4/5/6 jarige kinderen die verdrinken, hoe kan dit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mevrouw Pinguin, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.873
    4.130
    113
    Nou idd en als je er niet naast had gestaan had hij misschien niet goed overeind kunnen komen en pas een ongeluk zo gebeurd. Ondanks zwemvest en ondiep water. Goed gedaan dat je er bij blijft

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Serieus? Iedereen weet toch dat een peuter in een bodempje water kan verdrinken? Dat heeft niets met kunnen zwemmen of vertrouwen te maken. Je laat daarom als ouder ook nooit je kind alleen in bad of een zwembadje buiten.
    Vreselijk voor de ouders waarvan hun kindje wegglipt, want dat kan ik me wel voorstellen dat dat je overkomt. Maar ouders die zich zo onverantwoord gedragen als ts, daar snap ik niets van. Echt, heb je nog nooit gelezen hoe gevaarlijk dit soort acties zijn?

2augustus1992 vindt dit leuk.
  3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken dat je anders zou willen doen. Ja, we zijn echt wel moe na een dag varen met drie kinderen. Alleen al het opletten op alledrie is vermoeiend. En dat geldt niet alleen voor in het water hoor, ook wanneer we aan het varen zijn. Mijn man moet opletten, zeker als we richting een sluis gaan. Ze blijven zitten tot de boot stil ligt en als ze iets willen pakken moeten ze het eerst vragen of het kan. Op een druk stuk hoeft maar 1 boot een verkeerde beweging te maken en je rolt de boot door :D

Zondag ging de sluis open en werden we ineens ingehaald door een bootje met aardig wat snelheid. Mijn man was woest. Dit zijn gevaarlijke situaties en dat moet je niet willen. Voor het eerst kwamen we in een situatie waarvan we blij zijn dat ze reddingsvesten droegen en op hun kont op de bank zaten. Als 1 van de kinderen door de boot had gelopen lag ie zeker weten in het water. En dan letten we zelf echt wel goed op en was het in dit geval absoluut niet mijn man zijn fout.
    In de sluis heeft hij ze nog aangesproken. 'Joh, is toch leuk voor de kinderen, die golven' Ik dacht dat mn man hem aan zou vliegen.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.284
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is dit nu echt serieus?
    Jij vindt het vreemd dat een 5 jarige kan verdrinken?

Kolibrie, Chocolat en 2augustus1992 vinden dit leuk.
  5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oh...er heeft weer iemand een klap van de molen gehad zie ik :o:

mama079, Lavita, fairy2011 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja je overschat kinderen en onderschat het gevaar van water. Ook jouw kind kan zomaar verdrinken. Dus ten alle tijden bandjes aan en niet meer dan een armlengte ervan blijven.

Juist doordat ouders zo redeneren als jij verdrinken er dus kinderen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry lees nu deze reactie, vind echt bizar hoor en ongelooflijk dom.

Ik begrijp serieus niet dat jij niet snapt hoe levensgevaarlijk het is wat je doet.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    @Mevrouw Pinguin
    Ik ben echt verbijsterd over je posts. Hoop eigenlijk dat je de boel in de maling zit te nemen...

Ik wilde de link hier eigenlijk niet neerzetten, filmpje is erg confronterend en ik zat serieus te huilen aan het eind. Mocht je topic echt serieus zijn, kijk en leer hiervan. De ouders van dat kleine ventje hadden hoogstwaarschijnlijk ook alle vertouwen in zijn kunnen..
    (filmpje is emotioneel erg heftig, maar tevens een echte eye-opener. Jongetje overleeft het voorval!!)

https://www.google.nl/amp/s/wnl.tv/2017/06/08/video-verdrinking-is-bijna-herkennen/amp/

Chocolat, Nescio, Fuddey en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Ik vind het net als veel anderen hier schrijven , ook erg naïef om zo te denken/handelen.
    Je dicht kleine kinderen een inschattings-denkvermogen van een volwassene toe.
    Water in een zwembad vind ik niet te vergelijken met natuurwater. Stroming, diepteverschil in zee. Maar ook het zwembad kan heel gevaarlijk zijn, zonder toezicht, zonder diploma, zinder bandjes.

En een diploma hebben wil niet zeggen dat je dat gelijk kunt, je zult het daarna zelf stukje bij beetje moeten leren, in de praktijk brengen. Net als met autorijbewijs; dat leer je ook pas goed in de praktijk als je alleen in je auto rijdt, zonder hulp van rijinstructeur.

Mensen verdrinken vaak doordat ze kramp krijgen in de benen, dit is niet te voorspellen wanneer dat gebeurt.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Pff, wat heftig zeg...

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Maar oefenen met verdrinken is in een vertrouwde omgeving met mensen om je heen. Echt verdrinken is totaal iets anders!
    Je weet nooit wat je doet in paniek tot het zover is.

Je overschat je dochter en neemt een enorm onnodig risico, persoonlijk vind ik dat een domme en naieve actie.

Ik hoop dat dit een nepreactie is....

2augustus1992 en Bailey07 vinden dit leuk.
  12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Je gedachten gang komt overeen met een oud collega van mijn man.. werkelijk bizar wat hun allemaal deden.

Wij zaten z'n 100(?) Meter af van het water te eten, het werd al langzaamaan donker en hun kinderen -6 speelde langs de waterkant.
    'Vreemde' laten oppassen. Heel bizar allemaal.

13. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Wauw het verbaast me gewoon hoe naïef en dom sommige mensen zijn. Mag hopen dat dit een grap is.

2augustus1992 vindt dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ga er overigens ook niet van uit dat ánderen op jouw kind letten. Dat is van anderen geen onwil, maar je zit in het filmpje hierboven ook dat veel mensen druk zijn met hun eigen kind, ze zíen die jongen niet eens echt, laat staan dat ze zien dat hij in nood is.
    Als ik op mijn kind let, doe ik dat met volle focus en kan ik écht niet zien of jouw kind zomaar het water inspringt ofzo. Misschien zíe ik haar wel, maar zie ik ook een volwassene waarbij ik dírect denk 'oh die horen bij elkaar' tereijl ik ondertussen op mijn kind let en vervolgens niet door heb dat die volwassene níet bij jouw kind blijkt te horen.

15. Ziggi

Ziggi Bekend lid

8 feb 2017
    932
    346
    63
    Vrouw
    Jeetje wat heftig! Ik heb net ook zitten huilen zeg.. poeh

16. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ongelooflijk, en iedereen staat erbij... zo zie je dus... je kan écht niet kinderen alleen laten. Wat verschrikkelijk.

17. Cintya

Cintya Actief lid

12 jul 2012
    113
    7
    18
    Ik vind het nogal kortzichtig van je mijn 4jarige is doodsbang voor diep water hij is als twee jarige in een sloot gefietst waar riet voor stond zo op de bodem van de sloot fiets op zn lijfje het is dat zn vader achter hem liep en het zag gebeuren anders was het verkeerd afgelopen dus hij gaat pas volgend jaar op zwemles ik vind het de verantwoording van de ouders om er voor te zorgen dat ze niet verdrinken! Ongeacht of het kind kan zwemmen of niet

18. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Sorry @suus1983, ik bedoel natuurlijk niet dat het leuk is dat je zus bijna verdronken is, maar dat ik het eens ben met je post.

suus1983 vindt dit leuk.
  19. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Onze oudste is 6 jaar en zit al 2 jaar op zwemles, ik herhaal: 6 jaar en al 2 jaar zwemles, ook die laat ik niet alleen in het peuterbad of welk bad dan ook.

Ik hoop zo dat tot nu toe al jouw reacties niet waar zijn, dat je gewoon een paar vrouwen aan het trollen bent op een forum...

Is het wel waar, zou je je af kunnen vragen hoe jij denkt over de veiligheid van jouw kinderen in het algemeen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, een peuter is zo aan je aandacht ontsnapt, dat hou je, maar onnadenkend je 3(!)jarige alleen in een peuterbadje te laten zitten is echt.... nou ja eigenlijk heb ik daar geen woorden voor....

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn kinderen hadden met net 6 al hun A diploma en konden toen prima zwemmen.

Maar echt niet dat ze zonder toezicht mochten gaan zwemmen. Oudste is nu 9,5 en heeft morgen een zwemfeestje van vriendinnetjes en daar mag ze wel naartoe (en nog blijf ik het spannend vinden, maar dat zal altijd wel een beetje blijven, net als alleen fietsen), de moeder houdt globaal toezicht en het zwembadpersoneel. En ze kan prima zwemmen. Mijn dochter van 7,5 mag echt nog niet zonder toezicht zwemmen, ze is ook nog gewoon jong in haar doen en laten en ik zie haar zo in een schrikreactie komen waarbij ze niets meer kan.

Deel Deze Pagina