M'n dochtertje van net 2 jaar is sinds vannacht flink ziek. Meerdere keren moeten overgeven vannacht (ik had het zelf gister overdag ook erg), vandaag niet gegeten en alles wat ze at (aardbeien want dat is haar favoriet!) kwam er met een noodgang weer terug uit, zo ook veel van haar drinken.. Vanavond had ze 39.1 graden koorts en er zit 0,0 energie in. Ze heeft de hele dag wat op de bank gehangen met af en toe even een opleving van een aantal minuten. Nu is ze afgelopen weekend in contact geweest met m'n neefje die waterpokken heeft (beginnend). Ik vroeg mij af, is m'n dochtertje gewoon flink ziek of kan dit al een voorbode zijn op komende waterpokken? Als tweede vraag nog, wat kan/mag ik haar geven als het overgeven aan blijft houden? (Naast een Zetpilletje voor de nacht)
Ik denk dat ze met dat spugen echt 'gewoon ziek' is. Koorts kan zeker wel bij de waterpokken horen, lusteloos en hangerig en akelig absoluut ook, maar spugen/diaree hoort er naar mijn ervaring niet bij. Wat je kan/mag geven, bedoel je qua middeltjes? Spugen kan je beter niet onderdrukken want er zit vaak iets in het lichaam ( virus ) wat eruit moet. Je kan natuurlijk wel waterijsjes, slokjes drinken, koekjes/crackers etc geven alles waar ze trek in heeft. Onze huisarts zei toen dochter echt enorm geveld was door de buikgriep 'alles wat ze drink is meegenomen, zet nu even je principes opzij, als ze een slok cola binnen houd, dan drinkt ze een slok cola, dat is nu prima!"