Vanaf 6 maanden ben ik begonnen met pasta maar ik pureer nog steeds een hoop. Babycook kan ook niet zo heel goed een tussenstand vinden tussen grof en pap zeg maar. Dus het wordt vaak heel fijn. Maar ze zou nu dus al grote stukken pasta aankunnen? Ik heb er echt geen idee van!
Hier gebruikte ik meestal penne... Saus kun je dan wel in de babycook maken eventueel en dan gewoon pasta erbij koken! Kunnen ze lekker zelf met de handjes eten en de saus/groenten gaan er lekker in zitten... Nu hebben we meestal fusili!
Ik pureer/blend niets in de babycook. Met deze leeftijd kunnen ze gerust stukjes eten of zelfs grote stukken. Spaghetti snijd ik in mini stukjes omdat hij de slierten niet goed kan eten. Ons zoontje eet haast alles in grote stukken en penne en fusili eet hij gewoon in z'n geheel. Als je dochtertje niet gewend is aan grote stukken zou ik eerst wel wat groente in stukken aanbieden. Pasta is nogal glad en glijdt sneller weg. Deze kan je eerst in stukjes snijden Ze mogen nu toch ook al de schil van de tomaat of niet? Snijd je dan gewoon tomaat door midden, pitjes eruit en dan stomen om saus van te maken?