4+5 bruin/roze verlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jane1981, 4 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    hoi,

Ik zit een beetje in de stress.
    Ik ben nu (tegen alle verwachtingen in van artsen en onszelf) 4 weken en 5 dagen zwanger.
    Ik sinds een aantal dagen steeds bruin/Bordeaux en roze afscheiding.
    Gisteren zelfs heel kort rood.
    Mijn testen lopen wel op en ik heb geen buikpijn oid.
    Verder ben ik wel erg verkouden en hoest ik vaak.
    Ik ben zo bang dat dit fout gaat, moet ik mij zorgen maken?
    Is dit een beginnende mk of zijn er nog andere verklaringen waardoor dit kan komen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jane1981,

logisch dat het je onzeker maakt hoor, maar het komt erg vaak voor in het begin. Een vruchtje nestelt zich in een goed doorbloede baarmoeder in en dat kan gepaard gaan met wat (oud) bloedverlies. Maar je kunt ook wat bloedverlies krijgen door drukverhoging als bij persen voor ontlasting, niezen of hoesten. Of na gemeenschap. Dus de kans dat het er bij jou ook gewoon bij hoort is heel reëel. Fingers crossed, maar houdt hoop. De kans dat het erbij hoort is veel groter dan dat het mis aan het gaan is.
    Voor de 7 weken kijken heeft ook eigenlijk niet zoveel zin om iets zinnigs over de vitaliteit van de zwangerschap te zeggen, dus je zult nog even moeten afwachten tot de gyn besluit een echo te maken om te kijken of het hartje klopt.

Groetjes Brigitte

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dank je wel voor je reactie.
    Zaterdag en zondag nam het verlies wat toe om zondagavond uit het niets te stoppen.
    Inmiddels contact gehad met vl en die denkt gelukkig niet aan een MK.
    In het verleden heb ik een bbz gehad en mijn overgebleven eileider is niet gezond werd mij na de operatie medegedeeld dus heb ik angst voor een nieuwe bbz.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jane1981,

ik begrijp je ongerustheid inderdaad. Goed dat je je vk hebt gebeld. Hopen dat het een beetje rustig blijft voor je.

Groetjes Brigitte

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi Brigitte of andere vk,

Net terug van het ziekenhuis, bloedwaarden is 1300 is dit goed voor rond de 5+1?
    Er was een kleine holte te zien in mijn baarmoeder op de echo, is dit normaal en wat hoor je te zien rond deze periode?

Alvast bedankt!

6. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

dat klinkt positief! Meestal zie je inderdaad een kleine holte in de baarmoeder bij dit termijn. Dit heet de zwangerschapsring. Fijn dat dit gezien is. Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes monique

Deel Deze Pagina