen en mevrouw kon dus gewoon niet goed zwemmen :eek:
    Die heeft haar eruit gevist en ze heeft heel de vakantie met zo'n zwembadhesje aangelopen in 't zwembad. Levensgevaarlijk mensen die inderdaad denken dat hun kind het prima kan terwijl dat dus helemaal niet het geval is.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Ja die reactie van die vader was ook gewoon raar, misschien dat later het besef is gekomen maar ik vraag het me af.
    Is ook gewoon dom om eerst zelf van zo'n wildwaterbaan af te gaan en dan er maar vanuit te gaan dat je kind er achteraan komt.
    Die hebben dan echt een blind vertrouwen in zo'n zwemvestje, naief dus.

MiaMaria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina